MotoGP: Vintertester 2008/2009

Pedrosa och Biaggi är väl beviset på att framgångar i 250 inte har någon betydelse i största klassen. Många spådde ju att Pedrosa skulle ta över efter Rossi och så har det ju inte blivit (och lär aldrig bli).

Kanske beror på att Rossi inte slutat än. Stoner var f ö 2:a i 250-VM efter Pedrosa 2005 innan han gick till MotoGP.
 
Sen är det väldigt intressant hur framgång definieras på detta forum. Alla som inte vunnit vm är sopor. Spelar ingen roll att man befunnit sig i toppen i flera år utan ett vm tecken är du en nolla.....
 
Sen är det väldigt intressant hur framgång definieras på detta forum. Alla som inte vunnit vm är sopor. Spelar ingen roll att man befunnit sig i toppen i flera år utan ett vm tecken är du en nolla.....
... och vissa som faktiskt HAR vinnit VM, är fortfarande sopor... :D
 
Shoya Tomizawa´s Burning Blood RS250R.

Capturer.jpg

Hondorna är underbart snygga racingmaskiner. Undrar om de har något bakre fäste för underkåpan nu när det bara finns plats för två snabbfästen i och med det extrema urtaget?
 
Hondorna är underbart snygga racingmaskiner.
Ja, den är riktigt snygg :)

Sen är det väldigt intressant hur framgång definieras på detta forum. Alla som inte vunnit vm är sopor. Spelar ingen roll att man befunnit sig i toppen i flera år utan ett vm tecken är du en nolla.....
Nolla är väl lite att ta i men om 20 år är det nog fler som kommer ihåg Roberts Jr och Hayden än Melandri, Hopkins, Checa, Pedrosa mfl (förutsatt att ingen av dem vinner MotoGP eller WSBK innan de lägger av såklart).
 
Last edited:
"Defending champion Marco Simoncelli could miss the first race of the FIM 250cc World Championship season after breaking a bone in his right wrist in testing on Sunday.

Simoncelli was taken directly to hospital in Modena where he was examined by Gilera team doctor Claudio Costa, and Giampiero Sacchi, sporting director of Gruppo Piaggio, admits his presence in next weekend's race in Qatar is at risk.

"Everything depends on the type of fracture," he said in comments reported on the GPone.com website.

"Costa will see Marco tomorrow (Monday) in the building at San Marino where he already underwent an operation on his left wrist in the past.

"If he doesn't need an operation Simoncelli will probably be able to race - albeit suffering. Otherwise there is a new technique to operate practically without opening, fixing the bone with a screw.

"However, in this case Marco will not race at Losail and will try to be able to be back for the Motegi GP in Japan."


http://www.google.com/hostednews/ukpress/article/ALeqM5jLuEmETmDAjBNPo-impQP2up-E7w
 
Första dagens tider från IRTA-test på Qatar.

Qatar. Losail 2009-04-06

250GP

1. Hector BARBERA - 2’00.545
2. Alvaro BAUTISTA - 2’01.121
3. Karel ABRAHAM - 2’01.406
4. Hiroshi AOYAMA - 2’01.685
5. Mattia PASINI - 2’01.994
6. Thomas LUTHI - 2’02.085
7. Roberto LOCATELLI - 2’02.252
8. Gabor TALMACSI - 2’02.278
9. Alex DEBON - 2’02.442
10. Mike DI MEGLIO - 2’02.469
11. Lukas PESEK - 2’02.575
12. Ratthapark WILAIROT - 2’02.580
13. Hector FAUBEL - 2’02.991
14. Alex BALDOLINI - 2’03.150
15. Raffaele DE ROSA - 2’03.522
16. Jules CLUZEL - 2’03.839
17. Imre TOTH - 2’04.480
18. Shoya TOMIZAWA - 2’05.051
19. Axel PONS - 2’06.151

20. Bastien CHESAUX - 2’08.172
21. Vladimir LEONOV - 2’10.123
22. Aitor RODRIGUEZ - 2’11.578


125GP

Combined Top Ten Times
1. B. Smith -Bancaja Aspar- 2’06.568
2. A. Iannone -Ongetta Team I.S.P.A- 2’06.708
3. J. Simón –Bancaja Aspar- 2’07.042
4. S. Gadea -Bancaja Aspar- 2’07.843
5. J. Olivé –Bainet Derbi- 2’08.062
6. J. Folger Ongetta Team I.S.P.A- 2’08.391
7. S. Bradl –Viessman Kiefer Racing- 2’08.431
8. Sandro Cortese –Ajo Interwetten- 2’08.502
9. P. Espargaro –Bainet Derbi- 2’08.531
10. E. Rabat –Blusens Aprilia- 2’08.546
 
Last edited:
Hondorna är underbart snygga racingmaskiner. Undrar om de har något bakre fäste för underkåpan nu när det bara finns plats för två snabbfästen i och med det extrema urtaget?

Det är bara 2 snabbfästen per sida i underkåpan. Det räcker! :)

La du märke till att Hondas RS250RW fabrikare har nya kåpor för i år? ;)



Fabriks Honda RS250RW. Sidokåpan är rekordliten i år. Toppkåpan är mera böj på sett från sidan och mindre kuts bak.
PA558501.jpg


Icke fabriks RS250R. 2007 kåpor och annat avgasrör från HRC med kortare stinger och ett annat chassie ifrån Burning Blood.
2009_Essais_Jerez_01327.jpg


En till fabriks RS250RW. Ser bra på detta foto att toppkåpan har ny rundare form i år.
derasa.jpg
 
Last edited:
Det är bara 2 snabbfästen per sida i underkåpan. Det räcker! :)

La du märke till att Hondas RS250RW fabrikare har nya kåpor för i år? ;)

Jo, jag lade märke till det, knappt någon mening att göra i ordning mina kåpor längre, bara att kasta direkt... :(

2007-kåporna ser ut som mina förutom större urtag kring kopplingen.

När får teamet de nya kåporna då? Must haben... :)
 
Jo, jag lade märke till det, knappt någon mening att göra i ordning mina kåpor längre, bara att kasta direkt... :(

2007-kåporna ser ut som mina förutom större urtag kring kopplingen.

När får teamet de nya kåporna då? Must haben... :)

SÅGA! Fast att ta bort snygga kåpor för att vara ett fashion victim vet jag inte om jag tycker verkar vettigt. Din hoj är ju mycket snyggare än 09-an här ovan.
 
Sista testdagen innan premiären startar.

250%2BTEST%2BQATAR.JPG


Alvaro Bautista 2.00.496 (65 laps)
"I believe that we did some good work because we tested lot of things on the engine. Also it seems that we took another step forward with the frame because I feel better with the modifications on the front part. Although the work of today has centered mainly around the engine to achieve a better speed in the curves. We also tested different types of tires and now we know more or lesss clearly which ones work for us, always depending on the conditions of the track. The most important thing is that we now have a lot of information for the race. I got my good feeling back, a good rhythm with the bike and when we finished the test I was able to enjoy riding the bike and find my reference points."

IRTAQatar.jpg


_D7P1900.jpg
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top