MotoGP: Vintertester 2008/2009

PA558501.jpg


PA558512.jpg


PolEspargaro1.jpg


PA558535.jpg


PA558573.jpg


PA558915.jpg


PA558445.jpg


PA558417.jpg


PA558412.jpg


PA558425.jpg


PA558465.jpg


PA558495.jpg
 
När körde 125 och 250 ihop?

Rätt ofta kör dom med öppen depå för 125GP + 250GP på försäsongsträningarna.

Denna IRTA-träningen var depån öppen mellan 10.00-14.50 onsdag-fredag med en timmes eget träningspass var per klass och dag mellan 15:00-17:00.
 
0220Fans_750_500.jpg


0320Bridgestone_750_500.jpg


0920Hayate_750_500.jpg


1020Ducati20Scooter_750_500.jpg


1920Paddock_750_500.jpg


2020Uebersee20Reise_750_500.jpg
 
Last edited:
Ett urval av foto från Karel Abraham som jag tyckte är schysta.

aTest_JEREZ_2009_190.jpg


aTest_JEREZ_2009_173.jpg


aTest_JEREZ_2009_158.jpg


aTest_JEREZ_2009_122.jpg


aTest_JEREZ_2009_104.jpg


aTest_JEREZ_2009_093.jpg


aTest_JEREZ_2009_088.jpg



aTest_JEREZ_2009_030.jpg
 
Ser inte repsol-Hondan väldigt annorlunda ut i år?

Det konstiga med det är att man för typ första gången inte byggt en helt ny hoj utan baserat årets modell på förra årets. Nu ska man gradvist under säsongen bygga sig fram till bästa hojen för i år istället för att göra allt nytt och oprövat i början på året.

Avgasrören är lite rakare dragna, design på kåpglas + toppkåpa och annan design på bakdelen är det som man ändrat på utsidan. Chassiet, fjädringen, tank och elektroniken är samma som man tog fram i slutet av förra året. Största ändringarna man gjort i år under försäsongsträningarna är programeringen för att få mjukare effektkurva och man har flyttat runt lite vikt på hojen för att försöka passa årets däck med balansen på hojen.
 
Last edited:
Shoya Tomizawa´s Burning Blood RS250R.

Capturer.jpg


2009_Essais_Jerez_01327.jpg


Första chassiet ifrån Burning Blood till teamet CIPMoto som anlände till teamet 4 mars.
Chassis_BB.jpg


A-kit 2009-motorerna från HRC fick dom veckan efter. Så deras hoj var precis färdigbyggd till IRTA-testet nu.
 
Last edited:
Marco Simoncelli tyckte han också förtjänade att vinna en BMW iom att han var snabbast i 250GP. Hans tid var mer än 4/10 sek snabbare än Pedrosas bästa kvaltid från 2005 som var snabbaste tiden som tidigare var satt med en 250cc på denna banan. Hans tid 1.42:477 är 1,1 sek under hans egen tid från förra året som gäller som det nuvarande banrekord för klassen. Men han säger att han är mer än nöjd med att hans teamchef bjöd ut honnom och alla mekanikerna på en lunch.
 
Melandri's 1min 40.405sec lap time was also 1.33sec faster than he'd managed on the factory Desmosedici GP8 in last season's Spanish Grand Prix, held at the same circuit almost exactly one year ago.
 
Melandri's 1min 40.405sec lap time was also 1.33sec faster than he'd managed on the factory Desmosedici GP8 in last season's Spanish Grand Prix, held at the same circuit almost exactly one year ago.

Ger väl ett rätt bra perspektiv på hur Marco otrivdes på GP8:an..
 
Jag har sagt det förr och jag säger det igen, Simoncelli kommer att ta (minst) en MotoGP titel. Jäklar vad han kör den parveln. Visserligen var tex Pedrosa och Biaggi lika dominerande i 250 när det begav sig, men Marco har en sån jäkla vinnarskalle! Det är vad jag tror saknas Stoner, Pedrosa, Sete, osv. De pallar inte trycket från Rossi, men det tror jag att Simoncelli skulle göra.
 
Marco har en sån jäkla vinnarskalle! Det är vad jag tror saknas Stoner, Pedrosa, Sete, osv. De pallar inte trycket från Rossi, men det tror jag att Simoncelli skulle göra.

Pedrosa o Sete absolut :tummenupp

Men Stoner ingen vinnarskalle :confused:
 
Jag har sagt det förr och jag säger det igen, Simoncelli kommer att ta (minst) en MotoGP titel. Jäklar vad han kör den parveln. Visserligen var tex Pedrosa och Biaggi lika dominerande i 250 när det begav sig, men Marco har en sån jäkla vinnarskalle! Det är vad jag tror saknas Stoner, Pedrosa, Sete, osv. De pallar inte trycket från Rossi, men det tror jag att Simoncelli skulle göra.
Pedrosa och Biaggi är väl beviset på att framgångar i 250 inte har någon betydelse i största klassen. Många spådde ju att Pedrosa skulle ta över efter Rossi och så har det ju inte blivit (och lär aldrig bli).
 
Pedrosa och Biaggi är väl beviset på att framgångar i 250 inte har någon betydelse i största klassen. Många spådde ju att Pedrosa skulle ta över efter Rossi och så har det ju inte blivit (och lär aldrig bli).

Ja för Rossi har ju aldrig kört 250...:rolleyes:
 
Pedrosa och Biaggi är väl beviset på att framgångar i 250 inte har någon betydelse i största klassen. Många spådde ju att Pedrosa skulle ta över efter Rossi och så har det ju inte blivit (och lär aldrig bli).

Vilken glimrande analys. Jag är djupt imponerad.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top