MotoGP Valencia

"..det är ju lite moppe stil att göra sådär."
Svenska kommentarerna skulle man kunna klara sig utan.

Men nice race. Och grattis till Kallio! :tummenupp

Last edited:
Chris Ash skrev:
Eller hur? Valentino kör alltid för att vinna. Det är märkligt att hans motgångar och förluster alltid ska förklaras med att han inte tar i, eller inte vill vinna.

Kejsaren 5:a, då kan han mycket väl bli skitfarlig imorgon.
Kejsarinnan Maxine tar stryk med 20 sekunder av Hayden och Melandri. De är snabba, de där 500-förarna. Hejdå, Maxine, kom aldrig tillbaka.

Nästa år gissar jag redan nu på att det blir en härlig kamp mellans dagens topp trio!
Synd att det så lång tid tills dess bara! :)

Bra kört av både Melandri och Hayden :tummenupp
Rossis upphämtning var väntad men jag trodde nog att han skulle kunna vara med och slåss om segern.
Kul att Barros tog sig förbi Biaggi på slutet.

blub skrev:
"..det är ju lite moppe stil att göra sådär."
Svenska kommentarerna skulle man kunna klara sig utan.

Men nice race. Och grattis till Kallio! :tummenupp
Hans röst låter som en moppepojke faktiskt. Byt han.

Jag tycker synd om Sete faktiskt.

Ett bra race av Melandri full kontroll härligt att se :hihi

Rossi gjorde oxå ett kanonrace, utnyttjade racet fullt i början och tog sig upp till 3:e plats. Han e grym, nu är det bara att vänta till nästa säsong :(

Nähä nu e jag så åksugen att jag ska dra ner till hallen o köra lite minimoto :lol Och leka att jag e Rossi hahahaha.....

Härligt race! trodde att Rossi skulle komma i kapp på sista varvet men det gick ej. Jag hejade klart på Hayden och trodde det skulle gå efter att Melandri gjorde sin miss på slutet av sista varvet, men det gick inte :(

Stackars Sete! han har inte haft en roligt säsong den killen.

nu är det slut! :(

Lite OT, vilka snygga färgscheman på Yammorna! Skinnställena var inte heller fel.

underbart att se Sete misslyckas igen

Hopkins misslyckades att gå förbi Roberts i serien! Kom på samma poäng men Roberts har bättre bästa-placering så han kommer före i totalen..

All heder till Melandri som har utvecklats hela säsongen till en bättre förare.. blir intressant och se nästa års race då The Doctor får lite mer konkurens på toppen...

mvh

lågt att jubla när andra misslyckas..

Hur som helst råder det väl ingen tvekan nu om både Hayden och Melandris kapacitet.

Att Biaggi är överreklamerad vet vi och att Sete har otur men de största problemet har varit dom själva eller rättare sagt att dom andra blivit bättre.

Rossis kapacitet när han passerade halva fältet var imponerande,
hade han varit med från början vetif.. om han inte tagit det här.

Last edited:
Han krascha sen gick han ut på reservhojen.

Sen så körde han allmänt dåligt helt enkelt.

Axxexs skrev:
Hopkins misslyckades att gå förbi Roberts i serien! Kom på samma poäng men Roberts har bättre bästa-placering så han kommer före i totalen..
Pinsamt!
Hopper får fan ta och rycka upp sig nästa år, annars kan han packa sin väska! :mad:

Chris Ash skrev:
Det är du och Kent Wyrén, ärligt, hur skulle Rossi lyckas ta in 2.7 sek på ett varv?

Det är ju då han kopplar in tuuurbon..

Lite småtrist race där Rossi stod för den stora prestationen, grymt imponerande körning och att han aldrig ger sig visar vilken vinnar mentalitet han har.

Trist för sete , den trasiga hondan symboliserade hela hans säsong.

Ska bli kul att se Melandri nästa säsong, blir nog lite tuffare för Rossi då hoppas jag.

Jag var en av få som röstade melandri :banana

När var sist en motor gav upp under ett race? några år sedan? jävla osis..

Slurken skrev:
Jag var en av få som röstade melandri :banana

När var sist en motor gav upp under ett race? några år sedan? jävla osis..
Kwakaskaki har väl blåst några möllor under årets säsong bl.a. Proton V5 har väl adrig kommit i mål under årets starter. Ett par Blata-haverier har vi också sett osv

Chris Ash skrev:
Det är du och Kent Wyrén, ärligt, hur skulle Rossi lyckas ta in 2.7 sek på ett varv?
det var inte så jag menade my friend, utan när han väl tog in varv efter varv. Tror det var vid typ 11 varv kvar eller ngt. Då tänkte jag kör på så kommer du ifatt på slutet och jag hoppades på att det skulle ske på sista varvet.

P@trik skrev:
Trist för sete , den trasiga hondan symboliserade hela hans säsong.
Ja det symboliserade det perfect.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...