MotoGP Valencia

Biaggi passade på att känna på gruset redan på morgonen så han kan landa snyggt under racet :hihi

Stark avslutning av Kallio men vad hjälpte det.
Hade de 5 poängen någon betydelse eller hade Luthi vunnit ändå om de hamnat på samma poäng?

sandstream skrev:
Stark avslutning av Kallio men vad hjälpte det.
Hade de 5 poängen någon betydelse eller hade Luthi vunnit ändå om de hamnat på samma poäng?

Kallio hade vunnit eftersom han har 4 st 20-poängare mot Luthis 3 st....

Jag tyckte det var mycket bra, hade varit trist om en teamorder hade avgjort VM.

Chris Ash skrev:
Kallio hade vunnit eftersom han har 4 st 20-poängare mot Luthis 3 st....
Jag tyckte det var mycket bra, hade varit trist om en teamorder hade avgjort VM.
Om teamorder kan man tycka mycket men när det är big business så har jag full förståelse för att det existerar.

sandstream skrev:
Om teamorder kan man tycka mycket men när det är big business så har jag full förståelse för att det existerar.

Jo fast det har ju iofs mest symbolisk betydelse idag, Luthi hade ju tagit i mer om skillnaden varit mindre.

Jag har en fråga som iofs kan vara en aning OT, men jag hittar fan ingen som kan hjälpa mig med att förstå (har försökt att få tag i Centrebet:s kundtjänst utan att lyckas).

Jag sitter och kollar på Centrebet.com och kan bara inte förstå hur deras systemspel fungerar.

Vi säger att jag spelar på Gibernau och Melandri som vinnare, och sen Rossi och låt säga Hayden som pall-platsare (inte för jag skulle spela så).
Om nu Melandri skulle vinna och Rossi skulle komma 2:a igen, då har jag ju satt 2 av mina 4 spel. Är detta en s.k. dubbel och jag vinner då den summa som står under "Dubblar"?
Om Hayden även skulle sno 3:e platsen så har jag vunnit 3 av mina 4 spel, är det då en trippel och jag får summan som står under "Tripplar"?

Tack på förhand för snabba svar och bra svar !

Vänligen Nicklas.

sandstream skrev:
Att det var racet i Qatar som avgjorde VM är ju en schimär. Luthi var stabilare över hela säsongen och höll sig på hjulen oftare. Han cruisade ju de tre sista varven idag och de råkade bli fem pinnar som skillde.

Goodstuff skrev:
Att det var racet i Qatar som avgjorde VM är ju en schimär. Luthi var stabilare över hela säsongen och höll sig på hjulen oftare. Han cruisade ju de tre sista varven idag och de råkade bli fem pinnar som skillde.
Visst är det så men faktum är ju att om Kallio vunnit i Qatar och allting gått som de gjorde hade Kallio varit världsmästare.
Men självklart är Luthi den värdiga vinnaren!

Nu är det iaf dax för Moto GP :banana

Vem tror ni vinner då??
Min röst ligger på
Sete, det måste vara hans tur nu!

Sen blir det kul att se hur långt upp Rossi kommer :hihi

Härligt 125cc Race! men 250cc var inte det precis... (dam Pedrosa.. :D)

Nu är det dags för Sete att få¨sin första vinst.

/Cel

Nu är det nästan läge att tycka synd om sete att skjuta en motor efter 3 varv kan inte vara kul.

Har honda skjutit några motorer på race i modern tid? :va

Ja det va inte rättvist!! Dom har väl krämat ur så mycke effekt att den inte pallade mer :(

Men kolla in Rossi, fy f...n vilken inledning av racet, får se om han hänger med när han har laddat så i början.....

Vilken insats, så långt, av Rossi. Kört upp sig från 15e till 3e plats! Det blir spännande att följa racet!

Klockrent av Melandri, snyggt. Det är nog ingen vild gissning av Hayden vrålade "FUCK!" i hjälmen efter målgång.... :hihi

valmers skrev:
Klockrent av Melandri, snyggt. Det är nog ingen vild gissning av Hayden vrålade "FUCK!" i hjälmen efter målgång.... :hihi

Det är inte ens pengarna tillbaka på att han vrålade fuck eller eventuellt något ännu hemskare :>

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti