MotoGP: Turkiet 2006

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
sandstream skrev:
2115168 Ska bli mycket intressant att se om Suzuki får det att hålla hela helgen.

Ja o mkt frustrerande såklart när det är en som de säger ten-dollar part som felar i kylsystemet på nya V-4.an gång efter annan..Det borde visa sig redan på fredags friträning hur långt dom kommit i att lösa problemet!

Last edited:
gthyni skrev:
2115170 :va?
alla vet ju att Kenny är tjock, sur och gammal
alltså helt oduglig som GP-förare.

ujuj, jag såg nästan ryggen på en tjock, sur gubbe på en
hemmabyggd motorcykel.
Det måste vara nåt sorts karlstad-fenomen det här med att hänga upp sig på tjocka människor? :D

samuel w skrev:
2115267 Det måste vara nåt sorts karlstad-fenomen det här med att hänga upp sig på tjocka människor? :D
Det är kanske det som är innebörden bakom "Racing är fett" ???

Har precis skaffat en Boxer för att följa MotoGP - efter två sedda race så flyttas MotoGP till Eurosport 2! Vad f-n e det och hur får jag den kanalen? :4skrika

Hoppas på Melandri och Sete, serien blir bara bättre om det blir lite bredd på toppen. Eller varför inte Nakano?

Seate vinner rossi kör av och Nick kommer två melandri 3:a

FireSalle skrev:
2115588 Har precis skaffat en Boxer för att följa MotoGP - efter två sedda race så flyttas MotoGP till Eurosport 2! Vad f-n e det och hur får jag den kanalen? :4skrika

Hoppas på Melandri och Sete, serien blir bara bättre om det blir lite bredd på toppen. Eller varför inte Nakano?
Snickesnack. Vanliga eurosport visar både kval och tävling.

Peno skrev:
2115610 Snickesnack. Vanliga eurosport visar både kval och tävling.
Hoppas det verkligen. Det står så på deras hemsida iaf. men jag prenumerar på deras programtablå kring motorcykelsport - där stod det att bara lördagens kvar skulle gå på ettan. Race på tvåan. Vi kör på att hemsidan har rätt, det blir bäst för mig.

EDIT: Eurosport bekräftade nu via mail. MotoGP sänds på ettan :tummenupp
Eurosport 2 kommer inte att kunna ses med Boxer, trist eftersom SBK ska visas där.

Last edited:
samuel w skrev:
2115267 Det måste vara nåt sorts karlstad-fenomen det här med att hänga upp sig på tjocka människor? :D

Per Ledin är från Luleå :7peta

FireSalle skrev:
Eurosport 2 kommer inte att kunna ses med Boxer, trist eftersom SBK ska visas där.
Bara om det krockar med något annat, annars visar de SBK på på ettan.

sandstream skrev:
2117416 Bara om det krockar med något annat, annars visar de SBK på på ettan.
Eftersom de prioriterar cykling, landhockey, konstsimning, stångstötning, rövkrok etc. så blir det tyvärr ofta sändning i tvåan :gnissla

RedBaron skrev:
2117771 Eftersom de prioriterar cykling, landhockey, konstsimning, stångstötning, rövkrok etc. så blir det tyvärr ofta sändning i tvåan :gnissla
Ja men, det är ju riktiga sporter :rolleyes:

Honda-piloterna tycker till

Jr skrev:
I'll have to get on the pace here quickly," he said. "We're moving forward with the bike and it's up to me to keep things going in the right direction.
http://www.motoreview.net/news/turkey06/honda-intro/

Inbred banjo hero Nicky Hayden leads the charge having now finished on the podium in succession more times than he's copped off with a relative at a barn dance.
The ever-present kebab grease pouring down the hills can cause riders troubles if it ebbs up onto the racing line - probably causing Gibernau to fall off. Also the track is already bumpy in places caused by the heavy braking of F1 cars as they desperately try to avoid passing each other. The ripples can upset the balance of a MotoGP machine entering a corner and again giving more scope for Gibernau to lose the lead in a comic fashion.
http://motogpnews.com/home.php?pageid=595

Istanbul Ring tips

Jag flyger ner i morgon för att kika på GP:t, har frågat på annan plats, men inte fått så mycket nyttiga svar. Någon som varit där? Hittar fasen inte ens banan på Google Earth :va Hemsidan suger, och kartor kan inte kartbutikerna få fram. Så om någon varit där och har lite insider tips om banan, platserna, parkering, ja i princip vad som helst, så fire away!

Vad lugnt här är. Man skulle nästan kunna tro att alla dragit iväg till en håla i mörkaste Småland där det inte finns något Internet...

...lycka till i helgen till alla er som är där :tummenupp

Själv måste jag jobba hela helgen, annars hade jag kört upp och hejat fram er.

Fp1

stoner snabb igen
hopkins 1,5 sekund efter

but early days yet

436146.jpg

sandstream skrev:
2112731Har för mig att jag läste någonstans att det är den snabbaste kurvan på hela säsongen.
"The track runs anti-clockwise in direction and boasts the quickest corner in MotoGP, the fearsome turn 11, modelled on the famous Eau Rouge corner at the Spa Francorchamps circuit in Belgium."

www.superbikeplanet.com

Bifogar bilder på den belgiska förlagan. Yi-ha! :yoparty

Bifogat

• Eau-Rouge-3.jpg
    Eau-Rouge-3.jpg
    132.5 KB · Visningar: 60
  • eau-rouge.jpg
    eau-rouge.jpg
    117.1 KB · Visningar: 64
Last edited:
Nyteknik skrev:
2120822 "The track runs anti-clockwise in direction and boasts the quickest corner in MotoGP, the fearsome turn 11, modelled on the famous Eau Rouge corner at the Spa Francorchamps circuit in Belgium."
Jag borde lita mer på min kunskaper :D

Resultat från FP2:
turfp2.png

Hayden har fått upp farten bra och Capirossi verkar inte vara så drabbad av att inte ha kört banan tidigare.

Stoner ångar på :)

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back