MotoGP: Turkiet 2006

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Anmärkningsvärt att MotoGP rookien CV dominerade så totalt.

Saker och ting håller på att ändras i MotoGP mycket positivt.

Pedrosa brukar inte trivas i regnet inte nu heller.

Återigen ett katastrofkval av Rossi bara 3:e startled och vad håller titelkandidaten Melandri på med 14 plats verkar totalt anonym.

Mycket svårtippat kan inte tänka mig att CV ska vinna i morgon men tror inte rossi gör det heller.

Tror det blir en Ducati förare som vinner.

Last edited:
gthyni skrev:
2123540Om det torkar upp till imorgon kan det bli mayhem i första kurvan.
Så sant som det är sagt. Rossi stormande från fjärde startled, Melandri från femte och Pedrosa från sjätte. Alla tre stressade som fan att köra om så många som möjligt på första varvet för att inte förlora mark i poängsammandraget. Om det blir torrt är min gissning att Vermeulen kommer behålla sin placering på startplattan i ungefär två sekunder och börja andra varvet som sjua.

2ono skrev:
2123678 Anmärkningsvärt att MotoGP rookien CV dominerade så totalt.

Saker och ting håller på att ändras i MotoGP mycket positivt.

Pedrosa brukar inte trivas i regnet inte nu heller.

Återigen ett katastrofkval av Rossi bara 3:e startled och vad håller tielkandidaten Melandri på med 14 plats verkar totalt anonym.

Mycket svårtippat kan inte tänka mig att CV ska vinna i morgon men tror inte rossi gör det heller.

Tror det blir en Ducati förare som vinner.
Rossi startar inte från tredje startled utan fjärde (11:e tid).

Att Vermeulen startar från pole efter ett regnigt kval betyder inte att "saker och ting håller på att ändras i MotoGP". Vid regn händer de mest oväntade saker och vid första torra race är sakernas tillstånd återigen de vanliga; det har vi sett många gånger.

Även om det blir ett genomvått race har Vermeulen inte psyke att vinna. Jag tror det blir ett - som vanligt - ganska förutsägbart resultat: Rossi, Gibernau och Stoner på podiet.

Det mest anmärkningsvärda med kvalet tycker jag är att Jr inte var bättre i regnet.

RedBaron skrev:
2123721 Det mest anmärkningsvärda med kvalet tycker jag är att Jr inte var bättre i regnet.
Anmärkningsvärt? Varför det? En föredetting är knappast snabb i något före.

Fan vad Hondorna inte går i blött väglag. :confused: Men sladdkungen Capirex verkar trivas.

homerone skrev:
2123566 Facit för morgondagen är denna.

1. Gibernau
2. Capirossi
3. Hayden
4. Rossi
5. Stoner

Tyckte pedrosa såg riktigt tagen ut, såg nästan bölfärdig ut bakom visiret.
En dubbel för Ducce? Skulle varit najs men... njaaaa....

Maverick_ou812 skrev:
2123741 Fan vad Hondorna inte går i blött väglag. :confused: Men sladdkungen Capirex verkar trivas.

Själv hoppas jag på en dubbelseger för Arai. Eller för Alpinestars.

Maverick_ou812 skrev:
2123741

Dom har ju sagt ett det skulle bli torrt imorgon så varför inte, tror regndemonerna kommer rasa genom fältet ganska snabbt. Hade iallafall varit kul. :)

Nyteknik skrev:
2123688Jag tror det blir ett - som vanligt - ganska förutsägbart resultat: Rossi, Gibernau och Stoner på podiet.

Ett som du säger ett ganska förutsägbart resultat fast med denna trio på podiet.. :tummenupp

1.Capirex
2.Hayden
3.Stoner

Nyteknik skrev:
2123688 Så sant som det är sagt. Rossi stormande från fjärde startled, Melandri från femte och Pedrosa från sjätte. Alla tre stressade som fan att köra om så många som möjligt på första varvet för att inte förlora mark i poängsammandraget. Om det blir torrt är min gissning att Vermeulen kommer behålla sin placering på startplattan i ungefär två sekunder och börja andra varvet som sjua.

Rossi startar inte från tredje startled utan fjärde (11:e tid).

Att Vermeulen startar från pole efter ett regnigt kval betyder inte att "saker och ting håller på att ändras i MotoGP". Vid regn händer de mest oväntade saker och vid första torra race är sakernas tillstånd återigen de vanliga; det har vi sett många gånger.

Även om det blir ett genomvått race har Vermeulen inte psyke att vinna. Jag tror det blir ett - som vanligt - ganska förutsägbart resultat: Rossi, Gibernau och Stoner på podiet.

Regn innebär överraskningar men hur förklarar man att både Hayden och Stoner är snabbare än både Melandri och Rossi i både torrt och vått, ett trendbrott.

Att vara förutsägbar är inte så svårt däremor svårare att ana när trenden av en era bryts men att den kommer att ske råder ingen tvekan om.

Förra året vann rossi 11 race ? i år kommer han inte göra det.

Helt plötsligt finns det 5-6 st med kapacitet att vinna enstaka race.

Att CV är en högoddsare vet alla men hans insats idag var inte mindre imponerande för det då han dominerade totalt.

2ono skrev:
2123956...hur förklarar man att både Hayden och Stoner är snabbare än både Melandri och Rossi i både torrt och vått, ett trendbrott.
Liknande har hänt förut. Inget nytt under solen. Men när det är söndag och ljusen slår om till grönt lär det vara business as usual.

börjar ni redan underskatta Valentino?

om det blir torrrace

1. Rossi
2. Capirossi
3. Gibernau

fast som jag sa tidigare,
ett gäng kan försvinna i första kurvan

Valentino hyllar Haydens körning o är förvånad över den egna cykeln som under en tid inte haft den fart man hoppats på..

Valentino Rossi:
"We're having a lot of difficulty, not just at this track but during this period. Unfortunately the problem with the bike came late in the pre-season and we have not had time yet to fully understand it. It means we are off the pace here in the wet and the dry, but we don't completely understand why. It seems that our tyre competitor is strong here but we can't blame this. Nicky Hayden was very fast all day and after him the next Michelin rider is Casey Stoner; with the amount of MotoGP experience he has in these conditions we should be in front of him. I'm surprised, because last year our bike was really good in the wet and after the new bike worked so well at Catalunya during the rainy pre-season tests I was confident it would be good today as well, but it has been the opposite.

Varför presterar inte Pedrosa bättre i regn, alla hans elektroniska gadgets borde ge än bättre förutsättningar ju halare bana?

FireSalle skrev:
2124255 Varför presterar inte Pedrosa bättre i regn, alla hans elektroniska gadgets borde ge än bättre förutsättningar ju halare bana?
Han har aldrig varit bra i regn och han har inte fler gadgets än någon annan Honda-förare.

Randy DePuniet är däremot bra i regn,
vann förra årets regnrace på Donington Park (i 250 då)

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back