MotoGP - Tester inför 2007.

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Fast det enda jag kan mästra i ditt senaste inlägg, suzukin är snabbare, trots mindre effekt ;)
Nja, med reservationen för att det var under olika förutsättningar så var Hoppers kvaltid 2005 bättre. Men du menade kanske toppfarten? Har inte själv sett några uppgifter på den.
 
Inte mycket till bromsgrepp på den där! Allt ser ut att vara viktbesparat!

Anledningen till att de slitsar bromsgreppet är att i 300 trycker fartvinden så hårt på bromsgreppet att bromsen faktiskt aktiveras, upptäcktes av någon alert chassitekniker på dataloggningen från sepang 05 tror jag det var, med ens blev det hysteri med slitsade handtag i depån......
 
Anledningen till att de slitsar bromsgreppet är att i 300 trycker fartvinden så hårt på bromsgreppet att bromsen faktiskt aktiveras, upptäcktes av någon alert chassitekniker på dataloggningen från sepang 05 tror jag det var, med ens blev det hysteri med slitsade handtag i depån......

Valentino mf.l perforerade väl oxå greppet med hål under -06 om jag minns rätt. Kan ju finnas en anledning där då..


Stoner, nöjd Bridgestone kund :tummenupp
Casey Stoner (55 laps - 2m03.940s)
"I am very pleased with the way things have gone today", declared Casey Stoner, who tested the Italian machine for the third time. "We have made a lot of progress since the Jerez test even though we still have to improve some of the characteristics of the engine. I am really pleased with the tyres: the front is already perfect, the rear is good and for sure we can improve. However my best time was set with a rear that had already done an entire race distance and that's a good sign! The team is working really well and I already feel part of the family!".
 
Last edited:
2727812 Anledningen till att de slitsar bromsgreppet är att i 300 trycker fartvinden så hårt på bromsgreppet att bromsen faktiskt aktiveras, upptäcktes av någon alert chassitekniker på dataloggningen från sepang 05 tror jag det var, med ens blev det hysteri med slitsade handtag i depån......
De hittar mycket spännande med sina loggers som tex "rider´s full gas". Om du frågar förarna om de håller stumt hela rakan så säger 100% att de gör det men sanningen är att många utan att märka det släpper av på gasen ju längre rakan går så de har kanske 95% gas på slutet. :)

Valentino mf.l perforerade väl oxå greppet med hål under -06 om jag minns rätt. Kan ju finnas en anledning där då..
Anledningen till hålet i bromshandtaget är ju den som Boris skrev, eller menar du något annat?
 
Last edited:
Anledningen till hålet i bromshandtaget är ju den som Boris skrev...
Kan det inte vara så att man också vill att bromshandtaget ska gå av långt ut vid en krasch så att man har en del av handtaget kvar om man får upp hojen och kan fortsätta?
 
2727957 Kan det inte vara så att man också vill att bromshandtaget ska gå av långt ut vid en krasch så att man har en del av handtaget kvar om man får upp hojen och kan fortsätta?
Det är inte den primära orsaken till att man började göra hål i handtagen, vad jag vet, utan som Boris skrev så blir det ett visst tryck på bromsen i höga hastigheter.
 
Kul att det går bra för Luthi. Min nya favorit Wilairot kan inte ha kört många varv....

Lade till den uppgiften nu! :tummenupp

Wilariot körde 15 varv. 4 varv mer än Luthi som var snabbast. Men han måste varit ute på banan när det var sämre väder. Började regna där så därför många inte körde så mycket idag.

Bild på Wilariot:
 

Bifogat

  • 41260ii.JPG
    41260ii.JPG
    73.2 KB · Visningar: 85
Last edited:
Hayden har 2 olika hojar på detta testet som han kör med för att testa olika grejjer. Den med vit siffra är den första versionen av RC212V som han använder till att testa däck och fjädringsinställningar på. Den andra som har röd siffra är den nyaste versionen som han testar ut nya övriga komponenter på.

På "video highlights" från Sepang dag 1 på motogp.com lägger OJ en snygg lång stoppies på framhjulet in ingången på en sväng! :tummenupp
 
Kan det inte vara så att man också vill att bromshandtaget ska gå av långt ut vid en krasch så att man har en del av handtaget kvar om man får upp hojen och kan fortsätta?

handtaget är ju vikbart och har brottanvisning, dock så lär det inte vika upp sig vid en vurp om det också är slitsat, då är det nog allt för klent och böjer sig troligen.
( man får ta i för att vika upp)

Edwards ser dock ut att åka med ett kortare handtag än Rossi, smart kille som minns catalunya crashen..
 
Edwards ser dock ut att åka med ett kortare handtag än Rossi, smart kille som minns catalunya crashen..
Storleken kan väl också ha att göra med hur många fingrar de använder för bromsen. Vet inte hur Rossi gör men en del bromsar ju bara med tex två fingrar och andra med fyra.
 
Last edited:
Storleken kan väl också ha att göra med hur många fingrar de använder för bromsen. Vet inte hur Rossi gör men en del bromsar ju bara med tex två fingrar och andra med fyra.

javisst
Rossi brukar väl använda tre..

tycker förövrigt att Edwards har den läckrare lacken, och kawa e mumma..

EDIT
noterar även att Rossi har längre kedja/hjulbas kontra Edwards på dessa bilderna.
Kan ju åka med olika drevning, eller vad tror ni orsaken är?
 
Last edited:
EDIT
noterar även att Rossi har längre kedja/hjulbas kontra Edwards på dessa bilderna.
Kan ju åka med olika drevning, eller vad tror ni orsaken är?[/QUOTE]

Rossi har helt enkelt fått ta en gammal utsliten kedja :D
 
javisst
Rossi brukar väl använda tre..

tycker förövrigt att Edwards har den läckrare lacken, och kawa e mumma..

EDIT
noterar även att Rossi har längre kedja/hjulbas kontra Edwards på dessa bilderna.
Kan ju åka med olika drevning, eller vad tror ni orsaken är?

De brukar inte ändra hjulbas på grund av utväxlingen, iaf så gott det går.
Men de har ju gott om kedjor i GP.
 
De brukar inte ändra hjulbas på grund av utväxlingen, iaf så gott det går.
Men de har ju gott om kedjor i GP.

nej det låter ju sunt
då är detta ett medvetet val då kanske...
 
Second day unofficial times:
1.- John Hopkins 2'01.806
2.- Colin Edwards 2'01.930
3.- Chris Vermeulen 2'02'275
4.- Alex Barros 2'02.538
5.- Valentino Rossi 2'02.619
6.- Loris Capirossi 2'02.793
7.- Randy De Puniet 2'02.806
8.- Nicky Hayden 2'02.948
9.- Dani Pedrosa 2'03.098
10.- Casey Stoner 2'03.190
11.- Marco Melandri 2'03.253
12.- Shinya Nakano 2'03.633
13.- Carlos Checa 2'03.681
14.- Sinichi Ito 2'03.700
15.- Kenny Roberts Jr. 2'03.800
16.- Alex Hoffman 2'03.895
17.- Toni Elias 2'04.124
18.- Olivier Jacques 2'04.171
19.- Makoto Tamada 2'04.350
20.- Sylvain Guintoli 2'04.892

http://motogp.en.dailymotos.com/new/8186/1/john/hopkins/test/sepang/

Bästa Honda först på 8:plats.
CVs nya chassi verkar ju fungerar okej.
Kul att se Barros uppe i toppen

@NyTeknik: Fortfarande inget test att ta på allvar?
 
Förutom dom hojarna från Ducati som är och kör på Sepang nu så kör Cardoso tester för Ducati på Jerez ihop med dom som hyrt banan för 125/250. Cardoso ersätter vid detta testet Guareschi som är skadad. Cardoso har som uppgift på detta testat att testa ut olika elekronik på hojen. 1.'45:062 körde han igår.
 

Bifogat

  • cardoso.jpg
    cardoso.jpg
    33 KB · Visningar: 59
Back
Top