Var finns aktuell info om http://www.teamkr.com/ står ju inget alls om tester o K.Roberts jr som ju ska köra i teamet 2006. Jag har sökt men det verkar vara mkt snålt med info generellt om teamet..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Deras hemsida är och har alltid varit usel. Enbart en ursäkt och något de tror sig måsta ha. En ouppdaterad hemsida suxxar på arset!#space skrev:Var finns aktuell info om http://www.teamkr.com/ står ju inget alls om tester o K.Roberts jr som ju ska köra i teamet 2006. Jag har sökt men det verkar vara mkt snålt med info generellt om teamet..
Gustav O skrev:Deras hemsida är och har alltid varit usel. Enbart en ursäkt och något de tror sig måsta ha. En ouppdaterad hemsida suxxar på arset!
Här är Kennys hemsida.#space skrev:Ok tack o visst är det så!! Konstig men hittar inte Kenny Roberts jr;s typ hemsida eller liknande..dataåldern inget för den familjen
![]()
#space skrev:Ok tack o visst är det så!! Konstig men hittar inte Kenny Roberts jr;s typ hemsida eller liknande..dataåldern inget för den familjen
![]()
Ähh, han börjar bli gammal, tunnhårig och är slut som artist. Hop, hop, hopGustav O skrev:Rossi testade även 2005 års M1 för att se vad som kan vara orsaken till deras chatterproblem.
Visar hur stor skillnad det kan vara på test och race.Axxexs skrev:Måndagen efter racet på Jerez så stannade en del team kvar och testade.
1. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team 1min 39.910
5. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 1min 40.845
7. Valentino Rossi ITA Camel Yamaha Team 1min 40.966
8. John Hopkins USA Rizla Suzuki MotoGP 1min 41.096
15. Kenny Roberts USA Team Roberts 1min 41.861
#space skrev:2006215Var finns aktuell info om http://www.teamkr.com/ står ju inget alls om tester o K.Roberts jr som ju ska köra i teamet 2006. Jag har sökt men det verkar vara mkt snålt med info generellt om teamet..
Axxexs skrev:2040957En intervju med Kenny jr:
http://www.roadracerx.com/conversation_2006_0321_KRJR.html
En vecka gammal dock men bättre än inget iaf.![]()
PSG Kawasaki teamet har precis tvärtom. Deras hoj funkar i fem sex varv men när greppet blir sämre så ökar deras chatter. Antagligen finns det så många olika faktorer som kan ge chatter att det kan uppkomma på olika vis.gthyni skrev:2073834jag hörde en intressant kommentar när äntligen kollade på
en inspelning från WSBK på Philip Island (hemma sjuk).
Expertkommentatorn på brittiska eurosport som tydligen
var en gammal speedkula (missade vem det var)
hävdade:
"the more grip the more chatter, it's a fact of life"
lr nåt liknande
kan det vara förklaringn på plötsliga chatterproblem?
alltså att chassit funkar med ett däck men när det kommer ett bättre
däck (som också är mindre förlåtande) så kan man plötligt få problem.
Stämmer bra med någon analys av Biaggi's problem jag läste. Tydligen hade Michelin tagit fram något nytt bakdäck till förra säsongen med mer grepp och efter det kom chatterproblemen. Max hade begärt att åka på "fjolårsdäcken" men blev nekad. Kan ha blandat ihop detaljer som fram och bak t ex men mer grepp var problemet i alla fall.gthyni skrev:"the more grip the more chatter, it's a fact of life"
lr nåt liknande
kan det vara förklaringn på plötsliga chatterproblem?
alltså att chassit funkar med ett däck men när det kommer ett bättre
däck (som också är mindre förlåtande) så kan man plötligt få problem.
Neutral skrev:2074024Stämmer bra med någon analys av Biaggi's problem jag läste. Tydligen hade Michelin tagit fram något nytt bakdäck till förra säsongen med mer grepp och efter det kom chatterproblemen. Max hade begärt att åka på "fjolårsdäcken" men blev nekad. Kan ha blandat ihop detaljer som fram och bak t ex men mer grepp var problemet i alla fall.
Rossis kommentarer efter racet i Qatar pekar ju också på det.Boris JR skrev:2074082Moody på brittiska eurosport chattrade något om det nu i senaste loppet, Rossis Michelintekniker hade tydligen sagt i en intervju att de fick chatter när där var för mycket grepp för att sedan avta när däcken slets för att därefter återkomma när däcket var sopslut.
Axxexs skrev:2134610Några tider från testerna från måndagen och tisdagen man körde efter racet i Turkiet.
Stoner var snabbast och nästan en sekund snabbare än sin egen tid han satte under helgen. Han körde mest på sin andrahoj för att få den till att bli så lik sin förstahoj som möjligt.
1. 27 Casey Stoner LCR Honda 1.52,42
2. 69 Nicky Hayden Repsol Honda 1.52,90
3. 33 Marco Melandri Fortuna Honda 1.53,00
4. 6 Makoto Tamada Konica Minolta Honda 1.53,22
5. 5 Colin Edwards Camel Yamaha 1.53,31
6. 10 Kenny Roberts Jr. Roberts Honda KR211V 1.53,60
7. 46 Valentino Rossi Camel Yamaha 1.53,61
8. 26 Daniel Pedrosa Repsol Honda 1.56,36
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |