MotoGP: Tester 2006

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Gustav O skrev:
Så det är enbart Rossi/Edwards som Michelinfolket tar sin primära input om däckens utveckling från? Att de vill ha Rossis åsikter är ju inte konstigt men att däcken enbart anpassas efter dem känns väl underligt...eller har HRC killarna givit så risig feedback att däcken inte passar deras hojar?
Eller så är det så att Honda har en massa nya grejer som inte riktigt är 100% bra. Så när dom kräver att dom skall ha det på sina cyklar för att att kunna åka fortare,så går det långsammare. Men man kan ju inte skylla på hojen för då vet ju alla vad som händer. Istället så gnäller man på däcken,Kanske.

P.Björk skrev:
Eller så är det så att Honda har en massa nya grejer som inte riktigt är 100% bra. Så när dom kräver att dom skall ha det på sina cyklar för att att kunna åka fortare,så går det långsammare. Men man kan ju inte skylla på hojen för då vet ju alla vad som händer. Istället så gnäller man på däcken,Kanske.
Det är väl som vanligt hundra små saker som påverkar och HRC kan ju som sagt inte göra fel. :D

Chris Ash skrev:
Det är lugnt, Nicky hayden är världens bästa testförare och klagar aldrig, han biter ihop och löser det här...

:rofl
Nicky rider ut stormen med hjälp av Tysta Leken och ett Million Dollar Smile.

Undrar om han tycker att det är ensamt på toppen?

Vad gör Skäggets fans här, ni skulle ju sluta följa MotoGP och bara kolla mopeder?

Neutral skrev:
Nicky ger ju intryck av att vara grinfärdig i de intervjuer jag läst. Var han 1,5 sekund efter Rossi nu, inte så bra för Hondas framtidsförare.

Chris Ash skrev:
Framtiden....hack...skägget....hack....framtiden.. .hack...skägget....hack...framtiden...hack...skägg et....hack...skägget....hack....framtiden...hack.. .skägget....hack...framtiden...hack...skägget

Hahahaha, ni är för roliga.
Är det konstigt om Nicky/Honda känner oro inför premiären om inte hoj och däck lirar ihop? Är det konstigt att sådana problem uppstår i en sport under ständig utveckling? (Jfr t ex Ferrari förra året) Och det mest intressanta, skall man tolka era inlägg som att Biaggi skulle ha utgjort skillnaden mellan nuvarande problem och lösningen. :D

Peno skrev:
Är det konstigt om Nicky/Honda känner oro inför premiären om inte hoj och däck lirar ihop? Är det konstigt att sådana problem uppstår i en sport under ständig utveckling? (Jfr t ex Ferrari förra året) Och det mest intressanta, skall man tolka era inlägg som att Biaggi skulle ha utgjort skillnaden mellan nuvarande problem och lösningen. :D
Självklart inte. Men somliga har beskrivit Hayden och Biaggi på så löjligt ensidiga vis att det är roligt att påtala Haydens nya tillvaro som är full av problem. :hihi

Nyteknik skrev:
Självklart inte. Men somliga har beskrivit Hayden och Biaggi på så löjligt ensidiga vis att det är roligt att påtala Haydens nya tillvaro som är full av problem. :hihi
Jo jag har följt debatten och medger att den högst roande. Och nu lyfter det till en annan nivå, när Biaggis ivrigaste tillskyndare säger sig må gott åt Haydens nya tillvaro.
Faktum är ju att Haydens tillvaro är i MotoGP, förvisso med de problem som därmed kan följa, medan Biaggis tillvaro är..... ja f-n vet. :tungan

Peno skrev:
Vi! Är vi roliga? Hur kan vi vara roliga när det är vi som skrattar? Och det är inte oss sjävla vi skrattar åt. Det roliga är Nickyanhängarnas argumentation. När den nu uppkoma situationen, som varit uppenbar för så många under så lång tid, är här och är ett faktum så framtår Nickyanhängarnas argumentation som humoristisk. Ännu roligare är att de fortfarande debatterar för sin sak. Det är inget konstigt att det uppstår problem i en sport som handlar om problemlösning. :)

Teddy skrev:
Vi! Är vi roliga? Hur kan vi vara roliga när det är vi som skrattar? Och det är inte oss sjävla vi skrattar åt. Det roliga är Nickyanhängarnas argumentation. När den nu uppkoma situationen, som varit uppenbar för så många under så lång tid, är här och är ett faktum så framtår Nickyanhängarnas argumentation som humoristisk. Ännu roligare är att de fortfarande debatterar för sin sak. Det är inget konstigt att det uppstår problem i en sport som handlar om problemlösning. :)
Nu sa jag inte att alla som håller på Biaggi är roliga, utan jag citerade Neutrals och Chris Ashs inlägg.
Vad menar du med "den nu uppkomna situationen" Själv åsyftade jag däcksproblemen som har uppstått under innevarande försäsong.
I övrigt håller jag med om att även Nickyanhängarnas argumentation innehåller visst mått av humor. Hela debatten har förgyllt åtminstone min vinter. :banana

Peno skrev:
Hela debatten har förgyllt åtminstone min vinter. :banana
Ja, den här debatten har verkligen varit en räddare i nöden (läs jobbtristessen).

Det jag menar med den nu uppkomna situationen är att Nicky sedan i höstas är försteförare i HRC's fabriktsstall och THE NR 1, inte bara i stallet utan i hela serien och därmed i hela jävla universum. Han kan inte längre i rollen som andreförare surfa i bakhasorna på en försteförare utan ska nu själv bära ledarskapet tunga ok. Jag tror att en känslig tunga skolas i en ömtålig värld, en förare som ska testa och utveckla måste vara känslig och veta vad som är bu och bä. En känslig förare skolas alltså på en racer. Sådär nu fick jag det sagt. Nicky är inte rätt pojke att leda utvecklingsarbetet på en vinnarcykel. Man kan ana det redan nu och det kommer att visas tydligare när säsongen startar.

Obs, det är grym filthattvarning på det här så jag ska nog knipa nu... :)

Teddy skrev:
Ja, den här debatten har verkligen varit en räddare i nöden (läs jobbtristessen).

Det jag menar med den nu uppkomna situationen är att Nicky sedan i höstas är försteförare i HRC's fabriktsstall och THE NR 1, inte bara i stallet utan i hela serien och därmed i hela jävla universum. Han kan inte längre i rollen som andreförare surfa i bakhasorna på en försteförare utan ska nu själv bära ledarskapet tunga ok. Jag tror att en känslig tunga skolas i en ömtålig värld, en förare som ska testa och utveckla måste vara känslig och veta vad som är bu och bä. En känslig förare skolas alltså på en racer. Sådär nu fick jag det sagt. Nicky är inte rätt pojke att leda utvecklingsarbetet på en vinnarcykel. Man kan ana det redan nu och det kommer att visas tydligare när säsongen startar.

Amen.

Peno skrev:
Nu sa jag inte att alla som håller på Biaggi är roliga, utan jag citerade Neutrals och Chris Ashs inlägg.
Jag är inget direkt fan av Biaggi men föredrar honom förarmässigt jämfört med många andra som kör MotoGP i år, i inlägget som du nu kommenterat flera gånger nämner jag inte Biaggi utan kommenterar kring det som stått om Hayden. Och inte på SH utan på t ex Crash. Oavsett vad jag tycker om Hayden så har han låtit uppgiven i intervjuerna och han var 1,5 sekunder efter Rossi i sista testet. Jag ser inte vad som är roligt i det och hur Biaggi är inblandad.

Teddy skrev:

Då förstår jag bättre, och håller med i mångt och mycket. Dock anses väl M1 vara den bästa cykeln, och Yamaha med Rossi, Burgess et al vara det bästa teamet. Således viss lindring av bördan på unge Nickys axlar. Det räcker att bli tvåa i serien för att anses ha gjort ett riktigt gott jobb. :hihi
Jag är alltför dåligt insatt för att ha synpunkter på Haydens förmåga att (tillsammans med teknikerna) leda utvecklingsarbetet. Dock tycker jag att man har kunnat skönja en vettig inställning från honom till tidigare problem som dykt upp. Jag blir därför inte förvånad om han finns med däruppe när väl säsongen drar igång.

Neutral: Jag har läst om, och läst rätt. Tolkade in för mycket i ditt ovanstående inlägg.

Last edited:
Gustav O skrev:
...
Så det är enbart Rossi/Edwards som Michelinfolket tar sin primära input om däckens utveckling från? Att de vill ha Rossis åsikter är ju inte konstigt men att däcken enbart anpassas efter dem känns väl underligt...eller har HRC killarna givit så risig feedback att däcken inte passar deras hojar?
...

Tydligen hade du ganska rätt om det.

"Marco Melandri has also been complaining very loudly that Michelin is doing all of it's 'official' testing with Yamaha and not with Honda. He says this will give Yamaha a huge advantage this season. Michelin have said that the reason for this is because Honda still haven't decided which one of it's RC211V evolutions it will use this year meaning tyre testing with them is pointless.

Talk is that Honda's new RCV which has a smaller and lighter engine is using some technology that will be seen in the 800cc bike in 2007. This is rumoured to be one of the reasons they have been struggling although Honda now say that they are in the best position they've been in all off-season. There is also talk that Nicky Hayden wants off the development bike because he hasn't decided if he's going to stay with Honda next year and what's to be on the most competitive motorcycle possible so that he can put himself in the best negotiating position in time for the 2007 silly season."

Peno skrev:
Jag är alltför dåligt insatt för att ha synpunkter på Haydens förmåga att (tillsammans med teknikerna) leda utvecklingsarbetet.
Alla andra på forumet är nog också för dåligt insatta så du är i gott sällskap :)

Axxexs skrev:
...There is also talk that Nicky Hayden wants off the development bike because he hasn't decided if he's going to stay with Honda next year and what's to be on the most competitive motorcycle possible so that he can put himself in the best negotiating position in time for the 2007 silly season."
Kan han inte utveckla cykeln själv så hoppas han att han ska kunna få en styrning på en snabb cykel någon annan utvecklat. :lol

gthyni skrev:
Checa säger att även om det går fort så håller däcken några varv,
de är nog lite för mjuka för han satte sina bästa tider med racedäck!

men Dunlop har lovat dem ett nytt hållbarare däck snart.

här kollar Carlos om han har nåt gummi kvar efter ett snabbt varv:
197471.jpg

Här kommer en otroligt djup analys av läget i MotoGP:

Gult är fult. Rossis hoj är fulare iofs. Flera gula färger på den, liksom.

Back