MotoGP - Silly season 2015

Voltcom Crescent Suzuki wishes Laverty well on his way to MotoGP

Voltcom Crescent Suzuki extends its thanks and best wishes to Eugene Laverty as he prepares to move to the MotoGP Championship for the 2015 season.

vart?

Han vill absolut ha en konkurrenskraftig fabrikare så bara Ducce kvar att välja på?
 
Voltcom Crescent Suzuki wishes Laverty well on his way to MotoGP

Voltcom Crescent Suzuki extends its thanks and best wishes to Eugene Laverty as he prepares to move to the MotoGP Championship for the 2015 season.

vart?

Kul. Hoppas han får en vettig hoj för talang har han definitivt

Synd att inte Jonathan Rea fick Bradls honda. I min värld är han en av dom allra bästa förarna i WSB
 
Men Suzuki har väl tingat Viñales och A Espargaro?
Nu har jag ju både letat och väntat på den officiella versionen av den historien, men om nu Laverty ta ena Suzukisitsen, vem kör inte Suz nästa år då?
EsA verkar ju för bra för att släppa så då blir det Viñales som inte kör stora klassen, blir han kvar i M2 då?

Och VAR hamnar Kallio????
Och Loris Baz som ska dra franska tv-tittare till MotoGP, var ska han sitta?
 
Men Suzuki har väl tingat Viñales och A Espargaro?

Kom ihåg att det fortfarande inte finns något officiellt uttalande kring detta, vare sig från Suzuki eller från någon av dessa förare. Ännu så länge är det bara en historia påhittad av spansk media.
 
Laverty hamnar nog hos Gresini-Aprilia om jag får gissa.
 
Gällande Suzuki är det väl så att dom inget kan säga om förarna för att man faktiskt ännu inte skrivit under på att man ska köra nästa år, det måste ju komma innan vilka förare man valt.
På Motegi tror jag det va man skulle tillkännage detta.

Jag har ju sagt att jag "vet" att det redan är klart att det blir Viñales och A Espargaro,
detta från en källa som jobbar tätt med Suzuki motogp,
han kan ju såklart ha ljugit för mig eller varit felinformerad, men enligt han så är det klart,
och han har inget med spansk press att göra.

Laverty hos aprilia?
Melandri och Bautista väl? visst det vore kul och hellre han än hypade Rea som har presterat vad?
Men helst Kallio.
 
Kom ihåg att det fortfarande inte finns något officiellt uttalande kring detta, vare sig från Suzuki eller från någon av dessa förare. Ännu så länge är det bara en historia påhittad av spansk media.
Ja, notera gärna "sammanställningen" av styrningarna 2015 på crash.net, det står rejält med frågetecken och parenteser kring AEsp i den sammanställningen, endast frågetecken kring Vinales...

Rent logiskt kan jag köpa att de nya stallen vill ha prototyp-förare på nya konstruktioner, de är i vart fall vana vid att leverera feedback till ingenjörerna baserade på en kunskap kring de många inställningsvarianter som erbjuds på en MGP-hoj. Jag skulle tro att produktionskillarna har en viss inkubationstid för att anpassa sig, tid som möjligen ett nytt stall med en ny maskin inte kan erbjuda?

Jag hoppas fortfarande på nordisk representation i MGP 2015! :)
 
Last edited:
Men Suzuki har väl tingat Viñales och A Espargaro?
Nu har jag ju både letat och väntat på den officiella versionen av den historien, men om nu Laverty ta ena Suzukisitsen, vem kör inte Suz nästa år då?
EsA verkar ju för bra för att släppa så då blir det Viñales som inte kör stora klassen, blir han kvar i M2 då?

Och VAR hamnar Kallio????
Och Loris Baz som ska dra franska tv-tittare till MotoGP, var ska han sitta?

Som Alatalo sa så är det ju bara spekulationer än så länge, spekulationer som många verkar ta som fakta.
har en känsla att det blir Suzuki för honom trots allt som skrivs i media, eventuellt Aprilia med tanke på deras historia tillsammans.

Kallio skille jag tro är het för en styrning hos Ducce, fast produktions Hondan hos MarcVDS verkar ju vara det mest logiska för honom... Trots helt andra rykten där.

Tror inte vi behöver vänta så länge innan alla pusselbitar är på plats nu... Men visst är det kul att spekulera? :)
 
Tycker för övrigt att Melandri har gjort sitt i MotoGP, stanna gärna i WSBK tack.
 
Jag har ju sagt att jag "vet" att det redan är klart att det blir Viñales och A Espargaro,
detta från en källa som jobbar tätt med Suzuki motogp,
han kan ju såklart ha ljugit för mig eller varit felinformerad, men enligt han så är det klart,
och han har inget med spansk press att göra.

Jag säger inte att du ljuger och jag har hört precis samma saker från folk som kommer att jobba i teamet. Jag undviker dock spekulationer likt de media sysslar med. Även om fabriker och förare har muntliga överenskommelser eller till och med skriftliga "letter of intents" så kan mycket ändras, tillkomma eller bortfalla innan det är dags att sätta kråkan på kontraktet. Den som lever får se...
 
Jag säger inte att du ljuger och jag har hört precis samma saker från folk som kommer att jobba i teamet. Jag undviker dock spekulationer likt de media sysslar med. Även om fabriker och förare har muntliga överenskommelser eller till och med skriftliga "letter of intents" så kan mycket ändras, tillkomma eller bortfalla innan det är dags att sätta kråkan på kontraktet. Den som lever får se...

Absolut.
 
motomatters.com spekulerar att det är Aspar som gäller för Laverty.
Aspar som tydligen hade ett kontrakt med Loris Baz som sa att om inte Redding skrivit på den 15'de september skulle Loris få chansen.
Nu vill Aspar komma ur detta genom att säga att Loris är för lång (1'92).
 
Ryktas ju att det är Dorna som försöker hitta en MotoGP-sadel åt Loris Baz, då en fransman i MotoGP skulle vara väldigt bra för exponeringen i Frankrike. Fråga är bara vart dom skulle hitta den platsen nu när det inte verkar bli Aspar...
 
Crash.net's lista:

2015 MotoGP rider line-up so far

Repsol Honda (Factory class)
Marc Marquez (Confirmed)
Dani Pedrosa (Confirmed)


Movistar Yamaha (Factory class)
Valentino Rossi (Confirmed)
Jorge Lorenzo (Confirmed)


Ducati Team (Factory class)
Andrea Dovizioso (Confirmed)
Andrea Iannone (Confirmed)


Suzuki (Factory class)
(Aleix Espargaro?) (Unconfirmed)
Maverick Vinales (Unconfirmed)

Aprilia Gresini (Factory class)
Alvaro Bautista (Confirmed)
Marco Melandri?

Marc VDS Honda (Factory class)
Scott Redding (Confirmed)

Monster Yamaha Tech 3 (Factory class)
Pol Espargaro (Confirmed, second year of two-year contract with Yamaha)
Bradley Smith (Confirmed)


Pramac Ducati (Factory class)
? (Replacement needed for Andrea Iannone)
Yonny Hernandez (Not officially confirmed, but Hernandez expected to keep his ride for 2015)

LCR Honda (Factory class)
Cal Crutchlow (Confirmed)
Jack Miller? (LCR could expand to two riders next year by running an Open class bike)

NGM Forward Racing (Open class)
Stefan Bradl (Confirmed, will effectively take place of retiring Colin Edwards)
? (Currently Aleix Espargaro - assuming he leaves for Suzuki a long list of riders will be interested in what is currently the top Open bike)

Drive M7 Aspar (Open class)
Nicky Hayden (Confirmed)
? (Currently Hiroshi Aoyama but could run Redding if Aspar gets the RC213V. Likes of Eugene Laverty, Loris Baz and Leon Camier in contention if Aspar continues with two Open bikes)

Avintia Racing (Open class)
Hector Barbera? (Team will switch to Open class Ducati machinery in 2015)
? (Currently Mike di Meglio)

Cardion AB Motoracing (Open class)
Karel Abraham (Will be a seat at his father's team)

Iodaracing (Open class)
? (Currently Danilo Petrucci, team plans unclear)

Paul Bird Motorsport (Open class)
NA (Currently Michael Laverty, but PBM team will move back to BSB next year.)
NA (Currently Broc Parkes)
 
Last edited:
Verkar ju helt horribelt att ta in en så omogen förare som Jack Miller i LCR o MGP. På de moto 3 träningarna jag sett i år (ett flertal) har ju killen enbart åkt omkring och viftat och svurit över att de andra inte ger honom plats! Pojken verkar ju om möjligt tyvärr besitta ett än värre psyke än vad landsmannen Stoner hade som värst.
 
Nej Marco ska stanna i WSBK!
Annars så är j den serien helt död på karaktärer...
Trist om ryktet om Kallio och Moto2 stämmer, hade gärna sett honom en gång till i MGP.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top