MotoGP - Silly season 2015

Att uppdatera RCV1000R:en blir bra. Flera som kan vara med och åtminstone röra om lite i grytan gillas alltid :tummenupp
 
LCR kommer köra 2 hojar nästa år. Crutchlow på en tillsammans med en ny sponsor(CWM) från Storbritannien. Dessutom har de pratat med Jonathan Rea och Eugene laverty om den andra hojen som ska vara Open specad och ha annan design och sponsor. Miller har det ju varit prat om men det är tydligen HRC som bestämmer helt och hållet.

http://www.motogp.com/en/news/2014/Oscar+Haro+interview+Updates+LCR+Honda+for+2015
 
Alex Marquez tar Kallios plats i Moto2 hos Marc VDS-teamet enligt Bike. Kallio till MotoGP kanske? Vore kul om det blev så. Vilka är alternativen isf? Känns som teamen börjar fyllas upp inför nästa säsong
 
Last edited:
Oavsett vad man tycker om Kallio och han förra session i MotoGP så hoppas ja han kommer över och kör, helst för Suzuki men enligt rykten så ser de inte ut så men inget är klart med Suzuki förarna, men om Aprilia och Aapar är på jakt efter honom så kan de bli intressant. Suzuki har inte i snacket uttryckt nått intresse så... återstår att se vart folket faller in.
 
Catalunya och Sachsenring är väl inte så pjåkiga? Inga banor jag kört på i verkligheten förstås, men åtminstone Sachsenring är på min topp 5 över banor jag skulle vilja provköra.

Hermann Tilke får nog lite oförtjänt mycket skit. Han får klä skott för att vi inte längre har några Österreichring, gamla Hockenheim, o.s.v.

Men om sanningen ska fram så är det nog så att det till den större delen är uppdragsgivarnas fel när de ger kravspecen. Banorna ska vara F1-anpassade med stop-n-go-hårnålar och enorma asfalts-avåkningszoner vilket ingetdera är särskilt väl anpassat för motorcyklar, eller andra bilsporter som inte använder så mycket aerodynamik för den delen.

De banor som han fått lite lösare tyglar på (typ Turkiet, Sepang, CotA) och inte varit låst till ändringar på befintlig bana (ex. Hockenheim, A1-ring) eller tråkiga lägen (ex. Bahrain, Shanghai) har i mitt tycke inte blivit den totala misär många andra anser.
 
Håller med. Och snabbhögern i Turkiet måste ju vara den hårigaste böjen av dem alla :tummenupp
 
Oavsett vad man tycker om Kallio och han förra session i MotoGP så hoppas ja han kommer över och kör, helst för Suzuki men enligt rykten så ser de inte ut så men inget är klart med Suzuki förarna, men om Aprilia och Aapar är på jakt efter honom så kan de bli intressant. Suzuki har inte i snacket uttryckt nått intresse så... återstår att se vart folket faller in.

Jag är också inne på samma banor. Visst är Viñales en ny och spännande förare med framtiden för sig, men nog tusan borde Kallio med formtopp och erfarenhet nog vara en bättre förare för Suzuki att driva utvecklingen framåt med?
 
Hoppas det reder sig på något vis, för jag skulle väldigt gärna vilja se vad Scott Redding kan prestera på lite konkurenskraftigt material nästa säsong.

Fast han har väl kontrakt med HRC också? Om inte Gresini fixar det så landar väl hojen, och förhoppningsvis Redding på den, hos nån annan? Det snackades ju om MarcVDS och där har ju Redding varit förut, så.
 
Kallio är tydligen i den aningen märkliga sitsen att han kan vinna den tuffaste serien på planeten i år och ändå vara utan kontrakt nästa år...

Fast det var väl snack om att i så fall utöka Marc VDS-teamet med en extra cykel, så utan kontrakt blir han nog inte?
 
Står på finska Bike sidan att Kallio eventuellt har nåt på gång med Aspar, och att det eventuellt skall tillkänna ges nu till helgens race! OBS, eventuellt! :)
 
Testdagarna inför 2015 är satta enligt momomatters.com.
MotoGP:
10-12 November 2014 Valencia
4-7 February 2015 Sepang 1
23-26 February 2015 Sepang 2
6-9 / 13-16 March 2015 Qatar

Moto2 / Moto3:
10-12 February 2015 Valencia
17-19 February 2015 Jerez
3-5 March 2015 Jerez
 
Dessutom skulle väl Michelin däcken testas av testförarna den 7/2 på Sepanga för första ggn samt att testet 23-26 på Sepanga skulle tillåta kontrakterade förare att testa dom nya Michelin däcken med.

"However the Michelin test at the next Sepang test (February 23-26) will be 'open to all contracted riders' and thus see the likes of Marc Marquez, Dani Pedrosa, Valentino Rossi and Jorge Lorenzo try the next generation tyres for the first time. " enligt Chrash.Net
 
Eugene Laverty ser sig om efter en sits i MotoGP, dock så är de mer rubriken:

"The three main bikes that are still available are the Pramac Ducati, Aspar Honda and Forward Yamaha" - Eugene Laverty."

Som fick mig att undra om de är klart nu med förare för Suzuki's Team bara att de inte är officiellt ännu ?! Eller kanske mer är min tolkning som är galen och de är de tre stall han kan välja på om man han vill ha en ride 2015 ?!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top