MotoGP - Silly season 2014.

Någon som har koll på om Marques 2014 kommer att köra med #1

Jag snackade lite skit med honom på måndagen och han sa att han själv vill köra nummer 93 medans Honda och Alzamora (hans manager) helst ser nummer 1. De verkar ha kommit överens om någon slags kompromiss där han ska ha nummer 93 med en liten infälld etta, alternativt en liten etta längst fram på framskärmen (som han hade under testen).
 
Märkligt att Honda inte inser att MM93 som varumärke har potential att bli världskänt på samma sätt som VR46, långt mer värdefullt än #1 undet några säsonger.

En som gärna ser att MM93 lever vidare är just VR46. Alla kläder med MM-logga tillverkas nämligen av VR46...
 
Det var faktiskt föraren själv som klibbade på den stora 93:an såväl som den lilla ettan, utan luftbubblor och veck, på två hojar i rad. Utan tvekan en av de mer händiga förarna jag sett...
 

Bifogat

  • 93marquez_s5d9776_slideshow_169.jpg
    93marquez_s5d9776_slideshow_169.jpg
    49.2 KB · Visningar: 110
Det är väl "bara" Stoner och Hayden som kört med etta sedan VR började trenden att behålla sitt vanliga nummer medan redan nämnda VR, Lorenzo och nu MM behållit sitt ordinarie nummer?
 
Niccolo Canepa has denied that he will be in MotoGP next year.

The Italian, who spent a season in the premier-class with Pramac Ducati in 2009, was surprisingly named at Iodaracing on the provisional 2014 MotoGP entry list earlier this week.

However Canepa - runner-up in this year's FIM Superstock Cup and a stand-in for Carlos Checa in two WSBK rounds - appears to have been equally surprised, stating on Twitter:

"I will not be in MotoGP next year!! I had an important offer but I refused ... my heart is somewhere else!"

Canepa was listed as taking over the seat of Lukas Pesek, with Danilo Petrucci due to continue. Ioda's 2014 machinery is also unknown, Petrucci and Pesek having steered Suter-BMWs this year.

/CRASH.net
 
Inte nog att det känns hårt att lämna över titeln till någon annan, men att samtidigt byta tillbaka sitt nummer känns nog inte heller så jävla roligt. Bättre att de kör med sitt vanliga så det finns lite heder kvar :hihi

Tja , i år körde han ju med 99 som regerande mästare... Fast, när stoner tog titeln tog han väl iofs ettan av JL.
 
Crash.net:
What are the main differences between riding a Superbike fast and a MotoGP bike fast? Is it a completely different style?

Cal Crutchlow:
Yeah it's completely different really and the guys that you are racing against, I promise you, you cannot imagine how fast they are.

Don't get me wrong the competitiveness in World Superbike now is great. Really good and really strong. But I was at the front of that championship when I left and then I went to MotoGP and I was close to getting lapped at some races - well 40-50 seconds behind.

Guys I thought were no good before I got here, I was getting hammered by. The competitiveness of MotoGP is without doubt the hardest thing. It is not just about riding the bikes, it's the strength of the riders you are racing against as well.

Inte så mkt silly season, men det är intressant att läsa om skillnaden WSBK - MotoGP.
 
Tja , i år körde han ju med 99 som regerande mästare... Fast, när stoner tog titeln tog han väl iofs ettan av JL.
Ja, det vet jag. Men det inlägget var riktat till då när han körde med sin "JL" 1a
 
Last edited:
Idag fick man se nya fabriks HRC Moto3:an in action på test på Almeria.

1454835_543703805715836_907235151_n.jpg


1476209_543704679049082_1836843587_n.jpg


1477600_543704959049054_664044394_n.jpg
 
Fy f-n så snygg lösning med avgasrören, me like! Hoppas den håller samma klass som HRC har snackat om..
 
Fy f-n så snygg lösning med avgasrören, me like! Hoppas den håller samma klass som HRC har snackat om..

vi får hoppas det KTM behöver lite konkurrens.
Med Rins och Marquez på hojarna kan man inte skylla på förartalangen om det inte blir seger för HRC/Monlau i år.
 
Är det FTR som Di Meglio ska köra för?
Tyckte han gjorde bra ifrån sej i 125/250, men sen har det gått lite halvt i Moto2. Hade hellre sett Zarco om det ska vara en fransman.

håller med om Honda Moto3:an, snygga rör!
 
Crash.net:
Dani Pedrosa is now the most successful rider now yet to win a title. What will be his legacy when he retires?

Martin Raines:
It's very interesting to talk about Dani and I had a discussion at Aragon about it. Would you rather be Dani with all his MotoGP victories or would you rather be Nicky Hayden with three wins and a world championship? I think that Dani has been unfortunate with is injuries and I haven't personally written him off. On his day he's superb.


Vad skulle du välja, Nicky med titeln/få segrar eller Dani utan titel/många segrar?
 
Tyvärr väger ju titeln alltid högst.. då kan man alltid säga att man varit världsmästare (i högsta klassen). Men Dani måste ju haft en totalt sett roligare karriär i motogp än hayden, Dani har alltid varit i toppen och slagits om pallplatser/första platser år efter år... hayden har gjort det ett år, i övrigt varit en midpac rider..

Måste ja välja hade ja nog tagit pedrosas placeringar framför haydens titel.
Hade Hayden tagit titeln på ett annat sätt - med fler segrar och inte så mycket medvind i rossis DNF pga motorhaveri, eller andra missöden, DÅ hade jag valt titeln!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top