Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag trodde på Suzuki, men hittade det här:
"British biking publication Motorcyclenews.com has published an article about Suzuki’s proposed entry to MotoGP, citing an interview with Tech 3 team boss Hervé Poncharal who states that Dorna is right to deny Suzuki a factory entry. The article explained Dorna’s reasons behind the potential block for a full factory entry, and the requirement to use one of the existing teams such as Aspar or LCR to bring its bike back into the fold, to add not only value to independent teams, but also bring stability to the championship."
Skulle in suzuki köra 2014 eller var det först 2015?
What a load of bullshit.
Om dom inte hade haft dessa strikta regler hade vi ju förmodligen haft ett större och mer dynamiskt startfält. Och det är väl just det som publiken önskar.
Att kalla Suzuki för vindflöjel känns väl inte så rättvist mot ett klassiskt 500cc / MGP märke. Suzuki med flera mästare under decennier av tävlande på absolut högsta nivå som så sent som inför säsongen 2012 meddelade att de lämnar MGP är enligt mig väl värda mer credSuzuki har bränt sitt förtroende hos Dorna. Helt rätt tycker jag att Dorna prioriterar de team som visat ett långsiktigt commitment framför vindflöjlar som Suzuki. Tanken är väl att framöver team (iaf informellt) får klassa upp sig till MotoGP, medan de som inte håller måttet får plats i Moto2. Samma sak mellan Moto2 och Moto3, så ett helt nytt team får börja i Moto3 eller CEV och visa sig dugliga innan man kan börja klättra mot kungaklassen.
Att kalla Suzuki för vindflöjel känns väl inte så rättvist mot ett klassiskt 500cc / MGP märke. Suzuki med flera mästare under decennier av tävlande på absolut högsta nivå som så sent som inför säsongen 2012 meddelade att de lämnar MGP är enligt mig väl värda mer cred![]()
Dags att revidera Moto3 listan då Danny Kent och Niklas Ajo kommer köra för Husqvarna. Blev tydligen officiellt idag.
Senast Husqvarna var aktiva i GP var på 70-talet då Svenska föraren Bo Granath bl.a tog en total 5:e plats i 500GP serien 1972 med 2st pallplatser på Saltzburg och Anderstorp.
Enligt gossip har rossis pojkvän Luca Mastrantonio gjort slut.
Undra om det är trassligt kärleksliv som har gjort att resultaten har uteblivit under 2013?
Någon som har koll på om Marques 2014 kommer att köra med #1
Någon som har koll på om Marques 2014 kommer att köra med #1
Enligt gossip har rossis pojkvän Luca Mastrantonio gjort slut.
Undra om det är trassligt kärleksliv som har gjort att resultaten har uteblivit under 2013?
Märkligt att Honda inte inser att MM93 som varumärke har potential att bli världskänt på samma sätt som VR46, långt mer värdefullt än #1 undet några säsonger.Marquez would dearly like to retain 93, but Honda is keen to see him run the number 1 plate."
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |