MotoGP - Silly season 2014.

sorry .. jag tänkte superbike som superbike, samma lika .. Jag vet att det var WSBK Spies körde i.

Jag inser vilken bedrift Spies var kapabel till och det var just därför jag tog honom som exempel. Någon som har varit utomordentligt bra i WSBK, men som får nöja sig med att va i mellanfältet i MotoGP.

Last edited:
Hayden ska tydligen ha kört under gällande varvrekord för WSBK när han testade Panigalen på Mugello.

Ju mer jag tänker på det ju mer vill jag att Hayden ska köra WSBK. Då kanske intresset för den slumrande serien kan öka.

Intressant! Vill ändå se Hayden nått år på konkurrenskraftigare cykel i MGP innan WSBK. Känns som han skulle ha farten i behåll för att röra om i den grytan och en bra dag även blanda sig i pallplatser! Även om Du har rätt i att den serien (WSBK) snarast behöver ruskas om rejält!

Intressant! Vill ändå se Hayden nått år på konkurrenskraftigare cykel i MGP innan WSBK. Känns som han skulle ha farten i behåll för att röra om i den grytan och en bra dag även blanda sig i pallplatser! Även om Du har rätt i att den serien (WSBK) snarast behöver ruskas om rejält!
Ja, förstår jag det rätt är Hayden en av de mest engagerade och besjälade förarna i MGP-depån, som äter, sover och andas rejsing 24/7. Jag tänker att det vore roligt att se honom på något annat material än karriärdödaren #1 innan han går vidare, om inte annat så för att göra sig själv rättvisa!

Å andra sidan ligger det mer än lite bakom de som poängterar att han är en av få som har chansen att dubblera som mästare i både MGP och WSBK. Hur som haver blir det intressant att följa Nicky vad än han väljer :)

Enligt David Emmett på Motomatters.com är uppgifterna väldigt trovärdiga...
Hoppas det stämmer och att vi snart får se Trick Daddy med sitt breda leende och tummen upp på en Panigale. Han lär väl vinna en rättså övertygande WSBK-titel, eller? Nog är Hayden vassare än Checa?

Bifogat

• Skärmavbild 2013-09-09 kl. 23.14.12.jpg
    Skärmavbild 2013-09-09 kl. 23.14.12.jpg
    23.4 KB · Visningar: 102
Checa fyller snart 41, tyvärr tror jag den coole El Toro har bränt sitt bästa krut nu. :gnissla

Hoppas det stämmer och att vi snart får se Trick Daddy med sitt breda leende och tummen upp på en Panigale. Han lär väl vinna en rättså övertygande WSBK-titel, eller? Nog är Hayden vassare än Checa?

Vad jag har förstått och sett av årets WSBK så är Panigale en av dom sämre cyklarna i det fältet. Att gå från en mindre bra hoj till en dito i en annan serie verkar inte så smart men det gör han klart som han vill. Kan ju ändras från ena året till det andra med.

Om det var en sann beskrivning av Panigale 1199, hade Hayden slagit Bayliss varvrekord på Mugello – på första försöket?

I den artikel jag läste stod det att han slog DUCATIS varvrekord. Det verkar stå olika på olika ställen. Är det bara ett felcitat? Är det någon som vet tiden Bayliss hade?

Det är inte i första hand Checa att slå om en eventuell WSBK titel. Kawasaki, BMW och Aprilia förarna som iår står i en klass för sig är troligen en mer större uppgift även 2014.

Det är inte i första hand Checa att slå om en eventuell WSBK titel. Kawasaki, BMW och Aprilia förarna som iår står i en klass för sig är troligen en mer större uppgift även 2014.

Skulle inte Checa gå till Kawasaki nästa år? Därför Hayden ryktas dit då Ducati saknar förare.

Skulle inte Checa gå till Kawasaki nästa år? Därför Hayden ryktas dit då Ducati saknar förare.

Intressant! Inte sett/hört nått mer än ryktesvägen länge nu ang Checa! Vart lämnar det iså fall Sykes? MGP !!! Yeah .. :) Gode Checa som glatt oss å många gånger har onekligen sin ålder mot sig. Det skulle även förvåna en smula om man hos Kawasaki ser en ny Sykes i 41 årige Checa !! Om det händer blir d om inte annat kul att följa den "utvecklingen".

Lustigt hur det svänger snabbt.
Checa vann 2011.
Va defenitivt med i toppen i början/mitten på 2012.
Helt chanslös 2013

Edit: Hayden blir definitivt en toppförare i WSBK på en vettig hoj

P€RRA;5886446 skrev:
Hayden ska tydligen ha kört under gällande varvrekord för WSBK när han testade Panigalen på Mugello.

Ju mer jag tänker på det ju mer vill jag att Hayden ska köra WSBK. Då kanske intresset för den slumrande serien kan öka.

Ja, även om det hade varit intressant att se vad Hayden kan göra på t.ex. Hondas produktionsracer så tror jag att han skulle tända till i betydligt högre grad om han gick över till WSBK. Panigalen förefaller dock inte vara det säkraste kortet just nu, så man kan bara hoppas att han isf hamnar på konkurrenskraftigt material. Enstaka varvrekord/snabba varv är ju såvitt jag förstått inte en indikator på en konkurrenskraftig maskin.

Intressant! Inte sett/hört nått mer än ryktesvägen länge nu ang Checa! Vart lämnar det iså fall Sykes? MGP !!! Yeah .. :) Gode Checa som glatt oss å många gånger har onekligen sin ålder mot sig. Det skulle även förvåna en smula om man hos Kawasaki ser en ny Sykes i 41 årige Checa !! Om det händer blir d om inte annat kul att följa den "utvecklingen".
Det senaste jag läste var att Checa skulle bli teamkompis med Sykes.

Ja, även om det hade varit intressant att se vad Hayden kan göra på t.ex. Hondas produktionsracer så tror jag att han skulle tända till i betydligt högre grad om han gick över till WSBK. Panigalen förefaller dock inte vara det säkraste kortet just nu, så man kan bara hoppas att han isf hamnar på konkurrenskraftigt material. Enstaka varvrekord/snabba varv är ju såvitt jag förstått inte en indikator på en konkurrenskraftig maskin.
Nej, Panigalen verkar inte vara så het för tillfället men de dras väl med restriktioner beroende på den större cylindervolymen?

Nästa år ändras reglerna så att varje förare bara får använda 8 motorer vilket kanske kan få ner farten på Aprilia, Kawasaki, BMW och vara till Ducatis fördel.

Tror ändå inte Hayden lämnar motogp, vilken förare från USA som kan prestera bra har motogp kvar då? Edwards är ju rätt gammal och kommer inte bli en toppförare igen och spies kan inte ha mycket förtroende kvar... Tror Hayden kommer komma in på nån intressant hoj i motogp till nästa år

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman