MotoGP - Silly season 2014.

Intressant! Inte sett/hört nått mer än ryktesvägen länge nu ang Checa! Vart lämnar det iså fall Sykes? MGP !!! Yeah .. :) Gode Checa som glatt oss å många gånger har onekligen sin ålder mot sig. Det skulle även förvåna en smula om man hos Kawasaki ser en ny Sykes i 41 årige Checa !! Om det händer blir d om inte annat kul att följa den "utvecklingen".
Sykes får du inte se i MotoGP, han är klar för WSBK - Kawasaki 2014.
 
Sykes får du inte se i MotoGP, han är klar för WSBK - Kawasaki 2014.

hehe Sant :tummenupp Det var mest ett stort önsketänk samt en återkoppling till trådrubriken! Skulle tänka mig att 2015 är tidpunkten att se Sykes i MGP!
 
Inget överhängande (mer än Checaryktet då) verkar tyda på att inte Baz finns på KRT Kawasaki även nästa år!

Baz: I can say that the idea is from both parties to stay together for the next season. I would love to stay, as I believe this is the best we can do: all the work, developments and changes we've done until now will allow us to compete for the front row every race next year. We'll see, maybe I will know something more in Nurburgring."
 
Sykes har uttryckligen sagt att han inte är speciellt intresserad av en satellitcykel i mgp utan skulle fundera på det om ett fabriksstall ville ha honom!
Han sa att skälet var att det var roligare att kunna vinna i wsbk än vara midpack i mgp.
 
Sykes har uttryckligen sagt att han inte är speciellt intresserad av en satellitcykel i mgp utan skulle fundera på det om ett fabriksstall ville ha honom!
Han sa att skälet var att det var roligare att kunna vinna i wsbk än vara midpack i mgp.

Förstår honom på ett sätt! Fast en satellitcykel i dag har det visat sig att med rätt förare är en mkt kompetent hoj, till och med pall kandidat.
 
Sykes har uttryckligen sagt att han inte är speciellt intresserad av en satellitcykel i mgp utan skulle fundera på det om ett fabriksstall ville ha honom!
Han sa att skälet var att det var roligare att kunna vinna i wsbk än vara midpack i mgp.
Sykes kommer få stanna i WSBK för han kommer aldrig få ett erbjudande av ett fabriksstall.
 
Håller med Gustav: Fabriksteam kan nog Sykes glömma.
Vill han in i MotoGP blir det i ett icke-fabriksteam (eller vad vi nu ska kalla dem från och med nästa år).

Finns redan två engelsmän i MotoGP och Rea kanske blir en tredje vilket talar emot Sykes.
 
P€RRA;5887607 skrev:
Håller med Gustav: Fabriksteam kan nog Sykes glömma.
Vill han in i MotoGP blir det i ett icke-fabriksteam (eller vad vi nu ska kalla dem från och med nästa år).

Finns redan två engelsmän i MotoGP och Rea kanske blir en tredje vilket talar emot Sykes.

Skulle kanske vara om Kawasaki får för sig att ge sig in i MotoGP-cirkusen igen och på så sätt tar med sig sin för tillfället bäste förare. Men jag håller nog med om att det känns tveksamt och att bättre alternativ borde finnas.
 
Jag tror inte heller att Sykes är en man för MotoGP. Jag talar aldrig illa om förare, men i fallet Sykes / Kawasaki beror nog framgången till största del på Kawasaki, eller i alla fall på deras herrejössesmotor och att de är i en position där de kan modifiera sitt chassi ganska friskt utan att hamna utanför reglementet.

Jag har överhuvudtaget svårt att se någon WSB-förare som riktigt intressant för MotoGP. De framtida MotoGP-förarna kommer helt klart från Moto3 och Moto2. WSB har tyvärr blivit ett ställe där mindre talangfulla förare och de som inte längre får kontrakt inom GP kan avsluta sina karriärer på ett värdigt sätt.
 
Sannerligen pessimistiska dogmer angående WSBK. Och jag håller med! Serien är inte alls var den en gång var på kartan. Möjligen saknas personligheter som Max m.fl vad vet jag! På nått sätt är det friskt att killar som Cal Crutchlow, Nicky Hayden, Colin Edwards och kanske även Rea i en snar framtid som inte hade den "automatiska" kopplingen till MGP cirkusen. Det skulle ju vara en rejäl devalvering av roadracingvärdet med enbart tidigare Moto3 moto2 förare i MGP:s framtida startfält.
 
Jag tror inte heller att Sykes är en man för MotoGP. Jag talar aldrig illa om förare, men i fallet Sykes / Kawasaki beror nog framgången till största del på Kawasaki, eller i alla fall på deras herrejössesmotor och att de är i en position där de kan modifiera sitt chassi ganska friskt utan att hamna utanför reglementet.

Vad är det som gör att kawa kan modifiera chassit mer än andra utan att trilla utanför reglementet?
 
haha nä inte för honom .. Lika bra att vi bestämmer det på en gång :tummenupp

Fast å andra sidan! Tar han WSBK titeln i år och en till 2014! Borde inte dörren till MGP stå liiite mer på glänt till 2015?
Oavsett om han vinner WSBK så kommer han inte få fabrikskontrakt i för han är inte tillräckligt bra, han är för gammal, han är lite för stor och det finns massor med unga hungriga förare som har betydligt ljusare framtidsutsikter än Tom Sykes.
 
P€RRA;5887607 skrev:
Finns redan två engelsmän i MotoGP och Rea kanske blir en tredje vilket talar emot Sykes.

"Numbnut" Rea är inte engelsman, men annars håller jag med.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top