MotoGP - Silly season 2014.

Abraham/Cardion kör RC213V nästa år, köpemodellen.

Hoppas nästan Redding ska köra Ducce :-/
Ser hellre Rea, Hayden eller Spies på Gresinis nyinköpta RC.
 
Last edited:
Nicky dissar Pramac ryktet :tummenupp

“I've not talked to Pramac but I have been talking about the Production Honda, nothing too advanced though. For the Production bike we don't know how competitive they'll be with extra fuel and engines. The rules are changing in WSBK too. I want to be on the best package to run the closest to the front.”
 
Vet inte om det tagits upp tidigare, men en "M1 light" NGM/Forward verkar vara ett alternativ som diskuteras för Hayden, utöver köpe-Hondan hos LCR:

http://www.motomatters.com/analysis/2013/08/18/2013_indianpolis_motogp_saturday_round_u.html

Hayden is still in talks with the NGM Forward team for one of the non-MSMA Yamaha M1 machines which Forward will be leasing next year, but Honda are also keen to retain his services. American Honda is in talks with HRC about placing Hayden alongside Stefan Bradl in the LCR Honda team, riding one of Honda's production racers.
 
NGM/Forward racing kommer köra med ett "M1-paket" beståendes av typ allt utom kåpor och elektronik.
http://www.motogp.com/en/news/2013/cuzari+on+forward+2014

Det där paketet lär ju ha blivit ett antal gånger mer attraktivt när det innehåller chassi och inte bara en motor. Man undrar ju om inte Honda är lätt bittra över det när de kunde ha gjort samma sak med sin prototyp och leasat ut den med marginell utvecklingskostnad istället för att utveckla sin produktionsracer. Det hade ju i stort sett varit samma hoj som Bradl och Bautista kör med minus elektroniken?

Vet någon om Dornas standard-ECU klarar pneumatiska ventiler?

Ska bli intressant hur M1 light står sig mot Hondas produktionsracer.
 
Last edited:
Det där paketet lär ju ha blivit ett antal gånger mer attraktivt när det innehåller chassi och inte bara en motor. Man undrar ju om inte Honda är lätt bittra över det när de kunde ha gjort samma sak med sin prototyp och leasat ut den med marginell utvecklingskostnad istället för att utveckla sin produktionsracer. Det hade ju i stort sett varit samma hoj som Bradl och Bautista kör med minus elektroniken?

Vet någon om Dornas standard-ECU klarar pneumatiska ventiler?

Ska bli intressant hur M1 light står sig mot Hondas produktionsracer.

Ursäkta OT, men hur påverkas ventilernas styrning av elektroniken?
 
Ursäkta OT, men hur påverkas ventilernas styrning av elektroniken?

Nu när jag tänker efter har du rätt, jag gjorde en tankevurpa och blandade ihop pneumatiska "fjädrar" och pneumatiskt styrd öppning av ventilerna. Pneumatiska fjädrar bör inte behöva någon elektronik i någon större utsträckning.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top