MotoGP - Silly season 2014.

Abraham/Cardion kör RC213V nästa år, köpemodellen.

Hoppas nästan Redding ska köra Ducce :-/
Ser hellre Rea, Hayden eller Spies på Gresinis nyinköpta RC.
 
Last edited:
Nicky dissar Pramac ryktet :tummenupp

“I've not talked to Pramac but I have been talking about the Production Honda, nothing too advanced though. For the Production bike we don't know how competitive they'll be with extra fuel and engines. The rules are changing in WSBK too. I want to be on the best package to run the closest to the front.”
 
Vet inte om det tagits upp tidigare, men en "M1 light" NGM/Forward verkar vara ett alternativ som diskuteras för Hayden, utöver köpe-Hondan hos LCR:

http://www.motomatters.com/analysis/2013/08/18/2013_indianpolis_motogp_saturday_round_u.html

Hayden is still in talks with the NGM Forward team for one of the non-MSMA Yamaha M1 machines which Forward will be leasing next year, but Honda are also keen to retain his services. American Honda is in talks with HRC about placing Hayden alongside Stefan Bradl in the LCR Honda team, riding one of Honda's production racers.
 
NGM/Forward racing kommer köra med ett "M1-paket" beståendes av typ allt utom kåpor och elektronik.
http://www.motogp.com/en/news/2013/cuzari+on+forward+2014

Det där paketet lär ju ha blivit ett antal gånger mer attraktivt när det innehåller chassi och inte bara en motor. Man undrar ju om inte Honda är lätt bittra över det när de kunde ha gjort samma sak med sin prototyp och leasat ut den med marginell utvecklingskostnad istället för att utveckla sin produktionsracer. Det hade ju i stort sett varit samma hoj som Bradl och Bautista kör med minus elektroniken?

Vet någon om Dornas standard-ECU klarar pneumatiska ventiler?

Ska bli intressant hur M1 light står sig mot Hondas produktionsracer.
 
Last edited:
Det där paketet lär ju ha blivit ett antal gånger mer attraktivt när det innehåller chassi och inte bara en motor. Man undrar ju om inte Honda är lätt bittra över det när de kunde ha gjort samma sak med sin prototyp och leasat ut den med marginell utvecklingskostnad istället för att utveckla sin produktionsracer. Det hade ju i stort sett varit samma hoj som Bradl och Bautista kör med minus elektroniken?

Vet någon om Dornas standard-ECU klarar pneumatiska ventiler?

Ska bli intressant hur M1 light står sig mot Hondas produktionsracer.

Ursäkta OT, men hur påverkas ventilernas styrning av elektroniken?
 
Ursäkta OT, men hur påverkas ventilernas styrning av elektroniken?

Nu när jag tänker efter har du rätt, jag gjorde en tankevurpa och blandade ihop pneumatiska "fjädrar" och pneumatiskt styrd öppning av ventilerna. Pneumatiska fjädrar bör inte behöva någon elektronik i någon större utsträckning.
 
Nyheter
YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Back
Top