MotoGP Silly Season 2013.

Fy f-n va kul de hade vart om Casey fick en tokknäpp & signa ett år med Ducce & körde lika bra som han avsluta 2010!
 
Om jag hade varit i Ducatis management, skulle jag signa Pol Espargaro omedelbums! Där finns nästa "Casey Stoner". Ska bli kul och se om Marquez och Espargaros karriärer kommer spegla Pedrosa och Stoners.
 
Ducati kommer att lägga ner sin motogp satsning och koncentrera allt på superbike,,,,,,:fyllisar
 
Om jag hade varit i Ducatis management, skulle jag signa Pol Espargaro omedelbums! Där finns nästa "Casey Stoner". Ska bli kul och se om Marquez och Espargaros karriärer kommer spegla Pedrosa och Stoners.

Pol är snabb och ambitiös men är ännu ett oskrivet blad vad gäller hans totala potential. Marquez har med detta år i moto2 mognat till en redan mycket komplett förare. Bradl undrar man fortfarande om han har farten - han har inte varit så snabb i år men å andra sidan kört stadigt och fint.
 
The biggest question is who will be brave enough to take on Rossi's seat at the factory Ducati team.

Massa spekulationer http://www.motomatters.com/analysis/2012/08/09/after_rossi_moves_who_goes_where_more_si.html

Men det måste varje förares dröm att bli fabriksförare, Ducati måste också rannsaka sig själv.

Tydligen spekuleras det om ett Ducati Junior team som står fabriken mycket nära och fler kommer utveckla deras hojar samtidigt.

Iannone till Gresini eller Ducati, Dovi till Ducati och Bautista ut i kylan är mitt tips.
 
Pol är snabb och ambitiös men är ännu ett oskrivet blad vad gäller hans totala potential. Marquez har med detta år i moto2 mognat till en redan mycket komplett förare. Bradl undrar man fortfarande om han har farten - han har inte varit så snabb i år men å andra sidan kört stadigt och fint.

Bradl inte snabb?! Du skojar. Han slår regelbundet Bautista på fingrarna på samma material, och har varit så nära podiet man kan vara. På en satellithoj under sitt första år...
 
Han är säkert jättesugen på att sluta 4:a i totalen, eller sämre. Det fanns ju en anledning till att Casey lämnade Ducati.

Nähä? Jag trodde han bytte till Honda av ren slump?

Läser du inlägget igen så tror jag att även du förstår att det var ett rent önsketänkande utan någon som helst realistisk förankring, därav formuleringen. Men som vanligt så ska du & Radare komma med pekpinnar & tillrättalägganden så fort någon skriver något som inte stått hos eran husgud Kropotkin @ Motomatters. Lägg ner, du var en betydligt vettigare Internet-person innan du sålde hojen & blev så himla butter!
 
Tror inte man skall underskatta Ducatins potensial, kan Hayden kvala 3a på den och Rossi var bara under sekunden bakom toppen på den så kan nog rätt förare som trivs på den vara med i toppen!
 
Bradl inte snabb?! Du skojar. Han slår regelbundet Bautista på fingrarna på samma material, och har varit så nära podiet man kan vara. På en satellithoj under sitt första år...

Ja visst är det bra gjort, men är det titelutmanarpotentialbra gjort? Bautista har väl långt ifrån imponerat i år dock (på showa ska nämnas, övriga hondor kör öhlins. rätta mig om jag har fel).
Bradls insats kan se bättre ut än vad den är om man tittar på placeringar - det är betydligt fler prototypare framför än bakom, där är mest crt:er. Helt ok insats, men jämfört med t.ex Lorenzos första år är det lite blekt, och jämfört med vad folk förväntar sig av Marquez.

EDIT: som du riktigt sa så kör ju Bradl satellitare iofs, vilket faktiskt förlåter en del.
 
Last edited:
Tror inte man skall underskatta Ducatins potensial, kan Hayden kvala 3a på den och Rossi var bara under sekunden bakom toppen på den så kan nog rätt förare som trivs på den vara med i toppen!

Håller inte riktigt med.
Endast en av många toppförare har presterat på den, och även han hade problem med den.
Att Hayden råkat köra ett snabbt varv säger inte mkt heller när man sedan ser vilket racepace den klarar.
Rossi endast en sekund efter per varv som bäst, det är en evighet på deras nivå.
Duccen behöver inte finslipas, den behöver stora förändringar. Det har ju tom ducati själva lyckats inse.
 
Håller inte riktigt med.
Endast en av många toppförare har presterat på den, och även han hade problem med den.
Att Hayden råkat köra ett snabbt varv säger inte mkt heller när man sedan ser vilket racepace den klarar.
Rossi endast en sekund efter per varv som bäst, det är en evighet på deras nivå.
Duccen behöver inte finslipas, den behöver stora förändringar. Det har ju tom ducati själva lyckats inse.

Noterbart är att Hayden inte är mycket mer efter idag än han va för 2 år sedan.
Stoner makes the difference!

Tydligen verkar Yamaha mer lättkörd/inställningsbar, förutsägbar och passar flera bättre?

Därför kommer 2013 bli väldigt intressant, kommer han uppfylla förväntningarna och ta pallplatser direkt. Rossi är en gudabenådad talang men jag tror hans bästföredatum är passerat.

Om Dovi som alltid spelat andrefiolen nu kör Ducati med fria tyglar och med Audis hjälp kanske det kommer bli en succe.

Kommer Dovizioso/Ducati ligga före Rossi/Yamaha 2013 då vet vi varför.
 
Dovi lever väl mycket på sena bromsningar precis som Rossi, hur kommer det gå med Duccen? Det är väl just det som har varit en av svagheterna, dålig känsla i front tajjer.
 
Den italienska tidningen Gazetta dello Sport har gått ut med att Dovi kommer att bli Haydens teamkompis 2013 och att Cal erbjudits en plats ihop med Iannone i Ducatis "juniorteam".
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top