MotoGP Silly Season 2013.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Fy f-n va kul de hade vart om Casey fick en tokknäpp & signa ett år med Ducce & körde lika bra som han avsluta 2010!
 

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Vid berget
Hoj
Honda RS125R
Om jag hade varit i Ducatis management, skulle jag signa Pol Espargaro omedelbums! Där finns nästa "Casey Stoner". Ska bli kul och se om Marquez och Espargaros karriärer kommer spegla Pedrosa och Stoners.
 

j.l

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Ort
sundbyberg
Hoj
2008 honda 1300sa
Ducati kommer att lägga ner sin motogp satsning och koncentrera allt på superbike,,,,,,:fyllisar
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Om jag hade varit i Ducatis management, skulle jag signa Pol Espargaro omedelbums! Där finns nästa "Casey Stoner". Ska bli kul och se om Marquez och Espargaros karriärer kommer spegla Pedrosa och Stoners.

Pol är snabb och ambitiös men är ännu ett oskrivet blad vad gäller hans totala potential. Marquez har med detta år i moto2 mognat till en redan mycket komplett förare. Bradl undrar man fortfarande om han har farten - han har inte varit så snabb i år men å andra sidan kört stadigt och fint.
 

MC Doktorn

Guest
The biggest question is who will be brave enough to take on Rossi's seat at the factory Ducati team.

Massa spekulationer http://www.motomatters.com/analysis/2012/08/09/after_rossi_moves_who_goes_where_more_si.html

Men det måste varje förares dröm att bli fabriksförare, Ducati måste också rannsaka sig själv.

Tydligen spekuleras det om ett Ducati Junior team som står fabriken mycket nära och fler kommer utveckla deras hojar samtidigt.

Iannone till Gresini eller Ducati, Dovi till Ducati och Bautista ut i kylan är mitt tips.
 

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Pol är snabb och ambitiös men är ännu ett oskrivet blad vad gäller hans totala potential. Marquez har med detta år i moto2 mognat till en redan mycket komplett förare. Bradl undrar man fortfarande om han har farten - han har inte varit så snabb i år men å andra sidan kört stadigt och fint.

Bradl inte snabb?! Du skojar. Han slår regelbundet Bautista på fingrarna på samma material, och har varit så nära podiet man kan vara. På en satellithoj under sitt första år...
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Han är säkert jättesugen på att sluta 4:a i totalen, eller sämre. Det fanns ju en anledning till att Casey lämnade Ducati.

Nähä? Jag trodde han bytte till Honda av ren slump?

Läser du inlägget igen så tror jag att även du förstår att det var ett rent önsketänkande utan någon som helst realistisk förankring, därav formuleringen. Men som vanligt så ska du & Radare komma med pekpinnar & tillrättalägganden så fort någon skriver något som inte stått hos eran husgud Kropotkin @ Motomatters. Lägg ner, du var en betydligt vettigare Internet-person innan du sålde hojen & blev så himla butter!
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Tror inte man skall underskatta Ducatins potensial, kan Hayden kvala 3a på den och Rossi var bara under sekunden bakom toppen på den så kan nog rätt förare som trivs på den vara med i toppen!
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Bradl inte snabb?! Du skojar. Han slår regelbundet Bautista på fingrarna på samma material, och har varit så nära podiet man kan vara. På en satellithoj under sitt första år...

Ja visst är det bra gjort, men är det titelutmanarpotentialbra gjort? Bautista har väl långt ifrån imponerat i år dock (på showa ska nämnas, övriga hondor kör öhlins. rätta mig om jag har fel).
Bradls insats kan se bättre ut än vad den är om man tittar på placeringar - det är betydligt fler prototypare framför än bakom, där är mest crt:er. Helt ok insats, men jämfört med t.ex Lorenzos första år är det lite blekt, och jämfört med vad folk förväntar sig av Marquez.

EDIT: som du riktigt sa så kör ju Bradl satellitare iofs, vilket faktiskt förlåter en del.
 
Last edited:

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Tror inte man skall underskatta Ducatins potensial, kan Hayden kvala 3a på den och Rossi var bara under sekunden bakom toppen på den så kan nog rätt förare som trivs på den vara med i toppen!

Håller inte riktigt med.
Endast en av många toppförare har presterat på den, och även han hade problem med den.
Att Hayden råkat köra ett snabbt varv säger inte mkt heller när man sedan ser vilket racepace den klarar.
Rossi endast en sekund efter per varv som bäst, det är en evighet på deras nivå.
Duccen behöver inte finslipas, den behöver stora förändringar. Det har ju tom ducati själva lyckats inse.
 

MC Doktorn

Guest
Håller inte riktigt med.
Endast en av många toppförare har presterat på den, och även han hade problem med den.
Att Hayden råkat köra ett snabbt varv säger inte mkt heller när man sedan ser vilket racepace den klarar.
Rossi endast en sekund efter per varv som bäst, det är en evighet på deras nivå.
Duccen behöver inte finslipas, den behöver stora förändringar. Det har ju tom ducati själva lyckats inse.

Noterbart är att Hayden inte är mycket mer efter idag än han va för 2 år sedan.
Stoner makes the difference!

Tydligen verkar Yamaha mer lättkörd/inställningsbar, förutsägbar och passar flera bättre?

Därför kommer 2013 bli väldigt intressant, kommer han uppfylla förväntningarna och ta pallplatser direkt. Rossi är en gudabenådad talang men jag tror hans bästföredatum är passerat.

Om Dovi som alltid spelat andrefiolen nu kör Ducati med fria tyglar och med Audis hjälp kanske det kommer bli en succe.

Kommer Dovizioso/Ducati ligga före Rossi/Yamaha 2013 då vet vi varför.
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Dovi lever väl mycket på sena bromsningar precis som Rossi, hur kommer det gå med Duccen? Det är väl just det som har varit en av svagheterna, dålig känsla i front tajjer.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Den italienska tidningen Gazetta dello Sport har gått ut med att Dovi kommer att bli Haydens teamkompis 2013 och att Cal erbjudits en plats ihop med Iannone i Ducatis "juniorteam".
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top