MotoGP Silly Season 2013.

heretique

Hallelujah för fan!!
Gick med
12 Apr 2003
Ort
Skänninge
Hoj
Triumph Speed Triple 1050
Enligt källor på twitter är han på väg till bmw i wsbk...

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Min gissning är att han redan nu fått veta att han inte får något nytt kontrakt och att valet knappast är hans eget. Han låter lite bitter, och vem hade inte varit det.

Att Rossi går till Yamaha känns nu ännu troligare :)
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Min gissning är att han redan nu fått veta att han inte får något nytt kontrakt och att valet knappast är hans eget. Han låter lite bitter, och vem hade inte varit det.
Att Rossi går till Yamaha känns nu ännu troligare :)

Tror inte Spies "avgång" betyder ngt i valet av Rossi eller ej... men såklart från att platsen hos yamaha "troligen" skulle ersättas med en ny förare, så är de nu snarare "definitivt".
Hoppas också på Rossi till Yamaha.. :Bugar
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Yamaha offrar gode Elbowz samtidigt rullar man ut röda mattan för Valentino. Spies är en gåta fast redan senaste rejset såg det mer än lovligt passivt avslaget ut i depå! Blir svårt för tävlings människan Valentino att inte nappa på den Yamaha styrningen!! Forza Vale !!!
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Nej. Han ska fundera över sommaren, dvs. se hur Ducatis nya motor funkar och vad som kanske händer med Audis intåg. Beslut till Brno ungefär som vanligt.
Hade varit rätt fräckt av Yamaha att annonsera Rossi som fabriksförare nästa år redan till helgen. Det hade onekligen tagit udden av Spies PR-kupp.

Lite trist för Spies men jag tror han kommer att bli ihågkommen som en besvikelse om han inte gör comeback med något annat team och vinner ett par race :(
 

MC Doktorn

Guest
Ingen överraskning och den utlösande faktorn är säkert den urusla utvecklingen för honom i kombination att detta också är en signal till Vale som står och väger.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Även om jag väldigt gärna skulle se Rossi på Yamaha igen så tror jag han skulle bli akterseglad av Lorenzo för det mesta.. Då ser jag inte riktigt poängen med det, Lorenzo kan ju uppenbarligen utveckla Yamahan helt själv.
Därav hoppas jag mer på att Yamaha lyfter upp Espargaro (Pol) så han, Bradl & Marquez kan börja utmana Lorenzo & Pedrosa till 2014. Det om något vore ett lyft för MotoGP, även om det är ett önsketänkande.
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Även om jag väldigt gärna skulle se Rossi på Yamaha igen så tror jag han skulle bli akterseglad av Lorenzo för det mesta. Då ser jag inte riktigt poängen med det...
Poängen för vem?

Poängen för Rossi är glasklar: han skulle få en hoj som han kan köra.
Poängen för Yamaha är glasklar: de vill förstås associeras med världens mest populära förare.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Vad ska Yamaha med Vale till? De har Lorenzo redan, som är åtta år yngre än Rossi och leder VM. Behöver de inte odla fram något som de kan ha glädje av när Jorge vill/behöver röra på sig? Yamaha vill i så fall bara ha sponsorerna som #46 medför.
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Vad ska Yamaha med Vale till? De har Lorenzo redan, som är åtta år yngre än Rossi och leder VM. Behöver de inte odla fram något som de kan ha glädje av när Jorge vill/behöver röra på sig? Yamaha vill i så fall bara ha sponsorerna som #46 medför.

Det finns ju också risken att Rossi stjäl poäng från Lorenzo i titeljakten (som David Emmet på motomatters skriver här: http://m.motomatters.com/news/2012/07/24/bombshell_ben_spies_announces_he_will_be.html)

I samma artikel ang. Ben Spies finns en klassisk konspirationsteori:

"Another source reports that the control that Spies and his crew had over the setup of their bike was limited, with Yamaha asking the Texan to help test parts for Lorenzo's title chase."

Men det låter ganska osannolikt tycker jag.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Med tanke på att Rossi är en av få som idag kan dra med sig stora pengar in i ett team så vill nog alla ha honom i det ekonomiska läge vi nu har, utöver det så har han ett högt marknadsvärde så de Rossi kör för syns oavsett placering.

I ett annat läge hade han nog fått ratta satelithoj om inte Ducati velat fortsätta med han men nu tror jag det är han som väljer, inte på det sportsliga resultatet eller med tanke på framtiden utan bara för det ser ut som det gör nu.

Att tro att inte MGP-teamen bryr sig om pengar när de letar förare utan bara placeringar och framtida resultat är inte att leva i verkligheten.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Guldägget är inte bara största reklampelare som MGP någonsin sett. Utan störst som sportsman what ever.. Syftet med att Yamaha skulle värva över Valentino är isåfall såklart att 2013 återigen till det yttersta höja fabriksteamet sportsligt och kommersiellt. Med tanke på att Honda rustar starkt inför 2013- skulle det förvåna om Yamaha sitter lugnt i båten och passivt tittar på! Självklart finns det andra kreativa lösningar att föra Yamaha famåt. Fast verkligheten är att teamets sportsliga standard ska höjas! Med guldägget och Jlo i team 2013 skulle Yamaha:s MGP team positivt inspirera andra i Yamaha familjen och ge huvudbry till övriga MGP team. Vilket enligt mig en god strategi. Övriga MGP team skulle tvingas/vilja anstränga sig än mer i en konsekvens och avgörande betydelse ett resultat som skulle komma gynna Yamaha!
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Ni får det att låta som att Lornezo är en riktig utomjording som aldrig kan bli skadad eller få andra problem.

Med Rossi i Yamaha har de två bra chanser att vinna titeln om olyckan skulle vara framme.
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top