MotoGP Silly Season 2013.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Det är många nu som säger sig ha hört från säkra källor att Spies kommer att köra en BMW i WSBK nästa år. Vi får väl se.

Crutchlow skrev i kväll på Twitter att minst ett kontrakt kommer att offentliggöras i helgen, och det är inte hans eget.

Säkert ingen omöjlighet men det känns ju som det är ett av de teamen som har väldigt bra förarmaterial redan idag och bortsett från Melandri(som borde vara självklar) så är ju Haslam en etablerad toppförare och Badovini en lovande kille för framtiden!
Tycker att Spies i wsbk skulle vara kul men gärna i ett annat team än bmw t.ex Suzuki eller Kawwa
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Säkert ingen omöjlighet men det känns ju som det är ett av de teamen som har väldigt bra förarmaterial redan idag och bortsett från Melandri(som borde vara självklar) så är ju Haslam en etablerad toppförare och Badovini en lovande kille för framtiden!
Tycker att Spies i wsbk skulle vara kul men gärna i ett annat team än bmw t.ex Suzuki eller Kawwa

Haslam har inte gjort mycket på BMW:n. Han åker tror jag.
 

MC Doktorn

Guest
Eller spiken i kistan för Valentino om det visar sig att det inte beror på hojen.

Precis det som kan hända, Jorge har utvecklats sen 2010 och det tror jag inte Vale gjort i samma utsträckning.
Sedan kommer han inte vara försteföraren och Lorenzos ord ifråga om utvecklingen av M1n kommer väga tyngre.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Precis det som kan hända, Jorge har utvecklats sen 2010 och det tror jag inte Vale gjort i samma utsträckning.
Sedan kommer han inte vara försteföraren och Lorenzos ord ifråga om utvecklingen av M1n kommer väga tyngre.

Jag tror precis på motsatsen! OM Valentino väl går till Yamaha så ser "drakarna" i Japan såklart till att han har rejäla grejer att åka med. Motsatsen skulle ju förefalla smått fånigt!!

Sedan ang Valentinos "utveckling"! Det skulle förvåna stort om han inte har det i ryggen och snabbt hittar tillbaka till den riktiga MGP toppen.
 
Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Haslam har inte gjort mycket på BMW:n. Han åker tror jag.

Precis min tanke då Badovini verkar komma mer och mer! Dock så var ju hela grejen att Spies skulle in och han lär knappast vara andreförare bakom Melandri så jag tror att han hamnar någon annanstans!
Tror säkert att alla team i wsbk vill ha Spies men tror även att det är max 2-3st som har råd med honom!
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
OM Valentino väl går till Yamaha så ser "drakarna" i Japan såklart till att han har rejäla grejer att åka med.
Men du formulerar ju själv dilemmat som gör detta till en intressant fråga:

Vem ska definiera betydelsen av ”rejäla grejer” – Valentino eller Yamaha?

Hos Ducati är det Rossi som har tolkningsföreträde av ”rejäla grejer”. Om Rossi säger att hojen inte duger, då har Ducati bara att rätta sig efter det och de bär också hundhuvudet när han inte vinner.

Hos Yamaha tror jag att Yamaha kommer ha tolkningsföreträdet och rycka på axlarna åt eventuell kritik från Rossi. De kan peka mot Lorenzos sida av depåboxen och säga ”Men han klagar inte...”.

Pedrosa och Hayden i i samma team var ett tydligt exempel på att en förare alltid blir positivt särbehandlad, även om det inte är uttalat att den ene är försteförare.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Exakt vad menar du? Jag fattar ingenting.

Möjligt solsting och en suddig text... Vet inte vad jag gjort för knasigt men jag hoppas ni listade ut att jag syftar på Hayden och hans kommande utlovade pressrelease på laguna seca.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Inga beslut från Valentino däremot lite mer bränsle till spekulationerna!

“The situation is quite clear. I still haven't decided, as it is a bit too early,” said Rossi, winless since leaving Yamaha at the end of 2010.

“I have spoken a lot with Ducati about next year, but still waiting about some important ties and some important things on the contract. And I also have some other options for next year.

“But I think the situation will be clearer in the next weeks, and I think in the summer break I will decide about next year.”

Pressed further about the factors that will influence his decision, Rossi - currently the most highly paid MotoGP rider - ruled out money as the main priority.

“Sincerely from my point of view, money is not very important,” he declared. “If not I would already have decided! Everything has some positive and some negatives. So I have to make a clear balance and make the decision.

“From one side [at Ducati] we have a lot of work to do, but good impression and good feeling for the future. With some other choice [assumed to be Yamaha] is more safe and more sure that it is possible to be competitive in a short period.

“It is also a particular moment in my career, so I have to decide what is more important for the future,” added the 33-year-old.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
- Hur ser DePuniet's kontrakt ut? Är han klar för Aspar nästa år eller?
- Är Barabera klar för Pramac?
- Åker AB Cardion leasad prototyp eller CRT nästa år?
- Har Herv P. haft stake nog att berätta för Smith att det inte blir nån M1'a för honom nästa år? För det måste väl finnas något kryphål i det kontraktet?!
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
- Har Herv P. haft stake nog att berätta för Smith att det inte blir nån M1'a för honom nästa år? För det måste väl finnas något kryphål i det kontraktet?!

Bradley Smith lär vara klar för MotoGP 2013. Herve the perv har sagt det till Michel Turco, fransk journalist.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Gode Young Gun Bradley Smith lär ju tyvärr bli ihågkommen som katastrofvärvning what ever ..!! Tech3 bör ju "får man hoppas" fått en rejäl penga påse från Bradley Smith lägrets kassakista för något sportsligt som motiverar det valet ser åtminstone inte jag! Men vem är jag att dömma :hej
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Samme Turco skrev för någon timme sedan att Hayden har skrivit på för 1 år till med Ducati.

Skulle tro att det rimmar väl med verkligheten! Finns liksom ingen logik att byta ut Nicky speciellt inte mot Cal som redan på en "stabil bättre hoj än Duccen" Tech3 cykel fortfarande har förvånansvärt lätt för att i varje race köra på sig och därigenom tvingas allt för ofta köra över sin förmåga!
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top