MotoGP Silly Season 2013.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Jag får för mig att Hayden i Ducati 2013 har rätt stor betydelsee för hur Rossi resonerar.. Fortsätta jobba med Hayden som uppenbarligen har hyffsad koll på Duccen/utvecklingen eller få över Cal som är lite av en chansning (dags att prestera lite nu..). Eller så blir det Hayden & Cal.. Fy f-n, silly season är roligare än själva loppen!
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Emmett prata under FP2 om att PBM UK kör dubbla hojar nästa år, Hill till GP? Skulle hellre se Rea iofs. Men snacket om Spies & Melandri i GoldBet kanske öppnar upp för Haslam i GP???
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Emmett prata under FP2 om att PBM UK kör dubbla hojar nästa år, Hill till GP? Skulle hellre se Rea iofs. Men snacket om Spies & Melandri i GoldBet kanske öppnar upp för Haslam i GP???

Paul Bird har snackat om att han vill ha ytterligare en kille som rundningsmärke i botten. Hoppas verkligen inte Tommy Hill går dit, Paul Bird är en skitstövel, pajas och talangförstörare endast slagen på den punkten av Rob McElnea..
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Om Rossi lämnar Ducati, vem tar då över?

den du.....
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Cal? (inlägget för kort)

:lol jisses vilken groda av mig :crash det visste jag ju.. (får skylla på åldern)

så klart, och just dom två tycks ju vara puzzelbitarna nu,
dit den ene går går den andra inte.. Rossi först.

(men om Cal skriver för Yamaha idag t.ex, och Rossi drar, what then?)
 
Last edited:

MC Doktorn

Guest
Jag får för mig att Hayden i Ducati 2013 har rätt stor betydelsee för hur Rossi resonerar.. Fortsätta jobba med Hayden som uppenbarligen har hyffsad koll på Duccen/utvecklingen eller få över Cal som är lite av en chansning (dags att prestera lite nu..). Eller så blir det Hayden & Cal.. Fy f-n, silly season är roligare än själva loppen!

Tror Haydens val inte påverkar, tror trots allt det är hans personliga val.

Här är svaret och kroppsspråket säger väl en del ?

 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Om dovi drar till WSBK alt gresini, cal till ducati, rossi till yamaha, vem stannar hos tech3? Eller om cal stannar hos tech3, vem kör ducce? Dovi?
Eller om rossi kör ducce, dovi kör fabrikare, cal stannar och läxar upp smith?
DePuniet kvar i CRT?
Vilka var aktuella för Ducati junior? (glömt det Gustav skrev)
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
mer och mer blir jag övertygad att det sportsliga självklara valet till Yamahastyrningen är Dovi eller Valentino! Dovi ligger såklart inte bara låångt efter Vale i karisma/utstrålning o inte minst reklamvärde vilket vi alla vet utan det skjiljer planeter mellan dem. Fast Dovi har oxå likt Vale en skön revanch lusta i sin körning och personligen skulle jag lika gärna se honom som förare brevid Jlo 2013. Spännande är att se den utvecklingen som att se själva rejsen :tummenupp
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Vart ska Bautista? Hade varit väldigt kul om Rossi skulle ta hans plats. Som en hyllning mot Marco.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Vart ska Bautista? Hade varit väldigt kul om Rossi skulle ta hans plats. Som en hyllning mot Marco.

Nakamoto på HRC har bekräftat att de har givit Rossi ett bud och det sägs vara hos Gresini Honda men insiders menar att det är Yamaha eller Ducati.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Edwards är så jävla skön när han tar upp sin grabb för en bild.
Jag gillar Edwards, en skön snubbe, men sanningen är väl att han måste vara klassens clown för att någon ska bry sig. Han borde ha lämnat MotoGP för flera år sedan.

OT: Bara jag som tycker att han är sjukt lik Jessie i Breaking Bad? :hihi
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Läste här på forumet att an var bra på att utveckla m1:an och att Yamaha gillade honom för det. Men visst han är en clown. Tror dock han skulle kunna ligga och fighta om 5-8 placeringar med rätt material.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Rossi ska ha blivit erbjuden en lön på €17.000.000 per år i Ducati :näsblod

Det borde vara ungefär dubbelt så mycket som Lorenzo har i dag om man utgår ifrån deras löner 2010. Skulle Rossi gå till Yamaha tror jag han får lägre lön än Lorenzo, som en markering.

EDIT: Enligt Superbikeplanet rör det sig om €12.000.000 och att Rossi får ta in egna sponsorer. Enligt samma källa är budet från Yamaha €3-4.000.000 plus att Rossi måste ta med sig sponsorer in, som tex Monster, samt att han nuvarande personal inte får följa med.
 
Last edited:

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Rossi ska ha blivit erbjuden en lön på €17.000.000 per år i Ducati :näsblod

Det borde vara ungefär dubbelt så mycket som Lorenzo har i dag om man utgår ifrån deras löner 2010. Skulle Rossi gå till Yamaha tror jag han får lägre lön än Lorenzo, som en markering.

EDIT: Enligt Superbikeplanet rör det sig om €12.000.000 och att Rossi får ta in egna sponsorer. Enligt samma källa är budet från Yamaha €3-4.000.000 plus att Rossi måste ta med sig sponsorer in, som tex Monster, samt att han nuvarande personal inte får följa med.
Om de stämmer tror ja definitivt han stannar hos ducati, pengarna styr ju inte har han sagt men de e en enorm skillnad, samt att han ska dumpa sin personal som han jobbat me i typ hela karriären, låter som ett erbjudande i stil med att rossi ska va jävligt tacksam om han får gränsla yamahan igen, (för visso sant) men inte va han e van vid.
Hoppas trots skiterbjudandet att han byter iaf...
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top