Källan är David Emmett så den känns trovärdig och kan man svaret så blir man nog rikligt belönad av HRC.Det där känns ju bara konstigt? Vad skiljer höger/vänster? Motor-prylar enbart?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Källan är David Emmett så den känns trovärdig och kan man svaret så blir man nog rikligt belönad av HRC.Det där känns ju bara konstigt? Vad skiljer höger/vänster? Motor-prylar enbart?
Tyckte du att Hondorna verkade ha de problemen på Assen? Kanske kan vara så gott ställt att problemen minskat radikalt efter säsongens gång. Eller?
Ingen som följer mästerskapet har undgått att det har varit mycket prat om däcken hela säsongen och Repsol-förarna har varit väldigt kritiska till det nya framdäcket som alla tvingades använda från och med Silverstone. Alla andra förare har varit positiva.
Att de två som gnäller mest är de som sen lyckas bäst med det nya framdäcket tycker jag är rätt talande för hur dessa två förare resonerar.
Jovisst, man kan dra en sån slutsats om man vill men med tanke på hur det lät från dem i media hade nog många förväntat sig att de skulle kriga med RdP om 10:e platsenDet beror på hur man ser det - de lyckas bra/bäst resultatmässigt, även med de nya däcken, men deras hojar funkar sämre.
Gustav O skrev:...Det och att Lorenzo är skadad samt körde på de hård däcken eftersom Bridgestone inte ville garantera att deras mjuka, felfria, däck skulle hålla.
S&S3M skrev:...Om Hondorna funkar bättre i vänstervarv är det väl bara att spegelvända allt på hojen.
Okej, jag vänder på det. Om man tycker årets F1-säsong, som definitivt har fler ingredienser än en jämn poängtabell, är tråkig, vad begär man då?Tycker inte att en jämn tabell gör själva racingen i sig rolig. Men jag antar att jag är korkad då.
Det där med åker på räls och byter placeringar i depån visar att du, som så många andra, sannolikt har missat de tre-fyra senaste säsongerna.Utan att veta så tror jag det uttrycket du syftar på var en generalisering av F1 racing, inte en specifik säsong.
F1 generellt är inte spännande eller bra racing... ,de går fort och bjuder på riktigt bra ljudunderhållning, men i övrigt åker de på räls efter varann och byter placeringar i depån.
Källan är David Emmett så den känns trovärdig och kan man svaret så blir man nog rikligt belönad av HRC.![]()
Sacshenring
Sacshenring
Hur menar du att dessa två förare resonerar då? Om de upplever det nya framdäcket som sämre än det gamla är det väl självklart att de ventilerar detta?Därför att jag tycket det är intressant så klart. Ingen som följer mästerskapet har undgått att det har varit mycket prat om däcken hela säsongen och Repsol-förarna har varit väldigt kritiska till det nya framdäcket som alla tvingades använda från och med Silverstone. Alla andra förare har varit positiva.
Att de två som gnäller mest är de som sen lyckas bäst med det nya framdäcket tycker jag är rätt talande för hur dessa två förare resonerar.
Om det stör dig så kan du ju scrolla förbi mina inlägg om däck.
Jag menar att de gnäller högt och ljudligt om i princip alla förändringar, speciellt en av dem, trots att de verkar få till det bättre än alla andra. Om de plötsligt skulle komma runt 5-6:e plats skulle jag förstå kritiken men inte när de vinner och dessutom är rätt överlägsna.Hur menar du att dessa två förare resonerar då? Om de upplever det nya framdäcket som sämre än det gamla är det väl självklart att de ventilerar detta?
Även om man lyckats "bäst" med det nya däcket kan det ju innebära att man fått välja en helt annan set-up som exempelvis innebär en mer svårkörd motorcykel, eller hur?
För mig är det mycket enkelt; om man som professionell RR-förare får testa två olika framdäck är det självklart att man gillar det ena bättre än det andra.Jag menar att de gnäller högt och ljudligt om i princip alla förändringar, speciellt en av dem, trots att de verkar få till det bättre än alla andra. Om de plötsligt skulle komma runt 5-6:e plats skulle jag förstå kritiken men inte när de vinner och dessutom är rätt överlägsna.
Om Rossi, Hayden eller Spies, som det går knackigt för, hade klagat på det nya framdäcket hade jag haft större förståelse.
Hårda och kalla faktaFör mig är det mycket enkelt; om man som professionell RR-förare får testa två olika framdäck är det självklart att man gillar det ena bättre än det andra.
Eftersom både Pedrosa och Stoner gillar det gamla däcket bättre indikerar det att Hondas fabriksracer fungerar bättre med det däcket. Knappast en överraskning eftersom racern utvecklats för detta däck.
Om man då vill kalla det faktum att Pedrosa och Stoner påpekar att det gamla däcket fungerade bättre för gnäll, ja då må väl det vara hänt. Jag kallar det för feedback till däcktillverkaren.
Japp de gnällde, fast stoner gnällde ju också givetvis, innan race gnällde han på bridgestones däck och efter racet gnällde han på flaggvakterna, inga racehelger utan gnällstoner... och inga trådar utan några gnällapåstoner deltagare!
Undra va vi ska gnälla på när gnällstoner slutar ?
Om Rossi fortsätter hos Ducati ska jag börja gnälla på hans dåliga beslut iaf... trots att ja tillhör Rossifanboy club.
Gnälla kommer de alltid att göra när de inte vinner, de är ju tävlingsmänniskor ut i fingerspetsarna. Skillnaden är att en av dem gnäller konstant på allt och alla.
Audi var på plats i helgen och pratade med Rossi om framtiden. OM Rossi stannar hos Ducati nästa år tror jag att Audi har lovat att han ska få precis en sån hoj han vill ha och att det finns pengar för det.
Två anledningar till Hondornas dominans i söndags.
1. De har tydligen inte samma problem med chatter i vänsterkrok som i högersvängar. Sacshenring är nästan bara vänstersvängar.
2. Bridgestone sa att deras mjuka däck riskerade gå sönder, likt på Assen trots att det inte är några fel på dem. Lorenzo var betydligt snabbare på mjukare däck och hade troligen kunnat köra på dem likt Bautista.
Ska bli kul med Mugello.![]()
För mig är det mycket enkelt; om man som professionell RR-förare får testa två olika framdäck är det självklart att man gillar det ena bättre än det andra.
Eftersom både Pedrosa och Stoner gillar det gamla däcket bättre indikerar det att Hondas fabriksracer fungerar bättre med det däcket. Knappast en överraskning eftersom racern utvecklats för detta däck.
Om man då vill kalla det faktum att Pedrosa och Stoner påpekar att det gamla däcket fungerade bättre för gnäll, ja då må väl det vara hänt. Jag kallar det för feedback till däcktillverkaren.
Skillnaden mellan att gnälla internt och inför media är rätt stor. Att de kritiserar däcken offentligt kan ju även vara ett sätt att hantera press. Om man redan innan ett race har klagat på något så kan man falla tillbaka på det efter racet, om det gått dåligt.För mig är det mycket enkelt; om man som professionell RR-förare får testa två olika framdäck är det självklart att man gillar det ena bättre än det andra.
Antingen kan ja förtydliga att de hela va ett dåligt försök till att vara rolig och med inslag av ironi driva med ordet gnälla.Ok så gnällandet är ett syfte i sig om jag tolkar dig rätt.
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |