MotoGP Sachsenring den positiva tråden

Lorenzo och Spies klagade på de bakdäck de blev rekommenderade att köra med pga förra helgens missöden.
"Having been suggested the harder tyre option by Bridgestone for safety reasons Lorenzo struggled to match the pace of rivals Dani Pedrosa and Casey Stoner"
Var det bara Lorre och spies som körde dessa hårdare däck ? va hade repsolhyndorna för däcksval?

Lorenzo och Spies klagade på de bakdäck de blev rekommenderade att köra med pga förra helgens missöden.
"Having been suggested the harder tyre option by Bridgestone for safety reasons Lorenzo struggled to match the pace of rivals Dani Pedrosa and Casey Stoner"
Var det bara Lorre och spies som körde dessa hårdare däck ? va hade repsolhyndorna för däcksval?

Va gnällde dom på däcken, fruktansvärt gnälligt måste jag säga.
Eller vad säger Mr Gnällapåstoner himself :lol

Din konflikträdsla känns lite överdriven. Vi är vuxna och klarar av att "käfta" lite.

Nu när racet är över kan du ju läsa någon annan tråd om det blir för obehagligt :såjaponken
Visst är det härligt med självinsikt, puss på dig :krama

Va gnällde dom på däcken, fruktansvärt gnälligt måste jag säga.
Eller vad säger Mr Gnällapåstoner himself :lol
Japp de gnällde, fast stoner gnällde ju också givetvis, innan race gnällde han på bridgestones däck och efter racet gnällde han på flaggvakterna, inga racehelger utan gnällstoner... och inga trådar utan några gnällapåstoner deltagare!
Undra va vi ska gnälla på när gnällstoner slutar ? :tungan
Om Rossi fortsätter hos Ducati ska jag börja gnälla på hans dåliga beslut iaf... trots att ja tillhör Rossifanboy club.

Japp de gnällde, fast stoner gnällde ju också givetvis, innan race gnällde han på bridgestones däck och efter racet gnällde han på flaggvakterna, inga racehelger utan gnällstoner... och inga trådar utan några gnällapåstoner deltagare! Undra va vi ska gnälla på när gnällstoner slutar ? :tungan
Om Rossi fortsätter hos Ducati ska jag börja gnälla på hans dåliga beslut iaf... trots att ja tillhör Rossifanboy club.
Gnälla kommer de alltid att göra när de inte vinner, de är ju tävlingsmänniskor ut i fingerspetsarna. Skillnaden är att en av dem gnäller konstant på allt och alla.

Audi var på plats i helgen och pratade med Rossi om framtiden. OM Rossi stannar hos Ducati nästa år tror jag att Audi har lovat att han ska få precis en sån hoj han vill ha och att det finns pengar för det.

Audi var på plats i helgen och pratade med Rossi om framtiden. OM Rossi stannar hos Ducati nästa år tror jag att Audi har lovat att han ska få precis en sån hoj han vill ha och att det finns pengar för det.
Mmm kommenterade de precis i sillyseason tråden... Men notera att Rossi själv inte tror på en helt ny hoj, utan att fortsätta göra småjusteringar på den befintliga skiten han sitter på...
Jag vet inte vad de e me han, men han pratar ju i termerna som om att han tycker de går åt rätt håll och att de snart kommer lyckas ? Som ja sa i andra tråden, senast nu gjorde han sämre resultat tidsmässigt från 1:an än förra året.. är de ett steg i rätt riktning ?
Med tanke på artikeln om Audi o Rossi, tror ja han stannar nu, men kommer få genomlida ett till misslyckat år 2013...

Två anledningar till Hondornas dominans i söndags.

1. De har tydligen inte samma problem med chatter i vänsterkrok som i högersvängar. Sacshenring är nästan bara vänstersvängar.
2. Bridgestone sa att deras mjuka däck riskerade gå sönder, likt på Assen trots att det inte är några fel på dem. Lorenzo var betydligt snabbare på mjukare däck och hade troligen kunnat köra på dem likt Bautista.

Ska bli kul med Mugello. :)

Reflektion på 1:an. Bör ju ställas till hur resonerar de övriga teamen? Hur troligt är det att det e däcken som levererar olika på vänster/höger böjar i stället för att det skulle vara knas på inställning hoj/förare!!??

1. De har tydligen inte samma problem med chatter i vänsterkrok som i högersvängar. Sacshenring är nästan bara vänstersvängar.

Ska bli kul med Mugello. :)

Tyckte du att Hondorna verkade ha de problemen på Assen? Kanske kan vara så gott ställt att problemen minskat radikalt efter säsongens gång. Eller?

Problemet blev mycket värre med de nya fram däcken. Faktiskt så dåligt att de vunnit 2 av 3 race sen däcket kom...
Allvarligt, jobbar du på Bridgestone? Om inte, vad är det som gör att du måste raljera över Repsol Hondas förares däckpreferenser i varenda MotoGP-tråd?

Det gjorde du inte. Jag antog att du menade det då du påstår att de som inte är intresserade av F1 inte gillar riktig racing.
Att kalla en av de bästa och tätaste F1-säsongerna någonsin, alltså den som pågår nu, för tråkig är tämligen korkat. För att inte säga ignorant.

Att kalla en av de bästa och tätaste F1-säsongerna någonsin, alltså den som pågår nu, för tråkig är tämligen korkat. För att inte säga ignorant.

Varning för :felämne allihop!
Jag slutade se på F1 för några år sedan eftersom jag tyckte det var så ofantligt tråkigt. :trött
Men slog på 10'an igår och lyckades definitift hålla mig vaken. :)
Jag skall nog ge det en chans till (och sluta vara ignorant ;) ).
De verkar ha sina "RdPs", "Barberas" och "Bautistas" där med nu. :tummenupp
Krascher, omkörningar och spänning. Betydligt mer race än det var när jag lämnade. :tummenupp

Tycker inte att en jämn tabell gör själva racingen i sig rolig. Men jag antar att jag är korkad då.

Utan att veta så tror jag det uttrycket du syftar på var en generalisering av F1 racing, inte en specifik säsong.
F1 generellt är inte spännande eller bra racing... ,de går fort och bjuder på riktigt bra ljudunderhållning, men i övrigt åker de på räls efter varann och byter placeringar i depån.

Allvarligt, jobbar du på Bridgestone? Om inte, vad är det som gör att du måste raljera över Repsol Hondas förares däckpreferenser i varenda MotoGP-tråd?
Därför att jag tycket det är intressant så klart. Ingen som följer mästerskapet har undgått att det har varit mycket prat om däcken hela säsongen och Repsol-förarna har varit väldigt kritiska till det nya framdäcket som alla tvingades använda från och med Silverstone. Alla andra förare har varit positiva.

Att de två som gnäller mest är de som sen lyckas bäst med det nya framdäcket tycker jag är rätt talande för hur dessa två förare resonerar.

Om det stör dig så kan du ju scrolla förbi mina inlägg om däck.

Det där känns ju bara konstigt? Vad skiljer höger/vänster? Motor-prylar enbart?

Det finns massor av folk som tycker att F1 är tråkigt, oavsett hur många olika vinnare det är. Vad ger dig rätten att kalla dessa människor för obildbara och korkade?

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla