MotoGP Sachsenring den positiva tråden

Grymt kul för Pedrosa! Gick om Stoner, sänkte varvtiderna med 0,5s & avsluta med dagens snabbaste varv, snacka om välförtjänt!

Men var/hur tittar ni?!

De två förare som klagat absolut mest på Bridgestones nya framdäck har varit helt överlägsna de två sista racen.

Fy Fan Jävla Skit Bridgestone! :fakta

EDIT: Starten av Moto3 framflyttad. Får bli att somna till världens dyrast kökörning :)

Härligt race! :tummenupp

@Valmers:
F1 är så otroligt spännande att det krävs depåstopp för att inte TV-tittarna ska somna :3freak
Ja, det skulle ju bli fantastisk racing om man körde på bakelit i 30 mil. F1 har haft depåstopp sedan tidernas begynnelse, det ligger i formelracingens natur.

Att du inte förstår dig på detta är jag dock inte speciellt förvånad över. Det går aldrig att göra riktig racing intressant för icke racingintresserade.

Måste ge Stoner all cred för win or hospital mentaliteten, synd det inte är fler förare som kör så det gör det hela mer spännande. Snyggt av både förarna att köra snabbaste varvtider i slutet av racet och grattis till Pedrosa, snyggt hanterat.

Håller med dig, även om jag tycker det var orutinerat att inte bevaka sin andraplats istället. Det hade gett honom en ledning och när både han och Pedrosa kör så ini helvetes fort de sista varven borde han ju veta att de kör på bristningsgränsen av vad materialet klarar.

Men jag hoppas han tar titeln detta året. Alltid kul när nån goes out with a bang. :)

Ja, det skulle ju bli fantastisk racing om man körde på bakelit i 30 mil. F1 har haft depåstopp sedan tidernas begynnelse, det ligger i formelracingens natur.

Att du inte förstår dig på detta är jag dock inte speciellt förvånad över. Det går aldrig att göra riktig racing intressant för icke racingintresserade.

På vilket sätt är F1 riktig racing, jämfört med motoGP?

Att inte förstå sig på "riktig" racing ser jag snarare som ett sundhetstecken.

Vad jag inte riktigt förstår är att folk inte förstår att det finns intresse för all möjlig motorsport, utan mäste börja tjafsa skit direkt!

Personligen tyckte jag Moto3 var mest spännande.

Vad jag inte riktigt förstår är att folk inte förstår att det finns intresse för all möjlig motorsport, utan mäste börja tjafsa skit direkt!

Personligen tyckte jag Moto3 var mest spännande.
Sandström har svart bälte i skittjafsande, tyvärr.

Sista varvet innehöll typ all dramatik. Vaknade till faktiskt!

Det känns som att MotoGP borde minska antalet varv till hälften så det blir mer sprintrace och att förarna tuffar till sig. Just nu är det alldeles för mycket Endurance-skräp där man lika gärna kan gå och göra något annat under mitten 20 varven eller så.

Nope...
"yet again german marshals have kept me from getting a decent result"
Hade det varit Bradl hade de knuffat tills fan kommit och avlöst, så jag förstår honom. Det enda raka vore givetvis att förbjuda all form av hjälp med hojen av funktionärer.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla