MotoGP - Red Bull U.S. Grand Prix - Laguna Seca

P€RRA;5849678 skrev:
Jorge Lorenzo is edging closer to a decision to race in the US. The reigning world champion is due to have a medical examination this afternoon, to assess his physical condition. Based on the outcome, Lorenzo will decide tomorrow morning on whether he will fly to the US and take part in the Laguna Seca race.

:)

"Kungen av MotoGP" börjar nog känna sig lite stressad. Gör han samma "svaga" avslutning som förra året, där Pedrosa vann 6 av de sista 8 racen, kan han nog glömma titeln. Tycker det luktar mer och mer Marquez.
MM leder och utan DP eller JL så kan han köra med mindre press. Men med lite slarv så kan han också nolla ett par race.

P€RRA;5849678 skrev:
Jorge Lorenzo is edging closer to a decision to race in the US. The reigning world champion is due to have a medical examination this afternoon, to assess his physical condition. Based on the outcome, Lorenzo will decide tomorrow morning on whether he will fly to the US and take part in the Laguna Seca race.

:)

"Kungen av MotoGP" börjar nog känna sig lite stressad. Gör han samma "svaga" avslutning som förra året, där Pedrosa vann 6 av de sista 8 racen, kan han nog glömma titeln. Tycker det luktar mer och mer Marquez.

MM har legat etta förut, och visar sig Lorenzo komma på Laguna Seca kan nog Marquez få besvär med att hålla undan, för Lorenzo är sjukt imponerande på banan, helt galet jämn och framför allt snabb. Pedrosa visade sig ju också kunna klättra iväg från Marquez. Visserligen mycket på grund av att Marquez ställde till det för sig själv när han hade en säker andraplats under ett race.
Marquez är jävligt imponerande, och det hade ju varit rätt intressant om han tog titeln som rookie (då kanske det blir intressant för Stoner att göra comeback och brottas med honom? :D) men med tanke på hur mycket han kraschar (dessutom en del spektakulära smällar) på free practice tror jag bara det är en tidsfråga innan han skadar sig och missar ett race eller två.
Fast det är klart, de tre, fyra första racen var jag säker på att han skulle krascha hela tiden pga den rätt flamboyanta körstilen. Det fladdrar och far hela tiden, och han är på som en folkilsken iller hela tiden. :D Det behövs mer sånt i MotoGP. ;)

Tror
Rossi
Cal
MM
DP
JL

Hoppas
DP
Cal
JL
MM
Rossi

Jag hoppas och tror på top5 i omvänd ordning mot tabellen:
1 Rossi
2 Cal
3 Lorenzo
4 Pedrosa
5 Marc

Det blir jämnt inför uppehållet!

Kan nog lugnt säga att ingen halvskadad förare tar hem ett MotoGP rejs. De kan i bästa fall göra en heroisk insats såsom Stoner 2012 på Indy (4:a) eller Lorenzo nu på Assen (5:a) och ta hem poäng.

Haha mycket möjligt att du har rätt, har hängt med dåligt i MotoGp ett tag nu. Är det verkligen ingen som gjort det de senaste åren? Kan dra mig till minnes Lawson och Doohan vinna med hyfsade skador.

Marquez är jävligt imponerande, och det hade ju varit rätt intressant om han tog titeln som rookie (då kanske det blir intressant för Stoner att göra comeback och brottas med honom? :D)...
Stoner var väl trött på MotoGP-livet så han lär knappast komma tillbaka (om det nu inte fanns någon annan anledning till hans pensionering?).

Haha mycket möjligt att du har rätt, har hängt med dåligt i MotoGp ett tag nu. Är det verkligen ingen som gjort det de senaste åren? Kan dra mig till minnes Lawson och Doohan vinna med hyfsade skador.
Det var en helt annan tid. Nivån på de bästa är larvigt hög nuförtiden.

Vad för skador och hur nya, närmare bestämt?
Haha jag tror du är mer kalenderbitare än jag och ska inte dra den här tråden för OT. Kan minnas fel men, har en bild av Eddie med trasig axel som knappt får av sig stället efter vinsten med Cagivan.
Schwantz däremot vet jag vann på Donington 94 med en nybruten handled där han var tvungen att släppa styret ibland för att "vila" handen.

OnT Peddo verkar mindre trasig än JLo och jag tror han tar hem det här. Om jag förstod det rätt så hade han en mindre spricka i nyckelbenet och anledning till att det inte blev start i Tyskland var att han plötsligt kände sig yr och läkarna tyckte att blodtrycket var för lågt.
Kommer JLo till start så kommer han nog var betydligt mer begränsad både rent fysiskt och av vetskapen att säsongen kan vara över om det blir ett tredje fall.

Två trasiga titel contenders, ett bi som inte kan banan, en Vale på g, en lätt stressad och kanske överladdad britt, en hemma sugen hayden....looking good looking good! Ser redan framemot söndagens race.

Det var dock en helt annan hoj på den tiden...

förvisso men som det är nu verkar ducati leta febrilt efter ngn de tror kan köra deras underutvecklade produkt, de verkar tro att cal är rätt man men jag är inte så säker på det! som jag skrivit innan, ducati hade en gyllene chans när dom signade rossi till teamet att göra ett seriöst försök att få ordning på ducatin men tyvärr var italienarna alldeles för stolta för att ta emot den hjälpen, de verkade tro att bara för att rossi sätter sig på hojen kommer han att köra skiten ur de andra men men så enkelt är det inte, som rossi själv sa i en intervju härförleden:

när jag hade synpunkter på yamahan och behövde/ville ändra på inställningar/material etc såg de japanska injenjörerna det som ngt positivt när jag ville ändra på ducatin blev de italienska injenjörerna sura för de tog det som kritik plus att dom inte verkar lita 100% på mig!

inte lätt att få tillstånd en förändring då!

ducati hade sin chans som dom tyvärr inte tog till vara på, hade varit kul att ha fler märken där uppe i toppen som slogs om pallplatserna.

Last edited:
Jepp, hoppas CC inte gör den tabben och bara sätter sig på hojen för pengarnas skull. Den hojen passar ju verkligen o te han med den aggressiva körningen som han har, han har ju redan problem med fästet i framhjulet. Så en ducati lär inte göra hans karriär bättre..

förvisso men som det är nu verkar ducati leta febrilt efter ngn de tror kan köra deras underutvecklade produkt, de verkar tro att cal är rätt man men jag är inte så säker på det! som jag skrivit innan, ducati hade en gyllene chans när dom signade rossi till teamet att göra ett seriöst försök att få ordning på ducatin men tyvärr var italienarna alldeles för stolta för att ta emot den hjälpen, de verkade tro att bara för att rossi sätter sig på hojen kommer han att köra skiten ur de andra men men så enkelt är det inte, som rossi själv sa i en intervju härförleden:

när jag hade synpunkter på yamahan och behövde/ville ändra på inställningar/material etc såg de japanska injenjörerna det som ngt positivt när jag ville ändra på ducatin blev de italienska injenjörerna sura för de tog det som kritik plus att dom inte verkar lita 100% på mig!

inte lätt att få tillstånd en förändring då!

ducati hade sin chans som dom tyvärr inte tog till vara på, hade varit kul att ha fler märken där uppe i toppen som slogs om pallplatserna.

Lorenzo är på väg till Laguna Seca.

Man får ju inte handla vare sig alkohol eller tax-free på resor i om EU längre så tacka fan för att han tar chansen att åka till USA.

Jag tror iofs att det var mycket rävspel i hur snabbt det deklarerades att Lorenzo inte skulle köra Laguna. Jag tror de hoppades att Pedrosa, om han hamnade i en situation där han hade ett val att köra Sachsenring eller inte, skulle välja att stå över och tänka att han ändå har Laguna att ta mer poäng mot Lorenzo.

Last edited:
Någon som vet om Yamaha kommer rulla ut speciallackerade hojar i Monterey, som de gjorde 2005 till exempel?

Bifogat

• p09.jpg
    p09.jpg
    91 KB · Visningar: 176
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden