MotoGP - Red Bull U.S. Grand Prix - Laguna Seca

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja, nu när både Jorge Lorenzo och Dani Pedrosa kraschade sönder sig på Sachsenring och Marc Marquez plockade ledningen, hur blir det på laguna seca? Kommer Valentino Rossi att få rätt, och vi kommer få se Lorenzo köra där? Kommer Pedrosa vara med, eller säger sjukvårdarna ifrån igen? Hur blir det med Rossi själv, hittar han rätt igen och är i top 3? Kommer Crutchlow att krasha ut sig?

Jag hoppas iaf på att få se en het Rossi jaga runt på banan med både Pedrosa och Lorenzo, och att Crutchlow håller sig på hjulen och är med och trängs med de tre tidigare nämda tillsammans med Marquez och att de ger oss ett rafflande rejs med fem pers som stångas om förstaplatsen. :tummenupp

(Och motogp.com har visst tappat bort laguna seca, eftersom att de säger att nästa rejs är om 31+ dagar)

hjärtat säger VR.

;)

Hoppas att JL och DP är tillbaka lagom till Q och Räääjs.

TV tider Viasat Motor

Fredag
Träning 1: 19:15 - 20:20
Träning 2: 22:55 - 00:00

Lördag
Träning 3: 19:15 - 20:30 (visas på Viasat Sport pga Speedway: Lag-VM - Final)
Träning 4: 22:20 - 23:10
Kval: 23:10 - 00:05

Söndag
Warmup: 19:35 - 20:05
Race: 22:30 - 00:10

Om JLo och Peddo inte startar så gissar jag att resultatet kommer se ut som helgens resultat:
1. Marc
2. Cal
3. Vale

Är dom tillbaka så gissar jag:
1. Peddo
2. JLo
3. Marc

Ska bli oerhört intressant att se hur Marquez hanterar en bana han aldrig varit på, som till råga på allt inte liknar något annat på kalendern.

När kungen av MotoGP tyvärr är skadad blir det sannolikt en öppen historia.

Edwards tar hem det här i en sista suck att bevisa sig själv. Stackarn o harva i CRT, han måste ju få bra betalt för någon annan anledning kan jag inte se.

Är Peddot och Larven inte med så tar nog Valentino segern, pga ren erfarenhet av den banan och att han är på uppgång igen och gör bättre och bättre ifrån sig.

Marquez verkar inte ha några problem att lära sig nya banor, minns Texas, men den här gången är den ju bara ny för honom. Tror ändå att han kommer att utmana om segern och skulle inte bli ett dugg förvånad om han står högst upp på pallen på söndag.

Last edited:
Tror en halvskadad Peddo tar hem det här, före MM. Crutchlow och Rossi i strid om sista pallplatsen. Tror tyvärr inte det är möjligt men hoppas att JLo är tillbaka och kan rädda så många poäng som möjlig!

Pedrosa är jag nästan övertygad om att han kommer till start men vad tror ni om Lorenzo? Nu såg jag inte Assens GP men borde inte en skadad Lorenzo kunna ta det lite "lugnare" och harva hem en säg sjunde, åttonde plats utan att ta några extrema risker. De poängen skulle kunna betyda mycket i sammandraget.

Tror en halvskadad Peddo tar hem det här, före MM. Crutchlow och Rossi i strid om sista pallplatsen. Tror tyvärr inte det är möjligt men hoppas att JLo är tillbaka och kan rädda så många poäng som möjlig!
Kan nog lugnt säga att ingen halvskadad förare tar hem ett MotoGP rejs. De kan i bästa fall göra en heroisk insats såsom Stoner 2012 på Indy (4:a) eller Lorenzo nu på Assen (5:a) och ta hem poäng.

Tror inte JLo kommer till start och ett tips med Rossi som segrare ligger nära till hands, Marques på pallen ihop med Cal. Får återkomma med ordningen dem två emellan men just nu lutar det åt Cal med tank på hans erfarenhet av Laguna Seca.
Pedrosa får toura till sig några poäng i fight med Bradl.

Last edited:
Pedrosa är jag nästan övertygad om att han kommer till start men vad tror ni om Lorenzo? Nu såg jag inte Assens GP men borde inte en skadad Lorenzo kunna ta det lite "lugnare" och harva hem en säg sjunde, åttonde plats utan att ta några extrema risker. De poängen skulle kunna betyda mycket i sammandraget.

Ja, kör varesig Lorenzo eller Pedrosa (tror också att han definitivt kommer köra) så kommer de farligt långt efter Marquez om han inte lyckas med en dnf. Ett lugnt rejs med några poäng iaf måste nog Lorenzo ta om han ska vara med i titelmatchen, för nu börjar det ju tjocka ihop sig rätt ordentligt med kompetenta förare på kompetenta hojar i toppen. :banana

David Emmett tweetade att Iannone inte kommer till start på Laguna.

Jorge Lorenzo is edging closer to a decision to race in the US. The reigning world champion is due to have a medical examination this afternoon, to assess his physical condition. Based on the outcome, Lorenzo will decide tomorrow morning on whether he will fly to the US and take part in the Laguna Seca race.

:)

"Kungen av MotoGP" börjar nog känna sig lite stressad. Gör han samma "svaga" avslutning som förra året, där Pedrosa vann 6 av de sista 8 racen, kan han nog glömma titeln. Tycker det luktar mer och mer Marquez.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...