MotoGP - Red Bull U.S. Grand Prix - Laguna Seca

Pedrosa såg inte ut mycket för världen där han satt i depån. Undrar hur illa åtgången han blev egentligen fysiskt. Eller om han blivit rädd efter krachen.

Pedrosa såg inte ut mycket för världen där han satt i depån. Undrar hur illa åtgången han blev egentligen fysiskt. Eller om han blivit rädd efter krachen.

Han såg inte bekväm ut och 2s långsammare än han brukar vilket jag tolkar som att skadan är värre än vi trott.

Så ett ett ganska decimerat startfält vägen ligger öppen för dom andra.

Iannone sitter på bojsänket så att jämföra med honom blir lite fel.

Problemet med Bradley är att Dorna har curlat honom sen 125-tiden och utan att prestera något speciellt i Moto2 fick han ett tvåårskontrakt i MotoGP med Tech 3.

Nej, alla kan inte var en Marquez eller Lorenzo men det finns säkert 10 förare som hade varit betydligt mer spännande att se som Cals teamkompis i år än Smith.

Jämför Smiths resultat på Tech3s egen Mistral600 med alla andra som har kört den. Stor skillnad, förutom mot Xavier Simeons sista tid där.
Vet ej om han kommer stå på pallen men att skriva att han skämmer ut sig osv när han gör bättre resultat än vad Cal gjorde som rookie blir lite larvigt.

Varför inte? Räcker väl precis perfekt.. Smith har tränat där med R1:a o Marquez körde igår nån gammal möglig vespa med skjuts!

Därför att jämfört med Marquez framstår i princip alla andra förares rookieår som dåliga. Marquez är en ovanlig förare och ingen normal måttstock.

Jämför Smiths resultat på Tech3s egen Mistral600 med alla andra som har kört den. Stor skillnad, förutom mot Xavier Simeons sista tid där.
Vet ej om han kommer stå på pallen men att skriva att han skämmer ut sig osv när han gör bättre resultat än vad Cal gjorde som rookie blir lite larvigt.
Jag skrev som sagt att "skämma ut sig" var att ta i men frågan är om någon annan förare från Moto2 presterat så lite som Smith och ändå fått ett MotoGP-kontrakt?

En andraplats och två tredjeplatser på två säsonger :3freak

Jag skrev som sagt att "skämma ut sig" var att ta i men frågan är om någon annan förare från Moto2 presterat så lite som Smith och ändå fått ett MotoGP-kontrakt?

En andraplats och två tredjeplatser på två säsonger :3freak

Med tanke på att Tech3 arbetat med honom i drygt en säsong när han fick kontraktet så tror jag de sitter på lite mer information än vad vi gör. Poncharal är ingen idiot direkt och det finns ju mycket som ligger bakom resultaten...

Man kan jämföra Smiths första åtta race med allas nye favorit Crutchlow. Förutsättningarna är ju i övrigt typ identiska.

Crutchlow
11th, 8th, 8th, DNF, 7th, DNS, 14th, DNF, 14th

Smith
DNF, 12th, 10th, 9th, 9th, 6th, 9th, 6th

Jag förstår din poäng Gustav. Däremot så haltar väl jämförelsen något i och med att Smith har kört 125 och Moto2 i flera år och känner till de flesta banor jämfört med Crutchlow som kommer från WSS och WSBK.

Själv hängde jag med dåligt i silly season förra året och har svårt att fatta varför Smith sitter på en av de bättre MotoGp hojarna. Fanns så många som presterade mer övertygande i Moto2. Det kan ju inte vara för att han är britt eftersom de finns rätt gott om sådana, inte heller att han är en säljande personlighet eftersom grabben verkar rätt befriad från karisma.

Motivera det, det räcker inte att skriva "kolla på Marquez" som motivering.

Finns det någon iår som underpresterat mer på en bra hoj?
Om ens teamkompis fightas om podiet, när man själv får stryk av CRR"er så är det för dåligt.
Mina 2 ören...

Han mörkar!!! Jag tror han går ut och dominerar på kvalet!:tummenupp

Smith är den nya Toseland! Kul att han försöker men så fort kontraktet gått ut så blir det ring-inte-oss-vi-ringer-dig från MotoGP teamen.

Han såg inte bekväm ut och 2s långsammare än han brukar vilket jag tolkar som att skadan är värre än vi trott.

Så ett ett ganska decimerat startfält vägen ligger öppen för dom andra.

Detta var hans första pass, han kommer vara med :)

Man kan jämföra Smiths första åtta race med allas nye favorit Crutchlow. Förutsättningarna är ju i övrigt typ identiska.

Crutchlow
11th, 8th, 8th, DNF, 7th, DNS, 14th, DNF, 14th

Smith
DNF, 12th, 10th, 9th, 9th, 6th, 9th, 6th

Första pålästa inlägget i debatten om Bradley's vara eller icke vara...! :tummenupp

Första pålästa inlägget i debatten om Bradley's vara eller icke vara...! :tummenupp

Förklara gärna vilken potential ni ser i honom.
Behöver han helt enkelt ett par säsonger och kommer sedan att slåss om podiet? :va

Som redan nämnts har BS betydligt mer erfarenhet av banorna än vad CC hade så att kalla det påläst, till skillnad från andra inlägg, känns inte rätt. Det är lite som att jämföra äpplen och päron.

Med tanke på att Tech3 arbetat med honom i drygt en säsong när han fick kontraktet så tror jag de sitter på lite mer information än vad vi gör. Poncharal är ingen idiot direkt och det finns ju mycket som ligger bakom resultaten...
Poncharal vet garanterat vad han gör men du vet också att Yamaha och Dorna har i princip sista ordet när det gäller satellitteamens förare. Jag tycker som sagt att de luktar politik och pengar lång väg om BS styrning hos Tech 3 och så länge han inte presterar bättre än han gör känns det som att jag får vatten på min kvarn.

Detta var hans första pass, han kommer vara med :)

När han kom in i depån efter hans första stint, hängde han med armen och skakade på huvudet när han fick en fråga. Så... Hur löd frågan?

- Känns det bra?
- Har du för jävla ont?
- Kommer du att ta det lugnt?

Hur som helst blev svaret "nej".
Hoppas han ger järnet. Så innerligt tråkigt när förare är skadade eller står över race.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT