MotoGP-Porr III: GSV-R

mmmm godis!
nu kommer mina drömmar bli våta i natt! :Bugar

Hur coolt är det inte att man kontinuerligt övervakar däckstempen under racet med dom infraröda sensorerna på svingen... :yoparty

Mycket teknikporr!!!!!! :tummenupp

Macke skrev:
Hur coolt är det inte att man kontinuerligt övervakar däckstempen under racet med dom infraröda sensorerna på svingen... :yoparty

Mycket teknikporr!!!!!! :tummenupp
Vi tycker det är jobbigt att fixa i ordning hojen efter en vurpa. Tänk på alla sladdar och sensorer etc som sitter på en sådan hoj. Måste vara ett helvete att fixa efter ett besök i grusfållan.

Wagge skrev:
Tänk bara och få :7peta på en sån... :yoparty
Jag har film på när en viss medlem på detta forum slickar på en :D fast det är förvisso Rossis hoj men trots allt en GP-hoj.

Avgasröret ser ut som ett sånt där rör som dom hade ner till maskinrummet på gamla båtar... "Engineroom, this is your Captain speaking! Full throttle ahead!!" :yoparty

Gustav O skrev:
Vi tycker det är jobbigt att fixa i ordning hojen efter en vurpa. Tänk på alla sladdar och sensorer etc som sitter på en sådan hoj. Måste vara ett helvete att fixa efter ett besök i grusfållan.

Huuuuu.... Usch ja.... Fy faen...

Lär ju ta en stund att pilla ihop kablaget efter en rejäv vurpa... Och det är ju mycket som kan gå fel med sådär mycket elektronik på hojen... Glappkontakter, kabelbrott, trasiga sensorer, elektroniska komponenter som går sönder, elektronikboxar, och all möjlig skit...

Macke skrev:
Huuuuu.... Usch ja.... Fy faen...

Lär ju ta en stund att pilla ihop kablaget efter en rejäv vurpa... Och det är ju mycket som kan gå fel med sådär mycket elektronik på hojen... Glappkontakter, kabelbrott, trasiga sensorer, elektroniska komponenter som går sönder, elektronikboxar, och all möjlig skit...
Mekanikerna får iofs betalt för att skruva med skiten och slipper betala för nöjet som vi får göra. :D

Gustav O skrev:
Mekanikerna får iofs betalt för att skruva med skiten och slipper betala för nöjet som vi får göra. :D

Nöje och nöje....

(Fast jag har ju haft tur att ha med mig duktiga mekaniker oxå hittils, har inte behövt göra mycket själv... )

Är det bara jag som inte är jätteimponerad?

Tycker cykeln verkar sällsynt illa ihopyxad och inte så genomdesignad som hondan, det verkar som man i efterhand har kommit på att cykeln visst behövde fotpinnar så har man kastat dit det.....

Boris JR skrev:
Är det bara jag som inte är jätteimponerad?

Tycker cykeln verkar sällsynt illa ihopyxad och inte så genomdesignad som hondan, det verkar som man i efterhand har kommit på att cykeln visst behövde fotpinnar så har man kastat dit det.....
Håller med om att den ser väldigt tillyxad ut, men det är å andra sidan fränt på sitt sätt, och inte alls lika smäcker och väldesignad som Yamahan och Hondan tex.
Ghostbild av M-1:an

Last edited:
Gustav O skrev:
Inte ens justerbar svinginfästning? Det har ju min TZ:a från 96....
har inte RCV´n heller

"The black hoses from the oil fill probably connect to a Vacuum pump—F1 technology. Negative pressure in the crankcase aids high RPM ring seal."
inte bara det, effekten går upp också, bror har kört med detta i ett par år.
och probably inte, snarare till en avläsning av undertrycket/trycket.

Last edited:
Skulle vara kul att ha en sån där däcktempsensor på hojen. Måste nog kolla lite vad som krävs för att bygga en egen. :)

Gustav O skrev:
Håller med om att den ser väldigt tillyxad ut, men det är å andra sidan fränt på sitt sätt, och inte alls lika smäcker och väldesignad som Yamahan och Hondan tex.
Ghostbild av M-1:an

Visst är det fräckt med den lite råa touchen men att sätta på en laddningsregulator från en gatcykel får mig att må illa......:zpy

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back