MotoGP Philip Island.

Gustav O skrev:
2469114 Hayden själv skyller sina dåliga starter på Hondans koppling.
Tjatet om Pedrosas vikt är tröttsamt. Han har inte tagit en enda poäng mer beroende på hans vikt. Det då¨liga resultatet för Pedrosa igår berodde på två saker.
*Pedrosas enda svaghet är hans regnkörning.
*För mjuka regndäck som "brann upp".


Hayden har visat mer aggresivitet i år än tidigare men han är fortfarande inte lika bra på att köra om som många andra förare utan han hamnar ofta som ryggsäck.
Man måste inte ha kört 250 eller 500 för att bli världsmästare i MotoGP eller vara en stor förare men det underlättar. ;) :D
Hayden "skyller" på kopplingen och blir påhoppad. Pedrosa "skyller" på däcken och gör en av de pinsammaste insatser jag sett av en fabriksförare i MotoGP, men undgår givetvis kritik. Var är logiken?

Dessutom sa Hayden att Rossi slog honom fair and square. Skulle vilja se vissa andra säga de orden.
 
valmers skrev:
2469189 Hayden "skyller" på kopplingen och blir påhoppad. Pedrosa "skyller" på däcken och gör en av de pinsammaste insatser jag sett av en fabriksförare i MotoGP, men undgår givetvis kritik. Var är logiken?

Dessutom sa Hayden att Rossi slog honom fair and square. Skulle vilja se vissa andra säga de orden.

Sämre än nån insats av Biaggi i Repsol-temat? :rolleyes:

Missade tyvärr loppet men en del antyder ju att det var ett mindre bra lopp så man får ladda för nästa :yoparty

För övrigt är Hayden hyfsad :)
 
Nicky och iaf en av hans bröder började med 125cc en gg i tiden för längesen och tror ingen av dom vägde 70kg då..

Största skillnaden med att ha kört en racerhoj är att dom förarna oftast blir mer tekninskt intresserade och kunniga på att ställa in olika chassie/motordelar och känna skillnad på dessa. Mot dom som kör std gathojar där kan det bli så att dom knappt kan tanka eller kolla lufttryck själva för att man knappt inte behöver bry sig för att hojarna oftast fungerar utan att göra något större förändring med den mellan olika banor osv. Lära sig köra hoj när det gäller bromsa, gasa å svänga kan man göra på vad som som har 2 hjul..
 
Last edited:
valmers skrev:
2469189 Hayden "skyller" på kopplingen och blir påhoppad. Pedrosa "skyller" på däcken och gör en av de pinsammaste insatser jag sett av en fabriksförare i MotoGP, men undgår givetvis kritik. Var är logiken?

Dessutom sa Hayden att Rossi slog honom fair and square. Skulle vilja se vissa andra säga de orden.
Du vet likaväl som jag att de här diskussionerna saknar logik och att det inte bör tas med 100% allvar, åtminstone inte från min sida.
Jag tycker det är lite roligt att "hacka" på Hayden och hans undanflykter, som blvit fler den senaste tiden, eftersom det har hackats så mycket på andra förare och deras undanflykter när sanningen är den att de flesta förare, för att inte säga alla, alltid anser att deras material kunde varit bättre.

OM Hayden blir världsmästare i år komem rjag gratulera honom men han kommer för mig inte vara den bästa föraren i fältet.

Axxexs skrev:
2469213 Nicky och iaf en av hans bröder började med 125cc en gg i tiden för längesen och tror ingen av dom vägde 70kg då..

Största skillnaden med att ha kört en racerhoj är att dom förarna oftast blir mer tekninskt intresserade och kunniga på att ställa in olika chassie/motordelar och känna skillnad på dessa. Mot dom som kör std gathojar där kan det bli så att dom knappt kan tanka eller kolla lufttryck själva för att man knappt inte behöver bry sig för att hojarna oftast fungerar utan att göra något större förändring med den mellan olika banor osv. Lära sig köra hoj när det gäller bromsa, gasa å svänga kan man göra på vad som som har 2 hjul..
Så här säer Rossi om Hayden i senaste numret av Yamaha Insider.

Q- What is your opinion on his (Haydens) ability to set up a bike, his race strategy and riding style?

A - He´s no reference in setting up, because he can adjust himself to the bike even if it´s not completly ok. This is because he comes from Superbikes and he is used to riding bikes that swing a bit. So he has never worked really deep in the setup and thus he is not so experienced.
 
Last edited:
Haydens storhet är dokumenterad! Han leder VM, har gjort det nästan hela säsongen. Detta i världens tuffaste klass och medan historiens kanske främste fortfarande är aktiv och i slag.

Han har ingen uttalad hjälpryttare heller, Honda har flera förare som kannibaliserar på poängen där Hondan går bra. Fast iofs. är det väl lite pinsamt att Colin säger att hans främsta mål för säsongen är att hjälpa Rossi till titeln. Bortsett ifrån Assen så är hans körning inte nära, bara i England lyckades han ta en poäng ifrån Hayden.

Gustav O skrev:
2469224
Så här säer Rossi om Hayden i senaste numret av Yamaha Insider.

Q- What is your opinion on his (Haydens) ability to set up a bike, his race strategy and riding style?

A - He´s no reference in setting up, because he can adjust himself to the bike even if it´s not completly ok. This is because he comes from Superbikes and he is used to riding bikes that swing a bit. So he has never worked really deep in the setup and thus he is not so experienced.

Kanske mer en komplimang egentligen? Hans storhet ligger som förare inte som mekaniker eller att han vuxit upp i MotoGP-tälten och fått rätt kontakter?
 
Last edited:
Nyteknik skrev:
2468436 So what? Många Repsol/Hondaförare har legat först i VM-tabellen. Men har någon annan blivit omkörd av Cardoso? Längst bak i fältet.
Hur vanligt är det att Repsol/Hondaförare blir varvade av sin teamkompis då?
 
Jörgen #31 skrev:
De som kommer från gärdsgårdserierna har ju inte direkt flockats på pallen.
Och vad har de fått för styrningar?
Inte direkt i de bästa teamen.

Så länge två förare inte kör i samma team är det otroligt svårt att göra rättvisa jämförelser.
Finns det någon som tror att Stoner hade lyckats lika bra i år om han kört för tex D'antin Ducati? Knappast.
 
sandstream skrev:
2469276 Och vad har de fått för styrningar?
Inte direkt i de bästa teamen.

Så länge två förare inte kör i samma team är det otroligt svårt att göra rättvisa jämförelser.
Finns det någon som tror att Stoner hade lyckats lika bra i år om han kört för tex D'antin Ducati? Knappast.
Kom just på en drömduell, McWilliams mot Pedrosa i regn på vilt spinnande Cube...
 
sandstream skrev:
2469276 Och vad har de fått för styrningar?
Inte direkt i de bästa teamen.

Så länge två förare inte kör i samma team är det otroligt svårt att göra rättvisa jämförelser.
Finns det någon som tror att Stoner hade lyckats lika bra i år om han kört för tex D'antin Ducati? Knappast.


Det där var i til med " Om inte Stålmannen hade..."

/Jörgen
 
FireSalle skrev:
2469237 Kanske mer en komplimang egentligen? Hans storhet ligger som förare inte som mekaniker eller att han vuxit upp i MotoGP-tälten och fått rätt kontakter?
Det är ju lite både och. Hans brister i kunskaper om set-up gör ju att han måste köra runt problemen med hoejn. Om han var bättre på att ställa in hojen skulle hans resultat kunna vara ännu bättre? Schwantz var också grym på att köra runt problemen men sämre på set-up än tex Rainey.
 
Busaberg skrev:
2469255 Hur vanligt är det att Repsol/Hondaförare blir varvade av sin teamkompis då?
Lika vanligt som att den ene saknar förmåga att gå men tvingas genomföras depåstop med hojbyte. Som sagt: för Pedrosa finns det ursäkter. Hayden skyller Cardosos omkörning på sin egen koppling.
 
Nyteknik skrev:
2470175 Lika vanligt som att den ene saknar förmåga att gå men tvingas genomföras depåstop med hojbyte. Som sagt: för Pedrosa finns det ursäkter. Hayden skyller Cardosos omkörning på sin egen koppling.

Men inte tusan gick Pedrosa även om det var vansinnigt långsamt han tog sig runt banan när han blev varvad.:va
 
Nyteknik skrev:
2470175 Hayden skyller Cardosos omkörning på sin egen koppling.

Det enda förmodade krånglet på Repsoil Hondan under hela serien -06 så långt, o slutar femma inte illa pinkat av en såå kass förare osv osv osv :rolleyes:
 
Webspy skrev:
2470211 Hoppas Hayden vinner VM i år.... och nästa år.

:tomten

Det bästa hade isf varit om han vinner nästa år på en Yamaha! :) Snacka om att Honda hade blivit knäckta! :näsblod
 
Underbarnet Pedrosa, som växt upp på knivskarpa mopeder sedan barnsben, varvad av Hayden, som kört ombyggd gathoj i Kalle Anka-cup. Jag förstår att argumenten tryter för talibanerna när tårarna blandas med blåröken. Vilka chockvågor det måste ha gått genom talibanetablissemanget.
 
Nu har jag äntligen sett racen, och jag lyckades undvika att se
resultaten innan också.

Jag måste bara kommentera Pedrosa,
Adrenalin är den bästa smärtstillaren, när man tappar tätkontakten
så rinner adrenalinet bort och det börjar göra ont. Man kan ofta se
det på oskadade förare göra också. Sen är Dani absolut ingen regn-kung,
han och Capirossi är väl de främsta bland regnhatare, men att byta hoj
när man har en smärtsam benskada är varken snabb lr kul och när man
tappar mycket där är det svårt att bita ihop och pumpa adrenalin igen.

det var lite Kalle-Anka över början av racen med hojbyten och allmänt
kaos, men på slutet blev det lite riktig racing iaf.

Rossi som vanligt kunglig och så taktiskt smart,
kör onödligt nära Hayden i omkörningen för att markera
vem som bestämmer och blåser honom på en poäng på
mållinjen.

Melandri, oj vad snyggt han kör, om han kan bli lite jämnare
och slippa skador så är det han MotoGP-världsmästare inom kort.
Melandri i sista kurvan! :rock
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top