MotoGP Philip Island.

Nyteknik skrev:
2468315 Och att starta från pole och på 1,5 varv jobba sig ner till platsen näst sist är förstås bara ren otur. Hade kunnat hända vilken titel-kandidat som helst...

Gå Du ut fullt på cykeln där allt grepp Du vill ha inte existerar redan från start o Du åker i backen! va kall o inse att d e tidigt i racet o hoppas på mer regn o få byta till bättre sulor o åka på, var ju ett verkligen helt fel beslut :rolleyes:

#space skrev:
2468344 Gå Du ut fullt på cykeln där allt grepp Du vill ha inte existerar redan från start o Du åker i backen! va kall o inse att d e tidigt i racet o hoppas på mer regn o få byta till bättre sulor o åka på, var ju ett verkligen helt fel beslut :rolleyes:
Face it. Han blev omkörd av Cardoso.

Jag tror att Nicky Hayden måste försöka få nerverna under kontroll om han ska klara ett ta hem titeln. Om man tittar på bilderna som visade det man såg av ansiktsuttrycket bakom visiret när de stod och väntade på start sa allt om vilken enorm press han upplever just nu. Detta i kombination med ett dåligt däcksval verkar vara anledningen till att han halkade ner så långt.

Sen kan man förstås undra hur en så erfaren motoGP förare kan göra så dåliga val när det gäller däck, det är inte första gången Nicky klagar på däcken.

sandstream skrev:
2468283 Nej, det skrev jag inte, läsa igen!
För en gångs skull håller jag på dig Sandis. :tummenupp Ni hade båda rätt i det ni skrev och det är ingen konflikt i det ni skrev heller även om ni vill ha det så. :D

Nyteknik skrev:
2468436 Men har någon annan blivit omkörd av Cardoso? Längst bak i fältet.
Man kan inte riktigt se framför sig hur Doohan eller Rossi skulle låta sig bli förnedrade av Cardoso. :rofl

Last edited:
Nyteknik skrev:
2468436 So what? Många Repsol/Hondaförare har legat först i VM-tabellen. Men har någon annan blivit omkörd av Cardoso? Längst bak i fältet.
Jag vet inte hur länge Cardoso har tourat runt i GP, men gissar att det endast är Hayden och Pedrosa som, i egenskap av Repsol/Hondaförare har haft chansen att se Cardosos röv i dessa sammanhang. Har jag fel kan jag leva med det. Frågan är: Vad har det med saken att göra?
Dina aversioner mot Hayden framstår som minst lika sjuka som du med emfas för en tid sedan tillvitade Valmers och hans relation till Biaggi. Vad den killen än gör, faller det i ond jord hos dig. Vi vet det, alla som läser/skriver på de här sidorna. Du behöver inte ägna resten av ditt liv åt att påtala det för oss. Taekk!

zeetX skrev:
2468478
Sen kan man förstås undra hur en så erfaren motoGP förare kan göra så dåliga val när det gäller däck, det är inte första gången Nicky klagar på däcken.
Repsol/Nicky var allt annat än nöjd ang race däcken/inställningen under kvalet på Lördagen. Han fick aldrig bra fäste nån gång!

Nicky:On race pace I'm struggling a bit and I just cannot find any traction. We've changed everything on the bike to try and get some grip and not just spin the tyre. Nonetheless it feels good to get a good lap in - we've still got some work to do if we want to do 27 of them tomorrow."

Räddningen no1: ett "klabbigt" michelin kvaldäck!
Och under race..
Räddningen no2: regnet som tvingade fram byte av hoj/däck under racet..

Last edited:
Neutral skrev:
2468488 För en gångs skull håller jag på dig Sandis. :tummenupp Ni hade båda rätt i det ni skrev och det är ingen konflikt i det ni skrev heller även om ni vill ha det så. :D
Konflikter är det vi lever för :yoparty
Neutral skrev:
Man kan inte riktigt se framför sig hur Doohan eller Rossi skulle låta sig bli förnedrade av Cardoso. :rofl
Att göra en usel start och hamna långt ner kan jag inte riktigt få till att bli förnedrad men om det skänker dig och NyTeknik lite skadeglädje så...

Om det var någon som vart förnedrad i går så var det Butter, varvad :rofl

sandstream skrev:
2468621Om det var någon som vart förnedrad i går så var det Butter, varvad :rofl
När Pedrosa gör ett mindre bra resultat finns det ursäkter:

• Första säsongen i MotoGP.
• Första säsongen på fyrtakt.
• I helgen kunde han kan knappt gå varför ett depåbesök/hojbyte såklart inte gynnade hans plats i fältet.

Hayden har inga ursäkter (oskadad, Repsol/Honda, fyra säsonger i MotoGP) och det är ju därför det är så tacksamt att vara hans antagonist.

En parantes: det vore intressant att veta vad Haydens resultat så här långt hade gett för placering under en mer normal säsong.

Edit: 3 segrar och 9 pallplatser gav Biaggi en andraplats 2001.

Last edited:
sandstream skrev:
2468621 Att göra en usel start och hamna långt ner kan jag inte riktigt få till att bli förnedrad men om det skänker dig och NyTeknik lite skadeglädje så...
Start? Det var ju efter åtskilliga varv han fortfarande var långt bak i fältet så att grina över kopplingen hjälper väl inte. Jag känner ingen skadeglädje över personer jag aldrig träffat, det är Valmers avdelning.

Neutral skrev:
2468674 Start? Det var ju efter åtskilliga varv han fortfarande var långt bak i fältet så att grina över kopplingen hjälper väl inte. Jag känner ingen skadeglädje över personer jag aldrig träffat, det är Valmers avdelning.
Det var på andra varvet som Cardoso fick nog av bromsklossen och körde om med sin D´Antin Ducati. :tummenupp

sandstream skrev:
2468153
Capirex är en grym förare men VM i största och tuffaste klassen lär han aldrig vinna.
Om du menar klassen som kör sitt sista år i år så är det lätt att hålla med.
Men, menar du nästa år också??

Nyteknik skrev:
2468654 När Pedrosa gör ett mindre bra resultat finns det ursäkter:

• Första säsongen i MotoGP.
• Första säsongen på fyrtakt.
• I helgen kunde han kan knappt gå varför ett depåbesök/hojbyte såklart inte gynnade hans plats i fältet.

Hayden har inga ursäkter (oskadad, Repsol/Honda, fyra säsonger i MotoGP) och det är ju därför det är så tacksamt att vara hans antagonist.

En parantes: det vore intressant att veta vad Haydens resultat så här långt hade gett för placering under en mer normal säsong.

Edit: 3 segrar och 9 pallplatser gav Biaggi en andraplats 2001.

Ha ha ha, men att bli varvad är en större förnedring än att bli omkörd av cardoso tycker jag. Sur Pedrosa var riktigt kass i helgen så enkelt är det och det finns inga ursäkter för det. För om man tittar på tidigare resultat denna säsongen så borde Pedrosa kunnat göra bättre ifrån sig även om det är hans första säsong i Motogp, fyrtakt.

Last edited:
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...