MotoGP / Moto2 / 125 Silly Season 2010.

Enligt spansk press har Barbera skrivit på för Aspar och kommer att köra den femte Ducatin 2010. Om det stämmer borde det innebära att Bautista skrivit på för Suzuki och att Vermeulen står utan kontrakt nästa år.
 
Det var ett jäkla tjat om Rossi och Lorenzo. Kungen heter fortfarande Kewin Schwantz . :tummenupp

Hur många VM titlar och segrar har denna Swantz...
Rossi har väl 8 VM titlar och 101 segrar....och enligt statistik
så är endast Agostini värre....kan inte se någon Swants..där...:)
Man han kanske hör hemma i någon annan sport och har framgång
där..:)
 
Hur många VM titlar och segrar har denna Swantz...
Rossi har väl 8 VM titlar och 101 segrar....och enligt statistik
så är endast Agostini värre....kan inte se någon Swants..där...:)
Man han kanske hör hemma i någon annan sport och har framgång
där..:)

Deee va taskit!!!!

Man kan väl va kung fast man inte har flest titlar:D
Tycker åxå att Schwantz e kyngen!:yoparty
 
Rykten börjar nu dra fram att Bautista har signat ett tvåårskontrakt med Suzuki och skall vara team kamrat med Loris Capirossi (2010 - Därefter slutar Loris). Det har då gjort att Hector Barbera fått ett års kontrakt att köra Ducatin hos Aspar i MotoGP. Detta pga att huvudsponsorn hos Aspar kommer från samma region som Barbera.
 
Rykten börjar nu dra fram att Bautista har signat ett tvåårskontrakt med Suzuki och skall vara team kamrat med Loris Capirossi (2010 - Därefter slutar Loris). Det har då gjort att Hector Barbera fått ett års kontrakt att köra Ducatin hos Aspar i MotoGP. Detta pga att huvudsponsorn hos Aspar kommer från samma region som Barbera.
Var det något fel på mitt inlägg en bit upp :va
 
Last edited:
Pasini kommer nog aldrig att köra MotoGP då han har en kronisk armskada (från sin junior-MX-tid) som gjorde att han tvekade att gå upp till 250 eftersom han har svårt att bygga muskler för att hantera tyngre maskiner.

Konstigt om Aspar signar Barbera nu när han ratat honom i de lägre klasserna..?
 
Last edited:
Från Motogpmatters.

Remarkable news from Brno. Just hours after Tetsuo Suzuki announced that HRC had reached a basic agreement with Dani Pedrosa and Andrea Dovizioso, Pedrosa's manager, Alberto Puig, is denying that anything has been signed. The Spanish former racer, who has mentored Pedrosa for years, told the Spanish TVE television that Pedrosa in reality, nothing had changed, and that Pedrosa had not yet signed a contract.

According to reports by GPOne.com, Puig told TVE's Marc Martin that Pedrosa and Honda had reached agreement on the basics of the contract, but were still discussing a few minor details. This may explain why neither rider was present at the HRC boss' press conference this morning, as is usual when contract signings are officially announced. There can be little doubt that Pedrosa and Dovizioso will eventually sign an official contract with the Repsol Honda squad, but it seems that agreement and contractually binding documents are two entirely different things.
 
Jag har ju redan svarat på frågan. :7peta
Verkar som om det bara är detaljer men att de är principiellt överrens.
 
Lite Moto2 cyklar som körde med CEV för några månader sedan.
Gamla bilder, men en Silly Season tråd utan bilder är fan inge kul.

Promoracing, (R6)

3607304106_e12026e022.jpg


3607304430_b6ce008bdf.jpg


3606484769_0d017ebdba.jpg


3607304942_4af31e7f4f.jpg


3607305184_77d940fef7.jpg


LaGlisse (R6)
3607305406_b19f36701a.jpg


3607306000_9e37ab2f6c.jpg


BQR (CBR 600)

3606485805_f2cc698491.jpg


AJR (CBR 600)

3607262846_77a34e473d.jpg


3606443929_d687f06a8f.jpg


3607263536_5d58133789.jpg


Underligt att så få Moto2 byggen är baserade på Honda, att bygga på Yamaha och Kawasaki som en del gör känns ju ganska lönlöst.

I och för sig är väll risken stor att Hondas Moto2 motor skiljer sig markant från CBR:en, så det gör nog ingen större skillnad vilken motor man bygger på idag...
 
Last edited:
Melandri bekräftad hos Gresini Honda.
Melandri kommer få den HRC maskin som ELias har i år och Simoncelli får köra satelitthoj.
 
Nyheter
YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Back
Top