MotoGP / Moto2 / 125 Silly Season 2010.

Senaste ryktet är att Ducati/Marlboro har givit Lorenzo ett extremt lukrativt kontraktsförslag...
 
Det är väll en spekulation som flera personer presenterat, att Lorenzo är en eventuell ersättare för Stoner.


Finns ju ingen seriös backning bakom "ryktet". Fast helt omöjligt är det ju inte, Ducati lär ju söka internt (i MotoGP) efter en ny titel kandidat att ersätta Stoner med på heltid (om Stoner inte kommer tillbaka).


Edit: Något kontraktsförslag är det alltså inte tal om.
 
Enligt Solo Moto så ska de ha lämnat ett förslag.

That is not a chance the factory and Marlboro are keen on taking, and so according to Solo Moto, they have made signing Jorge Lorenzo their number one priority, and presented him with a suitable - and therefore probably extremely generous - financial offer. Från Motogpmatters.

Artikeln i Solo Moto.
http://www2.solomoto.es/noticia.asp?ref=47137
 
Inte så säker på det faktiskt. Ge det något år så är han nog snabbare. Rossi är slut och gammal, snart visar det sig på riktigt. :)

som jag ser det finns det ingen bättre än rossi och tror knappast att lilla lorenzo har nåt att hämta mot honom
 
Klart han kan åka ifrån Rossi, men då riskerar han att bli rossifierad. Ungefär som idag då.

Några fler rossifieringar och Rossi har förvandlat ännu en GP-förare till grönsak.


Hur som haver, Jorge har allt han kan önska hos Yamaha och något bättre erbjudande kommer han inte få. Vem skulle i dagsläget betala mer än Yamaha, och samtidigt erbjuda (mycket) bättre material?

Ducati har ingen ledig cykel och har inte tillräckligt med pengar för att locka till sig Jorge. Såvida inte Stoner lägger suspen på hyllan, då Ducati får både en plats ledig och obegränsat med kosing att köpa honom för.
 
Samtidigt som Bautista är bekräftad för Suzuki, och Capirossi tydligen är nära en förlängning av sitt kontrakt med ytterligare ett år, så står nu Vermeulen utan en MotoGP styrning nästa år.

Tydligen så har Chris erbjudit sig att köra gratis för Tech3. Något som flera verkar ha gjort... Tech3 har helt plötsligt blivit ett väldigt eftertraktat team...
 
Tydligen så har Chris erbjudit sig att köra gratis för Tech3. Något som flera verkar ha gjort... Tech3 har helt plötsligt blivit ett väldigt eftertraktat team...
Förstår CV och de andra men det där kan leda till en tråkig utveckling, dvs att föraren med mest pengar med sig in får köra och då kommer en del av griden att bestå av förare som egentligen inte håller måttet. Så kanske det delvis är redan idag men jag inbillar mig ändå att de flesta team betalar lön till sina förare, direkt eller indirekt.

Tror ni att vi kommer att få se några förare från MotoGP i Moto2 nästa år?
 
Förstår CV och de andra men det där kan leda till en tråkig utveckling, dvs att föraren med mest pengar med sig in får köra och då kommer en del av griden att bestå av förare som egentligen inte håller måttet. Så kanske det delvis är redan idag men jag inbillar mig ändå att de flesta team betalar lön till sina förare, direkt eller indirekt.

Tror ni att vi kommer att få se några förare från MotoGP i Moto2 nästa år?

Ja, ryktet säger att det är 3-4 förare som nu erbjudit sig att köra i princip gratis för Tech3. Däribland Vermeulen och Elias....

Självklart tråkigt att det är pengar som styr. Men så har det väl alltid varit, och kommer alltid att vara inom motorsporten. Den som tar med sig mest pengar eller privata sponsorer med sig in i teamet är välkommen. Det är väl sanningen för i stort sett alla förare utom topp-5 i MotoGP just nu...
 
ACCORDING to the WSB rumour-mill, James Toseland already has a provisional place promised to him in the Ten Kate squad for 2010.

The news is doing the rounds ahead of any announcement by the Tech 3 Yamaha MotoGP team about the Brit’s future. The squad's boss, Ronald Ten Kate, has already said he would welcome JT back into the team with 'open arms'.

Which puts the shuffle-for-seats like this: Yamaha 2010, Ben Spies and Leon Camier, Ten Kate Toseland and Rea (Kiyonari stays on the HRC-moneyed Blade), Brux Suzuki, Tom Sykes and Max Neuikirchner, Stiggy switches from Honda to Yamaha and Leon Haslam stays with them.

As was exclusively revealed on visordown.com a month ago, Spies is believed to have had a clause in his Yamaha contract that said that if Jorge Lorenzo did leave Yamaha then he was assured of the ‘satellite’ ride in MotoGP, albeit on pukka factory kit in a privateer’s colours.

Since Lorenzo is know staying at Yamaha, it sounds as if Spies will remain in WSB for 2010.


Är det bekräftat att Camier lämnar BSB?
 
Hur kan Bautista gå rätt in i Suzukis fabriks-team? Skulle det inte vara en ny rookie-regel där man inte fick gå direkt till fabriks-teamet, går Suzuki runt det genom att inte ha något satellit-team?
 
Hur kan Bautista gå rätt in i Suzukis fabriks-team? Skulle det inte vara en ny rookie-regel där man inte fick gå direkt till fabriks-teamet, går Suzuki runt det genom att inte ha något satellit-team?

Japp!
När regeln skrevs såg gjorde man undantag för Suzuki och Kawasaki, som inte hade några satelit team eller leasinghojar. Och nu är det ju bara Suzuki kvar.
 
Hur många och vilka är det som är kontrakterade och klara till säsongen 2010 ?
 
Hur många och vilka är det som är kontrakterade och klara till säsongen 2010 ?
Rossi - FIAT Yamaha
Bautista - Rizla Suzuki
Barbera - Mapfre Aspar Ducati
Melandri - Gresini Honda
Simoncelli - Gresini Honda


Många nya kontrakt lär skrivas på Indianapolis i helgen. Tex Capirossi för Suzuki.

EDIT: Fler och fler spanska och italienska sajter hävdar att Lorenzo är så gott som klar som försteförare för Ducati de kommande 2 åren. Missnöjet med Stoner har funnits länge från huvudsponsorn Marlboro då Stoner är rent usel på att ställa upp på diverse marknadsföringsaktiviter. Han ska dessutom ha meddelat teamet om att avstå de 3 kommande racen bara en vecka före Brno utan att ha pratat med teamet först.
 
Last edited:
Coolt ..

Bautista och Capirossi på Suzuki kan bli hur bra som helst :)
 
Rossi - FIAT Yamaha
Bautista - Rizla Suzuki
Barbera - Mapfre Aspar Ducati
Melandri - Gresini Honda
Simoncelli - Gresini Honda


Många nya kontrakt lär skrivas på Indianapolis i helgen. Tex Capirossi för Suzuki.

EDIT: Fler och fler spanska och italienska sajter hävdar att Lorenzo är så gott som klar som försteförare för Ducati de kommande 2 åren. Missnöjet med Stoner har funnits länge från huvudsponsorn Marlboro då Stoner är rent usel på att ställa upp på diverse marknadsföringsaktiviter. Han ska dessutom ha meddelat teamet om att avstå de 3 kommande racen bara en vecka före Brno utan att ha pratat med teamet först.


Förstår Stoner till viss del...om man är idrottsman och icke rökare skulle inte jag vilja vara reklam pelare för Marlboro heller utan hålla mina besök med dom på minsta möjliga enligt kontraktet ...Dock så verkar han ju inte ha pratat med teamet om sina planer att vila från race. Vilket ju inte är tillräckligt proffsigt. Eller så kanske det ligger mera bakom som vi inte vet om.....Kanske Stoner har blivit lovad att vara nummer 1 under sina Ducati år men pga kontrakts utformning så kanske man nu lovat Lorenzo att bli nummer 1 + dubbel lön jämfört med Stoner. Då kanske Stoner har blivit rejält sur...
 
Bautista och Capirossi på Suzuki kan bli hur bra som helst :)
Ska bli spännande att se vad Bautista kan prestera men Capirex passerade väl sin topp för 3-4 år sedan.

Om Suzuki bara kunde bygga en hoj som var konkurrensmässig, inte ens Rossi skulle vinna på den de har idag. Men ge honom 1-2 år....

Förstår Stoner till viss del...om man är idrottsman och icke rökare skulle inte jag vilja vara reklam pelare för Marlboro heller utan hålla mina besök med dom på minsta möjliga enligt kontraktet...
Vill man inte vara reklampelare för ett tobaksföretag kanske man ska undvika just Marlboro Ducati...
 
Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Back
Top