MotoGP / Moto2 / 125 Silly Season 2010.

Har hört det men även att MotoGP är hans mål. Herve Poncharal har ju också sagt hur mycket han vill signa Spies. Kommer bli intressant i vilket fall som helst.
 
James Toseland till Alstare Suzuki i WSBK för att ersätta Max Neukirchner som i sin tur ska gå till BMW.

Aprilia har sagt att man kommer ha ett till team i WSBK nästa år. Man vill ha dit förare från 250GP som tex Simoncelli. Men även Colin Edwards ska ha varit i kontakt med aprilia.
 
Last edited:
Sägs vara i samtal med Tech 3. Spies och Bautista i Tech 3 nästa år? :tummenupp


Spies sa väll i en intervju för inte så längesen att han ville stanna kvar i WSBK nästa år med.

Bautista till Tech 3 är nog inte omöjligt, men som Axxexs skriver, så tror jag
Spies stannar i WSBK ett år till... har läst nått om att han gärna skulle vilja
vinna WSBK innan han går till MotoGp..
Hoppas, (och tror) att om någon får stanna hos Tech 3 så blir det Edwards,
dels då han har jämna och bra resultat, och i princip alltid före Toseland, och
har för mig att en del av utveckligen på Yamahan kommer från Edwards också,
och inte bara Rossi.
 
James Toseland till Alstare Suzuki i WSBK för att ersätta Max Neukirchner som i sin tur ska gå till BMW.

Aprilia har sagt att man kommer ha ett till team i WSBK nästa år. Man vill ha dit förare från 250GP som tex Simoncelli. Men även Colin Edwards ska ha varit i kontakt med aprilia.

Colin är värd en seger i MGP men han i WSBK igen är väldigt intressant!

Toseland har väl inte riktigt lyckats så bra som det var tänkt sen har det väl även skurit sig totalt mellan honom och Edwards efter att han tog Colins depåchef.
 
:va

hm ..!

Kanske mamma säger sitt lite längre fram :)

Hehehehe...

Colin är värd en seger i MGP men han i WSBK igen är väldigt intressant!

Toseland har väl inte riktigt lyckats så bra som det var tänkt sen har det väl även skurit sig totalt mellan honom och Edwards efter att han tog Colins depåchef.

Håller med ang. Colin!! Trist att han inte har lyckats få till det... Hade gärna sett honom uppe på pallen betydligt mer.

Om Toseland nu är tvungen att nalla någons chefsingenjör kan han ju åtminstonde välja någon annan att shanghaia än sin teamkollegas... Bad move! :dummer
 
Last edited:
Marco Simoncelli
"I have not signed with Honda. I have spoken with Gresini, but I have still not seen or spoken to any Japanese people from Honda."

"My choice will be between Yamaha in the first instance then Honda but I do not have anything in hand for being able to close a negotiation."

"Ducati have tried to sign me but I think that although the bike is very fast, to get the most out of it you need to be a rider with a lot of experience and that is something I do not have on the larger machines yet."

"I will decide for sure before the Misano race in September, I do not think I will be in a position to make a decision by Assen."
 
På grund av den dåliga ekonomin där flera team i MotoGP inte har starka sponsorer så betalar DORNA ut 38 miljoner euro till dom teamen i MotoGP med sina 18 förare i. Ett par team i MotoGP är nästan helt finansierade av DORNA.

Till dom teamen i 125GP och 250GP med ca 40 förare i så betalas det ut 12 miljoner euro för att hjälpa dom teamen.

DORNA kommer inte ha råd att i dessa tider fortsätta stå för dom här stora summorna en längre tid framöver. Man har på kort sikt snabbt ändrat 250GP till Moto2 av bl.a denna orsaken. Men det kommer inte räcka för att hålla i gång MotoGP. Varje team i Moto2 kommer bara få vars 200.000 euro nästa år som en ersättning för att det är en ny klass som ska startas upp. Vissa team i MotoGP får 6-7 miljoner Euro för att ha kvar dom i klassen.

Därför sägs det att DORNA kommer att lämna flera förslag till kostnadssäkningar för MotoGP klassen nu på Assen. Förslagen innefattar bl.a enhetsmotorer från 2011 till dom privata teamen och ett förslag på att privata team ska få lov att använda 1000cc produktionsmotorer.
 
Last edited:
Därför sägs det att DORNA kommer att lämna flera förslag till kostnadssäkningar för MotoGP klassen nu på Assen. Förslagen innefattar bl.a enhetsmotorer från 2011 till dom privata teamen och ett förslag på att privata team ska få lov att använda 1000cc produktionsmotorer.
:fattartil Det blir ju ännu billigare om de alla kör med samma hojar, tex Suzuki GSXR1000! :rolleyes:
 
Spännande!
Marco Simoncelli"Ducati have tried to sign me but I think that although the bike is very fast, to get the most out of it you need to be a rider with a lot of experience and that is something I do not have on the larger machines yet."
Känns som ett politiskt korrekt uttalande men mellan raderna kan man ana att han är lite skrämd av Melandris och Haydens misslyckanden på Ducatin. Båda två hade ju lång erfarenhet av MotoGP innan de grenslade Ducatin.
 
Bob Moore ( manager till John Hopkins)
"We’re just looking for a good competitive option in MotoGP for John. If he can get a good bike then he knows he can do better than what he showed last season and be where he was in fourth in 2007. We’ve talked with Tech 3 a little bit about John,
 
Någon mer än jag som tror att Hiroshi Aoyama kan ta Takahashis plats i MotoGP nästa år? Takahashi har ju inte direkt rosat marknaden och Aoyama ser lovande ut.
 
Simoncellis manager ska väl närvara på Misano nu till helgen så wsbk e nog inte helt uteslutet ..
 
Simoncellis manager ska väl närvara på Misano nu till helgen så wsbk e nog inte helt uteslutet ..

Jag tror aprilia kommer bjuda över alla bud han kan få från satelitteamen i MotoGP. WSBK kommer vinna förare på rookieregeln..
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top