MotoGP / Moto2 / 125 Silly Season 2010.

En säkert taskig översättning då jag kört babelfish på en Schweizisk artikel.

Jan Witteween
“At Flamminis place I would take up with Aprilia and KTM contact and suggest a 250er production secondary act class establish”.

“There would be no leasing Bikes, but only sales motorcycles with a small kit around approximately 80,000 to 100,000 euros. Then Flammini would have the pool at talents instead of with Dorna in its own series. The Superbike teams could get themselves their drivers there."
 
Last edited:
Honda vill ha kvar Pedrosa och kommer börja sina förhandlingar inför nästa år nu efter Assen.

Alex De Angelis förnekar att han letar plats i WSBK. Rykten kommer av att Carlo Pernat denna helgen är på WSBK för att knyta kontakter. Men Pernat är inte längre De Angelis manager. Alex De Angelis kontrakt med Gresini går ut efter denna säsongen men han hoppas på att fortsätta i MotoGP. Gresini i sin tur sägs ha haft samtal med Melandri inför nästa år.

James Toslands manager Roger Burnett är också på Misano i helgen. Men enligt Burnett så ser dom WSBK som det värsta senariot att gå tillbaka till. Att han är på plats är bara för att det är en del av hans jobb som manager att kolla jobb även om James har andra prioriteringar och inte vill gå tillbaka till WSBK. Tech3´s teamchef Hervé Poncharal har sagt att Toseland framtid ligger helt i hans egna händer. Det hänger på hans resultat. Även Colin Edwards kan få stanna i Tech3 säger han. Men Toselands plats ligger just nu sämst till och kommer påverkas av vad Ben Spies och Marco Simoncelli kommer gå. Burnett har även varit i kontakt med Suzukis teamchef Paul Denning angånde nästa år för Toseland.
 
Hector Barbera´s manager Xavi Pérez har varit i kontakt med Tech3 och Gresini och har just nu ett erbjudande från sistnämda.

Xavi Pérez
"The strongest option is with the Honda. This is our favourite too. Fausto Gresini's team has close links with Honda and that is a good for any rider."
 
Spansk-Italienska Mästerskapet 2010 !


Lite trist trend när MGP listar en start grid med 6-7 förare vardera från Spanien -Italien samtidigt 1 från England 1 från Japan 0 från Tyskland som annars e stora tunga "motornationer" .. Har Japanarna och fransmännen (RdP i alla ära) lagt ner all racing, hör aldrig nått därifrån längre ..

Klart att de bästa ska köra MGP oavsett om dom kommer i horder från Spanien eller enstaka från Luxenburg eller Åland fast har tillväxten stannat upp helt i annars tunga racing nationer..?
 
Spanien och Italien är väl det största TV-marknaderna för MotoGP, därav att vi ser fler förare från dessa länder.
 
Carlo Pernat sa i Italiensk tv igår att Simoncelli är 70% åt att gå till Honda och 30% till Yamaha. Carlo sa även att Toseland är ute från Tech3 och att Hayden varit i kontakt för att få den platsen.
 
Carlo sa även att Toseland är ute från Tech3 och att Hayden varit i kontakt för att få den platsen.

Inte en dag för tidigt,han borde fått sparken för länge sedan!! Han kan väl om möjligt nästla sig tebax till SBK VM eller så borde BSB passa honom bättre..
 
Inte en dag för tidigt,han borde fått sparken för länge sedan!! Han kan väl om möjligt nästla sig tebax till SBK VM eller så borde BSB passa honom bättre..
Han får nog vara kvar tills det finns en annan engelsman som kan ta över. BBC betalar nog en bra skvätt för sina TV-rättigheter.
 
Han får nog vara kvar tills det finns en annan engelsman som kan ta över. BBC betalar nog en bra skvätt för sina TV-rättigheter.

Tror nog att det räcker med Bradley Smith, Scott Redding och Danny Webb för att få in tv-tid i det landet. Britterna har en säkrad framtid i dessa så Toslend kan dom skicka hem igen utan problem. DORNA har säkert för lite pengar med för att betala för Toseland in till team i MotoGP.
 
Tror nog att det räcker med Bradley Smith, Scott Redding och Danny Webb för att få in tv-tid i det landet. Britterna har en säkrad framtid i dessa så Toslend kan dom skicka hem igen utan problem. DORNA har säkert för lite pengar med för att betala för Toseland in till team i MotoGP.

Tippar iofs att Crutchlow och Rea via SBK VM alternativt Moto2 hittar sina MGP styrningar före Bradley Smith, Redding och Webb ..

Fast håller med att TJ kan dom skicka hem igen utan problem .. :tummenupp
 
Tror nog att det räcker med Bradley Smith, Scott Redding och Danny Webb för att få in tv-tid i det landet. Britterna har en säkrad framtid i dessa så Toslend kan dom skicka hem igen utan problem. DORNA har säkert för lite pengar med för att betala för Toseland in till team i MotoGP.
Då vill det till att någon av dem kör MotoGP nästa år och det lär inte ske.

Angående tex Rea, som Space nämner, så har han ju inte varit i närheten av Toselands resultat i WSBK så varför han skulle få en styrning och lyckas bättre i MotoGP har jag svårt att se.
 
Senaste ryktet är att Toseland och Spies komemr byta plats till 2010. Sykes ska tydligen vara på väg till Alstare Corona Suzuki.

Spies och Bautista hos Tech 3 nästa år?
Toseland och Edwards till WSBK?
 
Då vill det till att någon av dem kör MotoGP nästa år och det lär inte ske.

Angående tex Rea, som Space nämner, så har han ju inte varit i närheten av Toselands resultat i WSBK så varför han skulle få en styrning och lyckas bättre i MotoGP har jag svårt att se.

Tror ingen Britt behöver köra alls. Dom vill se MotoGP ändå. Rossi har säkert fler fans än Toseland.

Men DORNA brukar ställa som motkrav tex att fixa tv-kontrakt åt dom från sina förare. Det fixar dom britterna som kör i övriga klasser med dvs. Toseland är inget unikum på det. Danny Webb tex kan säkert få BBC att skriva sitt avtal genom honnom med.

Senaste ryktet är att Toseland och Spies komemr byta plats till 2010. Sykes ska tydligen vara på väg till Alstare Corona Suzuki.

Spies och Bautista hos Tech 3 nästa år?
Toseland och Edwards till WSBK?

Går rykten om Spies till aprilia i WSBK med i team med Biaggi.
 
Last edited:
Axxexs, du som har lite koll: Vet man vad Spies tjänar per år i Yamaha och vad han skulle kunna få för lön i ett MotoGP-team (med sponsorintäkter osv)?

Har fått en känsla av att mamma Spies värderar pengar mer än något annat och om något team hostar upp tillräckligt med pengar så kör han i nästan vilket team som helst.
 
Axxexs, du som har lite koll: Vet man vad Spies tjänar per år i Yamaha och vad han skulle kunna få för lön i ett MotoGP-team (med sponsorintäkter osv)?

Har fått en känsla av att mamma Spies värderar pengar mer än något annat och om något team hostar upp tillräckligt med pengar så kör han i nästan vilket team som helst.
Jag tror du underskattar hur målmedveten Spies är. Suzuki kan nog öppna plånboken på vid gavel men han är grymt besviken på hur de behandlade dem inför den här säsongen så det tror inte jag räcker för att han ska byta.
 
Senaste ryktet är att Toseland och Spies komemr byta plats till 2010. Sykes ska tydligen vara på väg till Alstare Corona Suzuki.

Spies och Bautista hos Tech 3 nästa år?
Toseland och Edwards till WSBK?

Spies har det väl skrivits om ganska länge att han kan tänka sig att bli kvar
i WSBK ett år till.
Tech 3 verkar klara sig ganska bra med Edwards och är nöjda med honom,
så jag gissar på att de byter bara ut Toseland, så har dom en förare kvar
med massa kunskap om M1an. (Och sen efter 2010, så byter de Edwards mot
Spies istället.)

Går rykten om Spies till aprilia i WSBK med i team med Biaggi.

Låter föga troligt.. men visst, man ska aldrig säga aldrig
 
Last edited:
Då vill det till att någon av dem kör MotoGP nästa år och det lär inte ske.

Angående tex Rea, som Space nämner, så har han ju inte varit i närheten av Toselands resultat i WSBK så varför han skulle få en styrning och lyckas bättre i MotoGP har jag svårt att se.

Kan hålla med att Rea kan vara ett (eller iallafall uppfattas som ett) långskott..

Efter att sett hans körning o framfart i BSB, WSS och nu i SBK VM vill jag nog ändå påstå att om han fortsätter blomma ut i SBK VM eller senare i en eventuell sejour via moto2 så hittar Rea nog en körning i MGP före ex kottarna i 125cc..

JT har ju SBK VM vinst att leva upp till fast MGP teamen verkar inte söka efter mästare vid rekryteringsfasen. (Sete född 1972) ett sent exempel på att man varken behöver ha en mästartitel eller vara ung heller för att delta i MGP ..
 
Jag tror du underskattar hur målmedveten Spies är. Suzuki kan nog öppna plånboken på vid gavel men han är grymt besviken på hur de behandlade dem inför den här säsongen så det tror inte jag räcker för att han ska byta.
Om inte jag minns fel var Spies missnöjd med den lön Suzuki erbjöd honom så pengar har nog en stor betydelse, vilket hans åtskilliga år i AMA också pekar på. Toppförarna i AMA ska ju tjäna riktigt bra.
 
Om inte jag minns fel var Spies missnöjd med den lön Suzuki erbjöd honom så pengar har nog en stor betydelse, vilket hans åtskilliga år i AMA också pekar på. Toppförarna i AMA ska ju tjäna riktigt bra.
Fast det var nog inte där det brast tror jag.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top