MotoGP / Moto2 / 125 Silly Season 2010.

Fast det var nog inte där det brast tror jag.
Det här sammanfattar väl rätt bra hur det var:

"With Capirossi and Vermeulen officially signed, this leaves Ben Spies - the man who was 99% sure of joining Suzuki at the beginning of the year - looking at other options. Part of Spies' problem remains his salary demands, which, though not exorbitant by the standards of an AMA Superbike champion, are well beyond what a MotoGP rookie might reasonably expect, unless they were a multiple world champion in the 125 and 250 champion.

This leaves Spies is in a dilemma, with sources from the Road Atlanta AMA meeting saying that his team was not interested in taking "a 75% pay cut" just to run in MotoGP. If he wants to make it into the premier class, though, he may have to do just that. Unless, of course, he can pull out a huge surprise at Indianapolis next weekend.
"


Tech3 skulle nog inte tacka nej till Spies tjänster nästa år men då får han nog fixa sin lön från någon sponsor.
 
Carmelo Ezpeleta, chefen för Dorna, ska nyligen ha sagt i spansk radio att han inte tror att det blir någon "Singel Bike Rule" i MotoGP nästa år. De flesta verkar vara nöjda med dagens 2 hojar och möjligheterna det ger vid tex regnrace och krascher.
 
Simoncelli i Gresini efter kontraktskrivning med HRC i Japan? Melandri i samma team? I så fall försvinner både de Angelis och Elias.
 
Får han works-hondan?! Hoppas :banana

Han kommer bli en riktig attraktion nästa år!
Inte klart vem som får den, officiellt i varje fall. Bautista vill in och Melandri ska vara i samtal med Gresini så Elias och framförallt De Angelis ser ut att få det tufft. De Angleis som har samma manager som Simoncelli..

Vem ryker? Eller kanske t.o.m blir två nya förare i Gresini till 2010?
Inte omöjligt med två nya.
 
Last edited:
Inte omöjligt med två nya.

Vore ju riktigt kul om Marco kunde få en works-maskin och leka med till nästa år.

Vad säger dom i depån om Hayate/Kawasaki? Fortsättning nästa år? Under vilket namn och med vilken hoj? Belys mig ni visa!
 
Fast det är ju inte managern som bestämmer vem som ska köra för Gresini - det gör ju Fausto Gresini..
Självklart, men Simoncelli var väl rätt hett eftertraktad så managern kanske la upp det som att Gresini "fick" Simoncelli under förutsättning att De Angelis fick stanna kvar?

Sen har väl Honda som vanligt ett finger med i spelet, och Dorna....
 
Självklart, men Simoncelli var väl rätt hett eftertraktad så managern kanske la upp det som att Gresini "fick" Simoncelli under förutsättning att De Angelis fick stanna kvar?

Sen har väl Honda som vanligt ett finger med i spelet, och Dorna....

Simoncellis egna vilja! Vad har killen igentligen för riktigt bra styrningar att välja på!

Båda vet sitt värde! Gresini vet vilken standard han kan erbjuda Simoncelli. Simoncelli i sin tur vill såklart köra på så bra styrning som det bara går, detta faktum lämnar igentligen inte så mkt spelrum för managern att röra sig med..
 
HRC är såklart involverade i att skontraktera honom och backar upp Gresini. Rent realistiskt valde han mellan Gresini och Tech 3 sedan han sagt att han inte vill köra Ducati.
 
Ska bli riktigt kul att se vem som tar sig an Haydens plats, om han nu inte mot all förmodan får vidare styrning där.
 
Rolig nyhet! Hoppas bara att han inte gör som Abe och klipper sig när han kommer till de fina salongerna.

Ska bli riktigt kul att se vem som tar sig an Haydens plats, om han nu inte mot all förmodan får vidare styrning där.
Frågan är om någon vågar ta risken. Jag tror att Hayden och Kallio byter plats till 2010.
 
Frågan är om någon vågar ta risken. Jag tror att Hayden och Kallio byter plats till 2010.
Och du tror att det skulle bli så mycket bättre? Kallio har ju inte direkt rosat marknaden senaste tiden och måste nog spotta upp sig rejält om han ska bli aktuell för fabriksteamet.
 
Här kommer lite sillly season rykten blandat med min spåkula...:)

Yamaha Factory= Rossi, Lorenzo
Yamaha Tech 3= Spies, Toseland
Repsol Honda= Pedrosa, Dovizioso
Gresini Honda= Simoncelli, Melandri
Scot Honda= H.Aoyama
LCR Honda= DeAngelis
Ducati Factory= Stoner, DePuniet
Ducati Pramac= Kallio
Ducati Aspar= Bautista
Suzuki= Capirossi, Hayden
 
Simoncelli ska tydligen få 3,5 miljoner € för sitt kontrakt med Gresini. Skulle tippa på att HRC är de som betalar.

Dunlop leverantör av däck till Moto2 samt fortsatt två hojar per förare i MotoGP.
FIM Road Racing World Championship Grand Prix

- Information on the 2010 Regulations -

The Grand Prix Commission, composed of Mr. Carmelo Ezpeleta (Dorna, Chairman), Claude Danis (FIM), Hervé Poncharal (IRTA) and Takanao Tsubouchi (MSMA), in the presence of Messrs Vito Ippolito (FIM President), Ignacio Verneda (FIM Sport Director), Javier Alonso (Dorna) and M. Paul Butler (Secretary of the meeting), in a meeting held on June 26 in Assen (The Netherlands), decided unanimously the following:

MotoGP

It has been confirmed that:

1. Teams may present a maximum of 2 motorcycles per rider for technical control.

2. The practice schedule will remain the same as the current schedule:

Friday afternoon: 60 minutes

Saturday morning: 60 minutes

Saturday afternoon: 60 minutes

Moto2

After consultation with various tyre manufacturers, Dunlop has been chosen as the single tyre supplier for 3 years.

The wheel sizes will be limited to:

FRONT: 3.75” X 17” ONLY

REAR: 6.00” X 17” ONLY
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top