MotoGP - Malaysia Sepang

De säger själva att MM inte bestraffas för att Pedrosa kraschade utan för att MM touchade Pedrosa.

Fast hade han inte slitit av kabeln så hade förmodligen Pedrosa inte kraschat.
Därav tror jag att det är en efterarbetad version av domarna.


Klarar Pol inte av att köra fortare än Rabat, så klarar han inte, färdigt med det.

Det är ju inte lagVM i förarmästerskapet. Tycker jag.

Nä det är det inte, men hans teamkamrat är den som har störst chans av de 2 att vinna VM, det jag menar med att han skiter i teamet.
Så tycker jag, glömde skriva det i förra inlägget om du nu inte hade fattat det innan!!!!
 
Jag blir iaf mer och mer sugen på att krana hoj igen! :) Nu lär det väl fortfarande dröja ett tag.

Några varv var riktigt nervpirrande, så man får väl vara nöjd över det! :P
 
De säger själva att MM inte bestraffas för att Pedrosa kraschade utan för att MM touchade Pedrosa.

Om det är själva tochen som bestraffas skall väl alla tochar bestraffas! :confused:
Lorre var på både Peddos bakhjul och bredsidade Marc.
Det skall ju förstås också bestraffas isf.
Inte den eventuella konsekvensen av en av de touchade går omkull.
Både de situationerna HADE kunnat resultera i klotningar.
På just de ställena satt inga oskyddade kablar, men än sen?

Om RD inte ens kallar in Lorre är det klart pinsamt.

OBS att jag inte tyckte Lorenzo gjorde fel!!!
Tyckte han gjorde en grym körning idag! :tummenupp
 
Fast hade han inte slitit av kabeln så hade förmodligen Pedrosa inte kraschat.
Därav tror jag att det är en efterarbetad version av domarna.

Då är vi ju egentligen överens om att det var ett godtyckligt beslut och inte baserat på konsekvent tolkning av reglerna?

Dvs han fick ett straff för att ha orsakat en kontakt med Pedrosa och han blir uttryckligen bestraffad endast för att ha touchat Pedrosa och inte för att han kraschade men hade inte Pedrosat kraschat så hade MM inte fått något straff?
 
Om det är själva tochen som bestraffas skall väl alla tochar bestraffas! :confused:
Lorre var på både Peddos bakhjul och bredsidade Marc.
Det skall ju förstås också bestraffas isf.
Inte den eventuella konsekvensen av en av de touchade går omkull.
Både de situationerna HADE kunnat resultera i klotningar.
På just de ställena satt inga oskyddade kablar, men än sen?

Om RD inte ens kallar in Lorre är det klart pinsamt.

OBS att jag inte tyckte Lorenzo gjorde fel!!!
Tyckte han gjorde en grym körning idag! :tummenupp

Jag kunde inte sagt det bättre själv :)
 
Då är vi ju egentligen överens om att det var ett godtyckligt beslut och inte baserat på konsekvent tolkning av reglerna?

Dvs han fick ett straff för att ha orsakat en kontakt med Pedrosa och han blir uttryckligen bestraffad endast för att ha touchat Pedrosa och inte för att han kraschade men hade inte Pedrosat kraschat så hade MM inte fått något straff?


Fast summan av touchen är en krasch
 
Skillnaden på en ofarlig touch och en farlig touch är väl att den förra resulterar i lite dekalbyten men den senare att hojen går sönder och den påkörda går av. Bara en av dem har något bestraffningsvärde.
 
Det är väl bara en tidsfråga innan det blir som i speedway där folk lägger sig ner efter en knuff i hopp om att få en omstart. I MotoGP blir det inte omstart så klart men i rätt läge (en långsam kurva) går det att fixa straffpoäng för andra förare vilket i teorin skulle kunna avgöra VM.

Race direction har gjort bort sig, vilt påhejade av Puig, Pedrosa och Lorenzo.
 
Last edited:
...
Rossi ser ut som en förlorare idag, trots bästa kvalet sen 2010 hänger han inte med.

Så är ett sätt att se det, ett annat är att om du tittar i statistiken så ser du att Rossi inte har varit så här nära Lorenzo under hela säsongen. Jerez var ganska nära men annars så har han knapat in hela tiden. Att han dessutom börjat få ordningen på kvalandet borde ju anses som något positivt.
 
Sedan var väl MMs straffpoäng för knuffen inte enbart för den enskilda knuffen, utan också för att han varit på och knuffats och varit farligt nära ganska många gånger?
 
Så är ett sätt att se det, ett annat är att om du tittar i statistiken så ser du att Rossi inte har varit så här nära Lorenzo under hela säsongen. Jerez var ganska nära men annars så har han knapat in hela tiden. Att han dessutom börjat få ordningen på kvalandet borde ju anses som något positivt.
Det är ett sätt att beskriva Rossis resultat som en förbättring. Man kan också kalla Lorenzos resultat som en (tillfällig) försämring. Fakta är att Rossi körde i mål 10,5 sek efter segraren; det var inte precis någon förbättring jämfört med tidigare resultat i år.
 
Hur som helst så hade detta race varit sjukt blekt utan MM. Utan honom hade det varit följa john in i mål.
Han hugger ju tillbaka så fort han kan på Lorre och Lorre vill visa att äldst är bäst.. toppen!
 
Det är ett sätt att beskriva Rossis resultat som en förbättring. Man kan också kalla Lorenzos resultat som en (tillfällig) försämring. Fakta är att Rossi körde i mål 10,5 sek efter segraren; det var inte precis någon förbättring jämfört med tidigare resultat i år.

Att vara närmare Lorre (världsmästaren) är definitivt ett steg framåt för Rossi (kanske tillfällig).
Att sedan ligga efter Hondorna är väl ett steg bakåt för Yamaha och inte bara Rossi? :va

Det känns lite allmänt som om Yamma tappat mot Honda i år (på slutet?).
Gäller såväl fabrikarna som satteliterna där även Cal verkar ha tappat mot Bradl/Bautista.

Mina 2... :)
 
Nä det är det inte, men hans teamkamrat är den som har störst chans av de 2 att vinna VM, det jag menar med att han skiter i teamet.
Så tycker jag, glömde skriva det i förra inlägget om du nu inte hade fattat det innan!!!!

Men med tanke på att Rabat faktiskt fortfarande har en reell chans att ta hem hela skiten, så tror jag inte att han är speciellt sugen på att ge några gratispoäng till Pol, bara för att hans chanser är större.
 
Att vara närmare Lorre (världsmästaren) är definitivt ett steg framåt för Rossi (kanske tillfällig).
Det beror på om Rossi var snabbare än tidigare eller om Lorenzo var långsammare än vanligt. Om det senare stämmer var det ingen förbättring, utan bara en naturlig lagbundenhet.
 
P€RRA;5905658 skrev:
Så du tycker att han ska hålla igen och släppa förbi Pol?

Det finns en klass för teamorder: F1.

Teamorder finns väl i de flesta motorsporter på hög nivå?

Att det inte existerar just nu (tror vi) i Mgp är för att det inte finns någon anledning för tex. honda då deras förare leder ointagligt och en seger för DP inte gör någon direkt skillnad för MM. Hade det varit på håret att dom skulle ta det skulle dom tveklöst hålla på med teamorder!

Tycker själv att teamorder är bajs men att dom finns är inte konstigt!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top