Torkel
Tvåtakt, dubbelt så bra!
Han blir aldrig lika stor som Rossi utan väldigt plågsamma operationer...Gustav O skrev:2180674Hur kan du veta att han inte blir lika stor som rossi? Hans karriär hittils är bättre än Rossis....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Han blir aldrig lika stor som Rossi utan väldigt plågsamma operationer...Gustav O skrev:2180674Hur kan du veta att han inte blir lika stor som rossi? Hans karriär hittils är bättre än Rossis....
Indigo skrev:2179321Finns det ngn vänlig individ som har den för nedladdning?
Låter ju som det är värt att kolla på helt klart!
Tack isf..
NisseHt skrev:2180545Varför bygger man om en bana så att risken för masskrascher i starten ökar???
Helt klart rätt åt fransmännen att deras egen förare fick bita i gruset.
Det är klart jag inte kan veta, jag är inte synsk.Gustav O skrev:2180674Hur kan du veta att han inte blir lika stor som rossi? Hans karriär hittils är bättre än Rossis....
sandstream skrev:2181005Det är klart jag inte kan veta, jag är inte synsk.
Men jag tror inte att Butter kommer att bli lika "stor" som Rossi.
Macho Woman skrev:2179717Självklart har han en del att lära. Han är sju år yngre och har mindre erfarenhet. Men å andra sidan kan han redan hålla Rossis fart OCH som jag påpekade: kan bli en helt annan historia när Dani nästa gång, vis av erfarenheten, väljer rätt däck.
Även om Rossi kommit före Pedrosa i alla race det här året så hade Pedrosas öppning varit grymt imponerande.sandstream skrev:2181005Det är klart jag inte kan veta, jag är inte synsk.
Men jag tror inte att Butter kommer att bli lika "stor" som Rossi.
Att det gått bra för honom i början av årets serie är så klart imponerande men glöm inte Rossis problem.
Du har en poäng långe man.Torkel skrev:2180839Han blir aldrig lika stor som Rossi utan väldigt plågsamma operationer...
Med tanke på att Rossi och Edwards var snabbast av alla när man körde på racedäck så tror jag inte att man räknade bort Rossi utan att man helt enkelt trode de mjuka däcken skulle hålla hela racet pga låg temperatur och att le Mans inte är en däckätarbana. De trodde tydligen fel.FireSalle skrev:2181092Peddo är ingen rookie i den bemärkelsen, att välja mjuka däck var säkert en medveten strategi. Han hade pole och kände sig trygg med sin set-up - tänkte säkert ta starten och rycka i samma anda som en annan stor Repsol-förare före honom. Han hade dock inte räknat med att Rossi skulle vara så konkurrenskraftig och snabb, han fick helt enkelt inte luckan, kunde inte köra i eget tempo utan tvingades ta i hårdare i kampen än kalkylerat därför gav de mjukare däcken upp. Om inte Rossi varit där hade Pedrosas taktik fungerat, han var verkligen inte långt ifrån segern till slut trots det mjukare valet av däck.
Iaf. mina tankar.
Jag är inte med i svenska kyrkan så jag får tro här iställetMacho Woman skrev:2181072Tro kan man göra i kyrkan, som min mormor brukar säga. Statistiken pekar åt ett annat håll. Vad har du för argument?
...och jag tror att du är nära sanningenFireSalle skrev:2181092Peddo är ingen rookie i den bemärkelsen, att välja mjuka däck var säkert en medveten strategi. Han hade pole och kände sig trygg med sin set-up - tänkte säkert ta starten och rycka i samma anda som en annan stor Repsol-förare före honom. Han hade dock inte räknat med att Rossi skulle vara så konkurrenskraftig och snabb, han fick helt enkelt inte luckan, kunde inte köra i eget tempo utan tvingades ta i hårdare i kampen än kalkylerat därför gav de mjukare däcken upp. Om inte Rossi varit där hade Pedrosas taktik fungerat, han var verkligen inte långt ifrån segern till slut trots det mjukare valet av däck.
Iaf. mina tankar.
Vill bara förtydliga att jag också är grymt imponerad av Butter och det han har presterat hittills.Gustav O skrev:2181136Även om Rossi kommit före Pedrosa i alla race det här året så hade Pedrosas öppning varit grymt imponerande.
Av de som ligger topp fyra tycker jag han ser klart vassast ut både vad gäller "outright speed" och race craft.
Outright speed är ett uttryck för förmågan att kunna köra en hoj absolut till sista gränsen, så snabbt det går. Det har Pedrosa visat dels genom sina vassa kval men även i Turkiet där han direkt satte upp ett grymt tempo och körde ifatt alla.sandstream skrev:2181151"outright speed" och race craft, vad menar du då?
Chris Ash skrev:2181376Ganska kul att se Loris Capirossi vs Sete Gibernau på likvärdigt material. Jag hade rätt som alltid.
Macho Woman skrev:2181389Det där är det väl ingen som är förvånad över.
TackarGustav O skrev:2181193Outright speed är ett...
Edwards "uppkörning" imponerade.gthyni skrev:2181503Sete och Edwards körde ju enduro vid RdPs krasch på första varvet och körde upp sig
ganska bra båda två.
Chris Ash skrev:2181398Nej inte nu nä, det är kappvändarmaffian vi har att göra med serru.
Macho Woman skrev:2181739Woohoo! Jag svär mig fri! Kolla gärna mina gamla inlägg angående Sete.
Knappast. Det var oturen/motgångarna som knäckte honom. Han var gudomligt snabb, stabil och skönkörande när han inte hade osis. Såg verkligen ut som en Världsmästare. Jag ger inte mycket för hans flin och amerikanska dialekt. Men han var defintivt grymt snabb. Hade han suttit på Haydens cyckel i år tror jag han hade varit "righ up there". Ducatin är säkert grymt anpassad för Capirossi; som det ska bli grymt ballt att se på Mugello. Hoppas på en sjuk uppgörelse mellan honom Rossi och Melandri.#space skrev:2182268Sanningen är att Rossi knäckte Sete för all framtid under förra året..
Nyteknik skrev:2182901Knappast. Det var oturen/motgångarna som knäckte honom...
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |