MotoGP Laguna Seca.

Nyteknik skrev:
2319459 Från deras egen hemsida:

MotoCzysz is developing a new aftermarket front suspension upgrade for Japanese and Italian bikes that offers a significant handling improvement. Watch for more news and info to come, including pricing and availability.

Det luktar som jag skrev mest marknadsföring.

delevloping = utvecklar, om vi ska vara petiga vilket du tycks tycka vara lämpligt.

och ditt luktsinne behöver ju utvecklas när du tycker att en fungerande prototyp och ex antal anställda motoringenjörer enbart är en trick för att sälja gafflar..

selin skrev:
2317370 I senaste videon på motogp.com bränner Hopkins fast Sandstream's K5 på Hollywood Bouleward :hihi
Hopper har en stående inbjudan från mig och för testa när han vill :)

Med tanke på att det här blir Rossis andra race på LS så tror jag att han tar hem det.

1. Rossi
2. Hayden
3. Hopper
4. Roberts
5. Edwards

Ska bli kul att se vad Butter och Stoner kan göra på en bana de inte kört på tidigare.
Är det första gången i år som de kör en ny bana?

sandstream skrev:
2319585

Ska bli kul att se vad Butter och Stoner kan göra på en bana de inte kört på tidigare.
Är det första gången i år som de kör en ny bana?
Det är första, och enda, nya banan för dem i år.

Nyteknik skrev:
2319459Självklart inte. Men när inte Aprilia kan bygga en konkurrenskraftig MotoGP-hoj så tror jag inte att en amerikansk amatör kan göra det. Det luktar som jag skrev mest marknadsföring.
Ska bli kul att se om Illien/Suter får sin hoj färdig till Portugal och Valencia som är deras plan. De har kört den på Silverstone i England. En 800cc V4:a. :)

Last edited:
CeltaniC skrev:
2320404 Skönt att höra. Hur mycket? sist var det ju gränsfall på att dom fick ha MotoGP där.
Tror det är kurva ett och sex som har fått bättre avåkningszoner. Dessutom är det nya asfalt på hela banan. Hoppas de gjort ett bättre jobb än på Gelleråsen. :hihi

Gustav O skrev:
..
Ska bli kul att se om Illien/Suter får sin hoj färdig till Portugal och Valencia som är deras plan. De har kört den på Silverstone i England. En 800cc V4:a. :)

Tydligen är den bänkad till 218 bhk nu. Dom andra större märkena kommer nog hitta mer effekt i sina 800cc. Inte så långt efter vad 990cc hade första året. Kommer nog inte dröja länge förens dom är förbi vad 990cc har nu dessutom..

Gustav O skrev:
2320418 Tror det är kurva ett och sex som har fått bättre avåkningszoner. Dessutom är det nya asfalt på hela banan. Hoppas de gjort ett bättre jobb än på Gelleråsen. :hihi
Härligt, hoppas förarna blir nöjda och kör fullt ut som vissa inte gjorde förra gången :rolleyes:

Nyteknik skrev:
2319459 Den som såg honom avancera genom fältet på Sachsenring, förbi Melandri och upp på en andraplats lär också kunna se honom på pallen i USA.

Ända tills McJunior gjorde det enda riktiga för att bespara en stor dos lidande för alla som skulle blivit slagna av Tamada och helt sonika torpederade honom. Det gjorde förmodligen också att vi aldrig fick se Tamda falla tillbaka genom fältet till en mer ordinär 14:e plats med endast måttligt trimmade Yamaha Aerox och Hofman efter sig i resultatlistan. Att han blev omkullkörd var ju det bästa som hänt honom, nu kan han ju hävda i nästa kontraktshandling med Honda att han trots allt faktiskt skulle ha kunnit komma tvåa om bara inte Roberts kört på honom.

Swedie skrev:
2318409 Troligen en avdankad och åldrande misslyckad RR-förare som inte längre got what it takes... så han försöker hävda sig genom text på internet. Deprimerande...

:hihi

Kom igen nu, motogpnews är ju hysteriskt roligt! Skönt med någon som har lite distans till något som framförallt de inblandade tar på lite för stort allvar. Det är ju trots allt bara vuxna karlar som försöker köra runt runt så fort som möjligt på maskiner vars sammanlagda värde skulle kunna bota större delen av fattigdomen i världen.

Jag kanske bör tillägga att jag själv ligger i fosterställning och gråter ett par dagar efter varje race Rossi bryter, har landssorg varje dag han inte vinner ett race och tycker att jag själv är världens bästa människa för att jag har den goda smaken att ha Rossi som idol varje gång han vinner!

:brinnerup

Last edited:
Swedie skrev:
2318409 Troligen en avdankad och åldrande misslyckad RR-förare som inte längre got what it takes... så han försöker hävda sig genom text på internet. Deprimerande...

:hihi

Och vart lämnar det alla som skriver inlägg här? hehe.....

Tomteverkstad :tomten

1. Hayden
2. Rossi
3. Hopper
4. Pedrosa
5. Melandri
6. Capirex
7. KR Jr.
8. Edwards
9. Tamada
10. Nakano

//A

Jag sätter 1000 på att Haydong take this Rossi så förutsägbart, kommer den stackars Edwards äntligen nå toppen kanske.

Peddot kommer 5:a efter gamlot Roberts .Så blir det

7 race kvar av säsongen och Hayden leder och har 26 poäng mer än Rossi.
Förra året så tog Rossi 26 poäng mer än Hayden på dom sista 7 racen..

Bilder från igår på Laguna Seca.

Last edited:
1. Rossi
2. Stoner
3. Hayden

Stoner har kört stabilt och hamnat precis utanför pallen flera race men nu kliver han upp på en andraplats. Rossi måste plocka poäng för att vara med och slåss om slutsegern och klarar pressen och vinner. Hayden och Peddo slåss om sista pallplatsen med Hayden som segrare i den striden.

Eller så slutar det helt annorlunda :gnissla

Edit: Sändningstiden är iaf helt perfekt. På kvällen och med semester så är det som upplagt för ett par kalla framför tv:n :öl

Axxexs skrev:
2321563 7 race kvar av säsongen och Hayden leder och har 26 poäng mer än Rossi.
Förra året så tog Rossi 26 poäng mer än Hayden på dom sista 7 racen..
Fast då var Rossi klar mästare med tre race kvar, en viss skillnad.

Fler bilder! :banana

Mer info! :banana

Kommer Yamaha köra med speciallack detta året igen?

Gustav O skrev:
2320353Ska bli kul att se om Illien/Suter får sin hoj färdig till Portugal och Valencia som är deras plan. De har kört den på Silverstone i England. En 800cc V4:a. :)
Det projektet hyser jag större tilltro till eftersom de har erfarenhet av GP-racing. Men det finns anledning att var skeptisk. När senast lyckades någon i MotoGP med konststycket att vinna ett race (eller ta pole) med något annat än en Honda- eller Yamahamotor?

Back