MotoGP Laguna Seca.

Gustav O skrev:
Go usa Go usa... :rolleyes: Underhållande läsning :hihi Säga vad man vill om the jänks så fattas iallafall inte attityd..Ska bli intressant o se hur Camel Yamaha lyckas på Lördag med sina kval inställningar..Jag tror det kan bli avgörande just för att: Är d någonstans Valentino inte ska ge ett långt försprång till Nicky utifrån ett dåligt kval (Valentinos ögon) så är d på Laguna seca där Nicky verkar mkt snabb..Så nyckel till framgång för Valentino är ett bra kval = plats i förstaled.. :)

Rossi har ju haft problem med kvalen,
fortfarande funkar inte M1:an på topp med kvaldäck.

Haystack måste ha plats på första startled och öppna en lucka
för får han Rossi i bakhjulet så är det kört.

Macke skrev:
2318404 Ha ha ha... Sjukt roligt skrivet som vanligt....
Vem är det som skriver på den där sidan?
Troligen en avdankad och åldrande misslyckad RR-förare som inte längre got what it takes... så han försöker hävda sig genom text på internet. Deprimerande...

:hihi

kl 23.00 på söndag kväll smäller det, live på vanliga Eurosport.
De lokala gatsoffeklasserna visas givetvis inte någonstans
så alla kan lugnt fika på om man inte har något bättre för sig.

Även WSBK från Brno mitt på dan som uppladdning.

gthyni skrev:
2318560 kl 23.00 på söndag kväll smäller det, live på vanliga Eurosport.
De lokala gatsoffeklasserna visas givetvis inte någonstans
så alla kan lugnt fika på om man inte har något bättre för sig.

Även WSBK från Brno mitt på dan som uppladdning.
Nja, såhär ser det ut.

Kval
Lördag 23.00 (repris söndag 11.15, före WSBK)

Race
Söndag 23.00 (repris måndag 08.45)

Tycker det hade varit kul att också se AMA-Superbike och mest kul om deras 2-3 bästa hade kört MotoGP som wild card. Men jänkarna verkar inte speciellt intresserade av GP. Men det gäller ju det mesta som amerikaner sysselsätter sig med; det är bättre än något annat. Allt annat.

Last edited:
Nyteknik skrev:
2318683 Tycker det hade varit kul att också se AMA-Superbike och mest kul om deras 2-3 bästa hade kört MotoGP som wild card.

Nja, det går väl inte ihop... ska de bygga egna GP-hojar då eller? De får ju inte köra med sina tungt modifierade gathojar.

Swedie skrev:
2318688 Nja, det går väl inte ihop... ska de bygga egna GP-hojar då eller? De får ju inte köra med sina tungt modifierade gathojar.
Wild card!

Suzuki hade kunnat ställa ytterligare ekipage på startplattan att köras av t.ex. Spies och Mladin.

R2 skrev:
Vad är meningen med det där bygget? Ska någon köra den på lördag och söndag? Är den öht konkurrenskraftig i MotoGP? Det ser ut som man har ägnat sig misstänksamt mycket åt snygga linjer. Det är svårare att bygga en hoj/motor som kan slå Hondas RC211V. Dessutom är den ju på 990 cc. Det är 800 cc som gäller nu! Tycker det hela verkar vara ett media-jippo för varumärket "Czysz" som kommer saluföra tillbehör för gatåkare.

Nyteknik skrev:
2318740 Vad är meningen med det där bygget? Ska någon köra den på lördag och söndag? Är den öht konkurrenskraftig i MotoGP? Det ser ut som man har ägnat sig misstänksamt mycket åt snygga linjer. Det är svårare att bygga en hoj/motor som kan slå Hondas RC211V. Dessutom är den ju på 990 cc. Det är 800 cc som gäller nu! Tycker det hela verkar vara ett media-jippo för varumärket "Czysz" som kommer saluföra tillbehör för gatåkare.

meningen är att först utveckla en MotoGP hoj, sen en gathoj.
Hojen ska köras runt banan i helgen på uppvisningsvarv, precis som förra året.
Självklart är den inte konkurrenskraftig idag, men med utveckling och tester blir det ju bättre, eller tror du inte att det funkar så?

ägnat sig åt snygga linjer? :lol
990 gäller idag, 800 nästa år, och hur många cc det är i denna kommande prototyp vet vi ju inte nu.
varumärket "Czysz"??? som säljer vadå??

:fatta!
Killen och utvecklingteamet är mycket kunnig och företaget har mkt stabil finansiering.
vill du ha färre hojjar i serien eller?

Last edited:
Nyteknik skrev:
2318740 Vad är meningen med det där bygget? Ska någon köra den på lördag och söndag?...

Finns ingen wildcard till årets race på Laguna Seca enligt FIM:s sida.

Den har ju helt underbar teknik som verkar helt självklar när man läser om den (varför kom inte jag på det först? :rolleyes: ). Dock hittade jag inget om att de skulle köra i år utan bara någon utställning med parkerade hojar.

Nyteknik har faktiskt lite rätt i att de ska sälja sitt gaffelkoncept till standardhojar.

Neutral skrev:
2318866 Den har ju helt underbar teknik som verkar helt självklar när man läser om den (varför kom inte jag på det först? :rolleyes: ). Dock hittade jag inget om att de skulle köra i år utan bara någon utställning med parkerade hojar.

Nyteknik har faktiskt lite rätt i att de ska sälja sitt gaffelkoncept till standardhojar.

ja det har du rätt i, men att utveckla flera fungerande prototyper för att kunna sälja gafflar sen, låter föga hållbart, men som sagt, gaffeln ska säljas.

Målet att tävla med den egna hojen(kan lika gärna vara SBK), ingen tvekan om det, men även att bygga exlusiva gathojar.

Och med folk som Federico Cioni, designer av Ducatis Testastretta och Desmosedici motorerna, Simon Jackson och Adrian Hawkins tidigare Cosworth,
Nicolas Reynier,chassie ingejör hos KR och Andrea Pretzler från CarboTech i teamet nu har man knappast som mål att enbart sälja tillbehör.
Även Öhlins är partner i detta.
Under 2006 planerar man att bygga 50 racehojar för tävlingsbruk eller till samlare.
Under-07 är planen 150 gathojar med planer på en 600cc senare.

Hur som helst så ser jag fram mot detta väldigt mkt.
Kan mycket väl floppa, men lika gärna lyckas.

Macke skrev:
2318404 Ha ha ha... Sjukt roligt skrivet som vanligt....
Vem är det som skriver på den där sidan?
Kommer inte ihåg vad han heter men det är EN kille som skriver allting, en engelsman. Torkel som är premium memeber vet vad han heter.

valmers skrev:
2318336 Äntligen får talibanerna fika, för en gångs skull.
Se min signatur. :)

Axxexs skrev:
2318854 Finns ingen wildcard till årets race på Laguna Seca enligt FIM:s sida.
Är väl extremt ovanligt med wild-cards i MotoGP öht? Det är väl bara vid de japanska deltävlingarna som det förekommer.

Gustav O skrev:
..
Är väl extremt ovanligt med wild-cards i MotoGP öht? Det är väl bara vid de japanska deltävlingarna som det förekommer.

Destu lättare att få ett om man vill borde man tycka då. En får FIM/DORNA utse och en får MSMA utse.

Fick inte OJ några wildcard förra året som tack för att han fixade en 2:dra plats för Kawa? Annars är det väldigt ovanligt i största klassen med wildcard numera.

R2 skrev:
2319092 ja det har du rätt i, men att utveckla flera fungerande prototyper för att kunna sälja gafflar sen, låter föga hållbart, men som sagt, gaffeln ska säljas.
Jag tror också att de har betydligt högre ambitioner än att bulta på något på en R1:a men det kan ju vara ett sätt att få inkomster under tiden. De har ju bara det bästa av allt och kan väl inte lösa finansieringen hur länge som helst utan att det kommer in något från det de producerar. Finansiärerna lär väl inte tycka att de själva ska räknas som en inkomstkälla.

Flera av sakerna, t ex gaffeln, är ju direkt applicerbara på vilken hoj som helst så jag tycker det är kul att det kommer ut till vanliga konsumenter i stället för bara på en MotoGP-hoj.

Klart intressantaste hojföretaget någonsin i min mening. Bara Canondale var i närheten lika revolutionerande när de släppte sina cross-/endurohojar men tyvärr gick det ju inte så bra ekonomiskt.

Jag tror McJunior är hetare i år än vad Edwards är så han tar 3:e platsen. Hade jag hört mig själv säga det där för ett år sedan hade jag varit tvungen att skalla mig själv...

Nicky vinner och Rossi kommer tvåa.

Visst har Rossi i år fördelen av att faktiskt ha kört på Laguna Seca en gång tidigare nu och de har gott om data från förra året men å andra sidan var Yamman betydligt närmare Hondan ifjol än vad den verkar vara i år. Visste jag inte bättre skulle jag tro att de blandade ihop Rossis och en kunds order så det finns en lycklig sate där ute med en M1 i garaget och Rossi fick en MT-01 istället.

Vem var det som gissade att Tamada skulle ta en pallplats? Det är humor! :rofl

R2 skrev:
2318821varumärket "Czysz"??? som säljer vadå??

:fatta!
Från deras egen hemsida:

MotoCzysz is developing a new aftermarket front suspension upgrade for Japanese and Italian bikes that offers a significant handling improvement. Watch for more news and info to come, including pricing and availability.

R2 skrev:
2318821Vill du ha färre hojjar i serien eller?
Självklart inte. Men när inte Aprilia kan bygga en konkurrenskraftig MotoGP-hoj så tror jag inte att en amerikansk amatör kan göra det. Det luktar som jag skrev mest marknadsföring.

DR-Zätare skrev:
2319149Vem var det som gissade att Tamada skulle ta en pallplats? Det är humor! :rofl
Den som såg honom avancera genom fältet på Sachsenring, förbi Melandri och upp på en andraplats lär också kunna se honom på pallen i USA.

*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back