MotoGP - GRAN PREMIO bwin DE ESPAÑA

Ironiskt att det var ett framhjulssläpp på Ducatin som fällde Stoner ännu en gång... Hjälper tydligen inte att byta märke... :D

Ironi definierat. :D


...sedan att läsa in att ducce fortfarande skulle ha problem i den vurpan som en del kanske gör är nog lite tidigt, han gick in på tok för fort med för mycket frambroms, och hade ingenstans att ta vägen (mer än att missa apex och släppa förbi Stoner) - han chansade och det sket sig.

Det vore förjäkla trist om det blir ännu en säsong med lowsiders dock, så ta i trä...etc.
 
Intressant att både Stoner och Simoncelli klagar på att dom inte fått tillräcklig med hjälp från funktionärerna att rulla igång sina hojar efter att dom kraschat.

Särskit att Stoner klagar när man ser denna bild: http://i.imgur.com/I9Cu8.png

Det ingår väl inte på något sätt i deras skyldigheter eller arbetsuppgifter att rulla igång vurpade hojar, Dom är väl där för förarnas säkerhet, och för att rensa sandfållan på krashade hojar.
Dessutom är väl Hondan extra jävlig att rulla igång som jag förstått det...
 
Fast funktionärerna skötte det lite slarvigt i går faktiskt.
Stoner kom upp först och då hjälpte alla Rossi. När sedan Hondan tydligen är grymt svår att rulla igång pga kopplingen så började de flesta funkisar gå tillbaka till posten för de trodde väl att Stoners hoj redan var på G. Inget medvetet elakt men ouppmärksamt tycker jag.
 
Fast funktionärerna skötte det lite slarvigt i går faktiskt.
Stoner kom upp först och då hjälpte alla Rossi. När sedan Hondan tydligen är grymt svår att rulla igång pga kopplingen så började de flesta funkisar gå tillbaka till posten för de trodde väl att Stoners hoj redan var på G. Inget medvetet elakt men ouppmärksamt tycker jag.

Fast Rossi fick ingen hjälp alls att rulla igång sin hoj, eftersom han drog in kopplingshandtaget vid vurpan för att hålla liv i motorn, medans Stoner medvetet stängde av sin motor när hojen låg ner. Funktionärerna reste upp Rossis hoj först (eftersom han låg med benet klämt under hojen), sen skötte sig Rossi själv medans 6 funktionärer försökte rulla igång Stoners hoj. Eftersom hondan verkar så otroligt svårstartad (man behöver tydligen sätt in två sprintar i kopplingen/växellådan för att den ska starta lätt) så vek dom av en efter en när deras ork tog slut eftersom det var uppförsbacke. Till slut var det vara en funktionär kvar när Stoner tydligen styrde in i idealspåret på banan medans han försökte starta hojen, och då vek den sista av också till slut.

Jag tycker inte man kan lasta funktionärerna för det här. Dom hjälpte den förare som låg klämd under hojen först, sen slet som djur för att få igång Stoners svårstartade Honda. Hade Stoner gjort som Rossi och inte stängt av hojen så hade han varit på banan bara nån sekund efter Rossi...
 
Fast man ser ju tydligt att de är mest intresserade av att hjälpa Rossi och inte enbart för att han låg underst. De klappar ju om honom och peppar honom hela tiden. Tycker det var lite nonchalant för de behövde inte vara sju på Rossis hoj och ingen på Stoners. men jag tror verkligen inte det var av illvilja mot Stoner, dessutom kan ju inte de veta att Hondan är svår att springa i gång.
 
Fast Rossi fick ingen hjälp alls att rulla igång sin hoj, eftersom han drog in kopplingshandtaget vid vurpan för att hålla liv i motorn, medans Stoner medvetet stängde av sin motor när hojen låg ner. Funktionärerna reste upp Rossis hoj först (eftersom han låg med benet klämt under hojen), sen skötte sig Rossi själv medans 6 funktionärer försökte rulla igång Stoners hoj. Eftersom hondan verkar så otroligt svårstartad (man behöver tydligen sätt in två sprintar i kopplingen/växellådan för att den ska starta lätt) så vek dom av en efter en när deras ork tog slut eftersom det var uppförsbacke. Till slut var det vara en funktionär kvar när Stoner tydligen styrde in i idealspåret på banan medans han försökte starta hojen, och då vek den sista av också till slut.

Jag tycker inte man kan lasta funktionärerna för det här. Dom hjälpte den förare som låg klämd under hojen först, sen slet som djur för att få igång Stoners svårstartade Honda. Hade Stoner gjort som Rossi och inte stängt av hojen så hade han varit på banan bara nån sekund efter Rossi...

Medvetet stängde av den? Hur vet man det?

När funktionärerna kom fram var Rossi redan fri från hojen.

Skakigt som f-n, men inte verkar dom vara alltför överambitiösa när det gäller att knuffa igång Stoners hoj. Vek av en efter en? Inte många som började knuffa öht. En funktionär som kämpade tappert, creds till honom.
Men du såg kanske det från någon annan vinkel.

[YOUTUBE-ID]EyEOWdKSgRY[/YOUTUBE-ID]
 
Man vet att han stängde av den eftersom han själv har sagt så i intervjuer.

Aight, säkrare källa får man leta efter :tummenupp
Varför fimpar man motorn? För att förhindra ras pga taskig smörjning när hojen ligger ner? Eller enbart en säkerhetsåtgärd för att man inte ska skada sig på ett eventuellt vilt spinnande bakhjul? Smått nyfiken.
 
Antagligen för att minska slitaget och därmed riskera att bli av med en motor i förtid.
 
Fast Rossi fick ingen hjälp alls att rulla igång sin hoj, eftersom han drog in kopplingshandtaget vid vurpan för att hålla liv i motorn, medans Stoner medvetet stängde av sin motor när hojen låg ner. Funktionärerna reste upp Rossis hoj först (eftersom han låg med benet klämt under hojen), sen skötte sig Rossi själv medans 6 funktionärer försökte rulla igång Stoners hoj. Eftersom hondan verkar så otroligt svårstartad (man behöver tydligen sätt in två sprintar i kopplingen/växellådan för att den ska starta lätt) så vek dom av en efter en när deras ork tog slut eftersom det var uppförsbacke. Till slut var det vara en funktionär kvar när Stoner tydligen styrde in i idealspåret på banan medans han försökte starta hojen, och då vek den sista av också till slut.

Jag tycker inte man kan lasta funktionärerna för det här. Dom hjälpte den förare som låg klämd under hojen först, sen slet som djur för att få igång Stoners svårstartade Honda. Hade Stoner gjort som Rossi och inte stängt av hojen så hade han varit på banan bara nån sekund efter Rossi...

Nja, mycket riktigt som Torgo skriver nedan, och där man ser filmklippet,
så är det inte någon som hjälper honom de första 30 sekunder i klippet,
och sen när de väl gör det, EFTER att de fått iväg Rossi,
så är det ändå bara EN som försöker hjälpa honom igång, medans
de andra skiter idet. Kommer själv ihåg att jag reagerade mycket på
det när jag såg racet.

Och det var inte 6 funktionärer som försökte få igångs Stoner hoj, utan
1, de andra var bara med när det skulle styra han på rätt kurs (som
han redan höll på med själv typ)


Det va inte schysst mot Stoner, som desutom var oskyldig till kraschen.
Men men, shit happens.
 
Last edited:
Särskit att Stoner klagar när man ser denna bild: http://i.imgur.com/I9Cu8.png
Vad som precis har hänt där är att de var riktigt nära att välta hojen åt honom. Han satt upprätt och vinkade till sig folk som mycket riktigt puttade på honom, dock i sidan.

Titta på idioten med huva över huvudet:
crash_stoner_rossi004_preview_big.jpg



Men det är som vanligt svårt att bilda sig en rättvis uppfattning med stillbilder.
 
Vad som precis har hänt där är att de var riktigt nära att välta hojen åt honom. Han satt upprätt och vinkade till sig folk som mycket riktigt puttade på honom, dock i sidan.

Titta på idioten med huva över huvudet:
crash_stoner_rossi004_preview_big.jpg



Men det är som vanligt svårt att bilda sig en rättvis uppfattning med stillbilder.

Det ser ut som att dom försöker sno hojen :D
 
Vad som precis har hänt där är att de var riktigt nära att välta hojen åt honom. Han satt upprätt och vinkade till sig folk som mycket riktigt puttade på honom, dock i sidan.

Titta på idioten med huva över huvudet:
crash_stoner_rossi004_preview_big.jpg

Jag tänkte skriva det, för det var så jag uppfattade när jag såg racet också,
men var inte säker så jag vågade inte. Men från kameravinkeln på racet,
(inte samma som denna) så såg det faktiskt ut som att de nästan höll
på att putta omkull honom i all iver...
 
...så är det ändå bara EN som försöker hjälpa honom igång, medans
de andra skiter idet. Kommer själv ihåg att jag reagerade mycket på
det när jag såg racet.

Och det var inte 6 funktionärer som försökte få igångs Stoner hoj, utan
1, de andra var bara med när det skulle styra han på rätt kurs (som
han redan höll på med själv typ)


Det va inte schysst mot Stoner, som desutom var oskyldig till kraschen.
Men men, shit happens.

Men kan man vara så mycket mer än 1st, för att på vettigt sätt hjälpa till att springa igång en hoj, utan att det blir "för många kockar"-syndrom (se bild) egentligen? Det finns ju inte precis några välplacerade ergonomiska skjuthandtag monterade på en MotoGP hoj.
 
Men kan man vara så mycket mer än 1st, för att på vettigt sätt hjälpa till att springa igång en hoj, utan att det blir "för många kockar"-syndrom (se bild) egentligen? Det finns ju inte precis några välplacerade ergonomiska skjuthandtag monterade på en MotoGP hoj.

hahaha nä inga "skjuthandtag" men dom borde väl för fan veta vilket håll hojen ska puttas igång åt? Inte åt sidan iallafall som han på bilden försöker göra?:lol

Eller försöker alla att putta så mkt dom kan runt om hela hojen åt varsit håll? Tror fan att det är svåstartat då:D

Alla står å garvar också så dom måste ju driva med stoner...

haha jävligt rolig bild faktiskt
 
HaHa detta är fantastiskt klart att dom inte ville få igång stoner och riskera VMet för pedot eller lolli :D jag röstar på stöldförsök som avbryts då dom inser att dom är i bild:tummenupp
 
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top