MotoGP - Gran Premio bwin de Espãna 2014

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Tyvärr kan jag inte se klippet, men jag kanske får gissa?

- Ducati är en skithoj.
- Det är okey att dunka näven i tanken på en skithoj. Så att den, teamet, sponsorer och resten av världen verkligen förstår vilken skithoj den är.
- Dovi är en idiot som firar en femteplats, han är ändå en halv minut efter MM. SkitDovi.
- Inget händer för att förändra Ducati till något annat än en skithoj.
- Det är bortkastad tid att köra en skithoj.
- Blir jag inte mästare är det skithojens fel.
- Jag borde få risktillägg för att köra skithojen.

Allt detta vet jag efter fyra rejs. Eller två rejs och tre varv. Får jag påökt nu?

Ungefär så, kanske?

Han säger att hans hand inte var ett problem under racet, är besviken att han bara kunde köra tre varv fastän det kändes bra, och att det är "oacceptabelt" att något sånt här händer. Speciellt när handen var så bra. Sen säger han att det är kul för Dovi, men att den gruppen är alldeles för långt bakom ledarna (poäng till dig, roffe). Och avslutar sen med att säga att det kanske blir bättre på Le Mans, men att han inte är säker på att han kan köra på Le Mans, för handen kanske inte är bra tills dess :rolleyes:

Som sagt,typiskt Crutchlow. Han är ju grinig även när det går bra.
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Crutchlow har väl ändå en liten poäng i att han inte har kört ett enda race i år utan fel på sin Ducati?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Crutchlow har väl ändå en liten poäng i att han inte har kört ett enda race i år utan fel på sin Ducati?
Njae, han har väl egentligen bara tagit målflagg i Quatar? Och där var det visst lokaliseringsmekanismen som klickade. I Austin gick han in och bytte däck på grund av vibrationer, dock från en väldigt taskig position (om det var fel på fälg eller däck vet jag inte). Jag kommer inte ihåg att det skulle ha varit något fel när han vurpade? Vet Du?
 
Last edited:

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Njae, han har väl egentligen bara tagit målflagg i Quatar? Och där var det visst lokaliseringsmekanismen som klickade. I Austin gick han in och bytte däck på grund av vibrationer, dock från en väldigt taskig position (om det var fel på fälg eller däck vet jag inte). Jag kommer inte ihåg att det skulle ha varit något fel när han vurpade? Vet Du?

Fast om det var nåt fel eller ej när han vurpade så hade han ju ändå fått fel på hojen fastän det inte orsakade vurpan.
Gällande vurpan så kan det ju vara så att vad det nu än var som knasade innan han gick in i depå även påverkade det nya däcket.
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Njae, han har väl egentligen bara tagit målflagg i Quatar? Och där var det visst lokaliseringsmekanismen som klickade. I Austin gick han in och bytte däck på grund av vibrationer, dock från en väldigt taskig position (om det var fel på fälg eller däck vet jag inte). Jag kommer inte ihåg att det skulle ha varit något fel när han vurpade? Vet Du?
Inte en susning, men i intervjun vid länken här sa han att han har haft tekniska problem i alla race. Tycker nog att han skulle kunna förvänta sig lite mer som fabriksförare.
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
MM är överlägsen och otrolig att titta på.....men ack så tråkigt!
Va? Nä. Ok, lite.
Vad har hänt med lorre?
Rossi spökar för honom på nätterna, han har inte fått en ostörd nattsömn på 3 veckor.
Vad sysslar peddo med?
När han inte tävlar i motorcykel-tävlingar på elitnivå har jag hört att virka ska vara en stor hobby som ligger honom varmt om hjärtat.
Var är Casey stoner?
Han pallade inte pressen i MotoGP, flydde till Där-nere-till-höger-landet och körde konstiga fordon med fyra (4) hjul :3freak, men det gick inte så bra tror jag, sen skrev han en bok och nu leker han väl med Adriana i sängen...jag menar nu leker han väl med barnen i parken! skulle jag säga.
Varför kraschade inte Bautista?
För att hans chef höll hans familj gisslan. Krascha = någon i familjen mister en lem.
Kan inte Bradl bättre?
Jo.
Är Ducatin fortfrande kass?
Njae? Dovi kan hantera den bra.
Har Crutchlow börjat ångra sin flytt?
Icke! Han får jue pengar jue. In på kontot DiREcKT :crash
Är Smith helt kass och förtjänar han sin Tech3a?
Inte kass. Ja, han förtjänar den.
När ska Colin Edwards vinna sitt första race?
Mugello '04.
Vem tog min smörgås?
Radare.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Va? Nä. Ok, lite.
Rossi spökar för honom på nätterna, han har inte fått en ostörd nattsömn på 3 veckor.
När han inte tävlar i motorcykel-tävlingar på elitnivå har jag hört att virka ska vara en stor hobby som ligger honom varmt om hjärtat.
Han pallade inte pressen i MotoGP, flydde till Där-nere-till-höger-landet och körde konstiga fordon med fyra (4) hjul :3freak, men det gick inte så bra tror jag, sen skrev han en bok och nu leker han väl med Adriana i sängen...jag menar nu leker han väl med barnen i parken! skulle jag säga.
För att hans chef höll hans familj gisslan. Krascha = någon i familjen mister en lem.
Jo.
Njae? Dovi kan hantera den bra.
Icke! Han får jue pengar jue. In på kontot DiREcKT :crash
Inte kass. Ja, han förtjänar den.
Mugello '04.
Radare.

Så det är DÄRFÖR Radare håller sig undan! :4skrika
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Precis hemkommen från Spanien, Moto 3 bjöd roligast race helt klart. MM är imponerande, undrar vad som stör JL han hade inget go kändes det som. Jerez var en grymmt bra bana att besöka, nästan i klass med Brno.. Ville inte åka hem egentligen :D
117000 var vi igår o då nästan bara spanjorer, såg bara en handfull gringos. Nån mer som var där?
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
.....skulle bara in och gratta Marc till vm titeln 2014.
Grattis!

Är benägen att hålla med. :gnissla

Fortsätter det såhär kommer VM vara över med en jävla massa race kvar. Vilket känns förbannat tråkigt. För med MM:s överlägsenhet blir det tråkigt. Inte för att jag vill ta ifrån honom prestationen han gör. Den är helt jävla fenomenal.

Men för sportens skull. Känns det som att det skulle behöva röras om lite i grytan.

Härligt att Rossi höll måttet. :kär Hoppas han får ordning på Yamman nu. Och kan hänga sig kvar i toppen.

Å Peddot. Vad ska man säga.!? Jag som tänkt att han kunde vara "värd" en titel. Som harvat på i toppen i så många år. Men vaffan. Då kan man inte ligga å mysåka på en fjärde plats. Lite mera tryck och vilja borde han väl för fan ha för att komma på pallen.

Och Lorenzo. Kanske dags att han tar sig några tröstklubbor och kommer in i matchen igen. Uppenbarligen har han någon form av mental koma. Alltid jobbigt när man varit bäst. Å blir lite sämre. Då gäller det att komma igen.

Förövrigt stort Grattis till vår grannlands landsman Mika. Det närmaste vi kommer förmodligen. :)

//M
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Men att gråta ut på Twitter och hänga ut sitt team för att prestationerna inte kommer, det suger enligt min bok.

Alla förare är olika och en del utnyttjar media till att minska pressen på sig själv genom att alltid framstå som en underdog. Men den nämnde föraren är nog bland det extremaste jag varit med om. Att konstant kritisera folket runt omkring är en starkt bidragande orsak till att du aldrig hört och aldrig kommer att höra några hyllningssånger från mig. En ren jävla skitstövel i min bok, om man nu inte vore så pass diplomatiskt lagd...
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Efter dagens race har jag svårt att tro att det är motorn Ducati har problem med, i varje fall effektmässigt.
A Espargaro låg före Dovi i sista böjen ett par gånger och Dovi fullständigt blåste om AEsp innan första böjen.

De va det den käre herr A Espargaro konstaterade i Intervjuv med BT Sports att han kände att han hade övertaget i kurvorna och ett bra grepp om de men sen när rakorna kom så var de bara att känna sig bortblåst av Dovi på Duccen. Han konstaterade krasst att dom inte hade den farten i hojen att sätta något emot Duccen. :hihi
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Bwin's odds på att Bautista ser målflaggan är just nu 162 gånger pengarna.

Hur tusan funkar bwin egentligen?
Jag registrerade mig på deras hemsida för att satsa på helgens F1-race, men det stod någon regel om att man inte kan vinna över 92 tusen, allt över det i en storvinst får man inte ut?
Sedan såg jag en annan 'regel' om att jag inte kan vinna mer än 12 tusen på ett bet.

Jag menar jag såg ett odds på 1001 ggr pengarna, satsar jag då en hundring så får jag tydligen inte hundratusen kronor, utan endast 92t eller om det nu är 12t?
Jag förstår inte, och jag tänker inte ringa deras engelska nummer, alltför stor erfarenhet av engelska nummer där man blir kopplad till någon indier som inte lyssnar ett dugg på vad man säger. Ryanair nu senast till exempel :3freak.
Någon som vet hur det funkar med bwin?

Var inne på svenska spels hemsida och det verkar som att dem är mycket tydligare i alla regler och spel mm och har en bra kundtjänst.
Jag har noll erfarenhet av online betting...
 

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Precis hemkommen från Spanien, Moto 3 bjöd roligast race helt klart. MM är imponerande, undrar vad som stör JL han hade inget go kändes det som. Jerez var en grymmt bra bana att besöka, nästan i klass med Brno.. Ville inte åka hem egentligen :D
117000 var vi igår o då nästan bara spanjorer, såg bara en handfull gringos. Nån mer som var där?

Nej jag var inte där men noterar att Jlo kroppsspråk säger att han verkar vara en djup svacka med insikt att utvecklingen verkar inte gynna honom.
Han som konstant körde ifrån VR förra året, vann flest race får se sig ifrån åkt av den gamle och dom 2 Honda piloterna.

Jag frågar mig varför, han kan rimligen inte blivit så mycket sämre.

Spekulerar i att dom hårdare däckstommarna missgynnar den mjukt körande Jlo. Samtidigt visar Marques visar att han kan anpassa sin körstil precis som Stoner.

We failed to find a good setting with this tyre.
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Nej jag var inte där men noterar att Jlo kroppsspråk säger att han verkar vara en djup svacka med insikt att utvecklingen verkar inte gynna honom.
Han som konstant körde ifrån VR förra året, vann flest race får se sig ifrån åkt av den gamle och dom 2 Honda piloterna.

Jag frågar mig varför, han kan rimligen inte blivit så mycket sämre.

Spekulerar i att dom hårdare däckstommarna missgynnar den mjukt körande Jlo. Samtidigt visar Marques visar att han kan anpassa sin körstil precis som Stoner.

We failed to find a good setting with this tyre.

Det är väl en kombination av det du nämner (psykiskt och sämre passande däck för hans körstil) - det märktes redan hur mycket han klagade på försäsongstesterna. Kan inte tänka mig att den negativiteten inte påverkar körningen.

Säsongen har precis börjat och det är alldeles för tidigt att dra slutsatsen att Lorenzo är långsammare 2014 - men det har definitivt inte börjat bra alls.

Rossi har däremot tagit ett steg upp och i mina ögon har han varit ungefär lika snabb som Pedrosa än så längevilket inte är ett dåligt betyg... men det räcker inte för hans ändamål - dvs en till titel.

Samtidigt tycker jag att det är tråkigt att Lorenzo inte kan anpassa sig lika bra som de övriga. Daterad körstil?
 
Last edited:

Black Francis

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Vid berget
Hoj
Honda RS125R
Å Peddot. Vad ska man säga.!? Jag som tänkt att han kunde vara "värd" en titel. Som harvat på i toppen i så många år. Men vaffan. Då kan man inte ligga å mysåka på en fjärde plats. Lite mera tryck och vilja borde han väl för fan ha för att komma på pallen.

Är det därför han opererade för armpump kanske?
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top