MotoGP-foton från Assen 2005

Max

Hör inte hemma här
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hej?
I veckan hängde jag med Oscar och Pålle ner till Assen för att Oscar skulle köra i 250R-EM:et, men det är en annan historia, här är foton från MotoGP-delen av det hela! Lyckades lyckligtvis smita ut i MotoGP-depån ett par gånger!

(Alla bilder går att klicka på för att se en större bild)

Först lite blandat:

Melandri på sin hoj:

Last edited:
2 av 5

(Inlägg 2 av 5)

Sen hamnade jag mitt i Telefonica Movistar-teamets press-fotografering av något slag, så jag ställde mig där och trängdes med de riktiga fotograferna, bökiga jävlar som trängdes och gick i vägen för varandra (och mig) hela tiden. Nu är jag i och för sig inget stort fan av Sete, men det är ju balla bilder, tycker jag!

Förslagsvis tempgivarna till bakdäcket:

3 av 5

(Inlägg 3 av 5)

Lite senare så åkte jag och Oscar ut på banan med depåmoppen och så ser Oscar att Rossis depåmoppe står parkerad med två andra moppar på banan. Så vi väntade där ett tag och plötsligt dundrar Rossi förbi i en BMW. Vi stack tillbaka till hans moppe och väntade. Sen dök han upp och Oscar fick sig ett idolfoto. Sen wheelade Rossi hela vägen tillbaka och passade på att tränga ut en fotograf på gräset.

4 av 5

(Inlägg 4 av 5)

Bilder från träningar, kval, uppvärming och race:

Rasorblade skrev:
FIFAN! Du har rört vid kungen!! :Bugar :Bugar :Bugar
Nu måste jag få ta på dig! :bow :bow:bow
Neee, det är Oscar, men jag har haft min skugga på hans ben, räknas kanske inte...

(klantigt fotograferat av mig)

hehe va ballt! Ville rossi köra ifrån eller på moppen eller ? Eller agera han posör för stunden? Killen borde äta mer. Men han verkar riktigt skön som person. Det måste man vara om man kör med en gul tröja med ghostbusters på! :rock

hållundan skrev:
TJUSIGA BILDER!

Den där Rossi verkar onekligen vara en riktigt skön prick...

Täntke på det jag också när han bjuder på fotografering och även när han bjussar på sig själv och wheelar lite, verkar inte vara lika stram som jag först trodde :)

Swedie skrev:
hehe va ballt! Ville rossi köra ifrån eller på moppen eller ? Eller agera han posör för stunden? Killen borde äta mer. Men han verkar riktigt skön som person. Det måste man vara om man kör med en gul tröja med ghostbusters på! :rock

Dom andra tröjorna var nog i tvätten skulle jag tro :tummenupp

Jo, han verkar riktigt schysst, men fan vad jobbigt han måste ha det. Folk som slänger sig över honom hela tiden, fotografer runt honom konstant... vi var dock vänliga nog att vänta till han pratat färdigt och sen frågade vi snällt om det gick bra, och det gjorde det ju givetvis! :tummenupp

Max skrev:
Jo, han verkar riktigt schysst, men fan vad jobbigt han måste ha det. Folk som slänger sig över honom hela tiden, fotografer runt honom konstant... vi var dock vänliga nog att vänta till han pratat färdigt och sen frågade vi snällt om det gick bra, och det gjorde det ju givetvis! :tummenupp

Det tror jag nog uppskattas, när man inte bara slänger sig fram bakom ett hörn (eller en moppe för den delen) och börjar knäppa som värsta papparazi fotografen :tungan

Proffsigt! :tummenupp Saknade dock en bild på wheelietävling mellan Rossi och Oscar/Pålle! :hihi

Ahhh fotad brevid kungen o dessutom få en uppvisning i wheelandets ädla konst, (med depåmoppen) då bjussar man på sej själv, satan va avundsjuk ja är nu helt klart, skitfina bilder!! :yoparty :Bugar :Bugar

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT