MotoGP finalen 2009 - Valencia - live

gled runt i race-line i 15 km/h och var i vägen.

Pff, fåne. Kraschboomsopa.

Ju mer jag ser reprisen destå mindre förstår jag Din upprördhet..

Stoner håller ju redan efter ca: 100m på WU långt till höger och han tittar flera gånger bakåt för att säkerställa att han inte är ivägen..

Det såg jag inte att dom gjorde.
Det gjorde de men lade band på sig ganska snabbt.

Jag har då aldrig sett Rossi medvetet veva ut en hel arm för att trycka av någon!
En hel arm? Get real.
Rossi satte ju en hel hoj med förare i sidan på Gibernau, även om jag tycker det fanns en lucka och Gibernau körde osmart och lämnade dörren öppen, så Rossi är inte rädd för att trycka till om det behövs.

Enl crash.net skylls det på kalla däck pga Ducatis "grid tactics" som orsak för Stoners warm up vurpa...
Tror mer på "skitiga" däck.. kolla hur jävla långt ut till höger han åker.. han är ju flera meter "utanför" banan i slutet på rakan och ligger sen utanför vitstrecket så länge man får se han i bild, sen krashar han...

Tror mer på "skitiga" däck.. kolla hur jävla långt ut till höger han åker.. han är ju flera meter "utanför" banan i slutet på rakan och ligger sen utanför vitstrecket så länge man får se han i bild, sen krashar han...

Tror mer på kalla däck We have had this strategy for two years and not had a problem until today och a problem with the tyre temperature
Det blåste ordentligt i kombination med relativt låg temp och ganska tidig crash på WU.

Men oavsett så var Stoners comeback imponerande förutom hans misstag i Valencia

Last edited:
Ju mer jag ser reprisen destå mindre förstår jag Din upprördhet..

Stoner håller ju redan efter ca: 100m på WU långt till höger och han tittar flera gånger bakåt för att säkerställa att han inte är ivägen..

Ja, just den här gången vinglade han i smutsen istället för i race line, det var bättre för alla andra men något sämre för honom själv.

Jag kanske inte bara baserar mina uttalande på vad jag upplevt sekunden innan jag skriver dem utan under några års tittande på warmuplapvingelpelletönten.

Vad är hans grid strategy? Är det vinglande på warmup lap och låta alla andra stå och vänta på gridden som är strategin eller är det något de gör innan warmup lap?

Last edited:
Det var inte Micke som skrek på knudan i somras, det var jag och Skalman:tummenupp

Så var det ja! :D
Sorry, my bad.
Så blir ni våra nya komentatorer i MotoGp!
Bara att berätta för frugan att du kommer vara borta ca 8 månader nästa år, åka jorden runt, dricka drinkar och mingla i gp-depåerna.
Men att nån måste offra sig på det, och denne någon är du. ;)

Vad är hans grid strategy? Är det vinglande på warmup lap och låta alla andra stå och vänta på gridden som är strategin eller är det något de gör innan warmup lap?

En spekulation.
Han har haft tendensen att öppna med ett hårt tempo direkt från start och ta ledningen och hans varvtider i helgen visade att han hade den kapaciteten.
För att utnyttja det övertaget så ger en snabbare uppvärmning precis innan start kanske en fördel men en ökad risk att krascha på WU.

Last edited:
Last edited:
Det är ju en hel evighets skillnad på incidenterna ..

Rossi dyker ju i en lucka som Sethe bjuder på, det har ingen som helst likhet med när Max vevar ut armen och medvetet vill satta av Rossi!!

Håller med....Sete går brett...Rossi går på innern...och det väl i det närmaste Sete som buffar på Rossi för att komma in igen och lixom stöter ut sig själv.

Max sätter ut armbågen och föser Rossi av banan.

//M

Faktiskt inte!:fakta Däremot blir jag LITE gladare att det inte bara är jag som är klantig. För klantigt är det ju, att vurpa på warmup....:huvet

Närå :krama
Såvitt jag uppfattat dig genom dina rader här på forumet är du inte en skadeglad människa.
Så inte skadeglad på det elaka sättet.
Utan just som du sa: "Puh...även andra ess kan göra bort sig" ;)

Jag hade dock ett kortare gästspel som mr X :tungan

Just det! Och minns jag rätt när jag minns att det var Mr X som hade en rungande kommentar om Sandstream? :hoppskrat

Håller med....Sete går brett...Rossi går på innern...och det väl i det närmaste Sete som buffar på Rossi för att komma in igen och lixom stöter ut sig själv.

Max sätter ut armbågen och föser Rossi av banan.

//M

Så kan man ju välja att se det med de rossi-glasögonen... :cool:

Last edited:
Vad man än har för WU-strategi så ska man som välbetald och proffesionell idrottsman inte vurpa innan starten ens har gått. Hur kan teamet/Stoner skylla på kalla däck? Tanken med ett uppvärmningsvarv är ju att de ska bli varma, inte att man ska åka runt och va divig.. Pinsamt!

Tyckte Stoners vurpa var en av få höjdpunkter på en väldigt grå säsong. Den värmde i höstmörkret :) . Är precis som sege ganska trött på hans "strategi" på WU-varven, tänk om alla höll på och fjantade som honom?

Vad man än har för WU-strategi så ska man som välbetald och proffesionell idrottsman inte vurpa innan starten ens har gått. Hur kan teamet/Stoner skylla på kalla däck? Tanken med ett uppvärmningsvarv är ju att de ska bli varma, inte att man ska åka runt och va divig.. Pinsamt!

Tyckte Stoners vurpa var en av få höjdpunkter på en väldigt grå säsong. Den värmde i höstmörkret :) . Är precis som sege ganska trött på hans "strategi" på WU-varven, tänk om alla höll på och fjantade som honom?

Tycker alltid det är skönt med "experter" som kritiserar världsmästare, vad skulle vi göra utan er:D

Jag kanske inte bara baserar mina uttalande på vad jag upplevt sekunden innan jag skriver dem utan under några års tittande på warmuplapvingelpelletönten.

Så fort man får komma ut på banan för sighting lap så kör Stoner ut med reservhojen och drar upp tempen i däcken. Sen kör han INTE och ställer den på griden utan han kommer in och byter till racehojen (som är fulltankad) och kör den försiktigt till gridshow. Väl där byter de till hjulen som satt på reservhojen, där däcken körts till rätt temp (och underhållsvärms med däckvärmare). På warm-up lap kör han så snålt som möjligt för att spara bränsle.

Kontenta: rätt temperatur i däcken och maximalt med bränsle.

Nånting fungerade inte som det skulle i helgen, uppenbarligen.

Tycker alltid det är skönt med "experter" som kritiserar världsmästare, vad skulle vi göra utan er:D

Jag vet iallafall att jag inte är så jävla klantig att jag vurpar på ett uppvärmingsvarv.. Så en av världens bästa mc-förare borde ju också kunna hålla sig på hjulen. Stoner är en smurf som någon kastat in i tvättmaskinen, kört på hög värme med klorin. Det är därför han är så liten och blek...

Max vs rossi..
http://www.youtube.com/watch?v=qOeiF8jEVJs

Rossi vs gibernau..
http://www.youtube.com/watch?v=9m35LqM3kto&feature=related

Det är ju en hel evighets skillnad på incidenterna ..

Rossi dyker ju i en lucka som Sethe bjuder på, det har ingen som helst likhet med när Max vevar ut armen och medvetet vill satta av Rossi!!
Har jag påstått att det är en likadan incident? Jag sa bara att Rossi inte fegar för att sätta en förare av banan om det behövs. Sedan kommenterade jag bara "vevar ut armen" för det är ju inte sant. Biaggi viker ut armbågen och det tror jag mest är en reaktion för att skydda sig själv när Rossi kommer på yttern. Resultatet blev att Rossi tvingades av banan men om det var Biaggis mål eller inte kan ingen svara på men jag tycker hela hans kroppsspråk visar att han gör det för att skydda sig.

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...