MotoGP finalen 2009 - Valencia - live

"Who can beat Stoner? Only him self!" :D :näsblod

Mvhahahha, Stoner fick årets förstapris som sopa. :D
Bautista kommer tvåa för han klantade sig EFTER sitt race förut.

Stoner får skylla sig själv, han är alltid så jävla divig på warmup lap, rätt åt honom att han kraschar ut sig på ett. Tönt.

Last edited:
Stoner får skylla sig själv, han är altid så jävla divig på warmup lap, rätt åt honom att han kraschar ut sig på ett. Tönt.

"han är altid så jävla divig på warmup lap"

nytt race incitament att ta med i beräkningarna :va

Mvhahahha, Stoner fick årets förstapris som sopa. :D
Bautista kommer tvåa för han klantade sig EFTER sitt race förut.

Stoner får skylla sig själv, han är altid så jävla divig på warmup lap, rätt åt honom att han kraschar ut sig på ett. Tönt.

Vilken intelligent analys :rolleyes:

Jag har inte gjort någon analys, jag har skrivit min åsikt. Han åker ofta runt i snigeltempo, kommer till gridden en kvart efter alla andra och är mest ivägen. Var samma nu, gled runt i race-line i 15 km/h och var i vägen.

Pff, fåne. Kraschboomsopa.

Jag har inte gjort någon analys, jag har skrivit min åsikt. Han åker ofta runt i snigeltempo, kommer till gridden en kvart efter alla andra och är mest ivägen. Var samma nu, gled runt i race-line i 15 km/h och var i vägen.

Nej nån analys kan man definitivt inte beskylla dig för att ha gjort. Vad som hände är det än så länge ingen av oss som vet. Han såg inte ut att ha något speciellt nedlägg när det hände ... kanske däcksvärmaren var kass ...
Stoner brukar köra sist och rulla fram till grid'en, förmodligen för att tycker att det passar honom. Han kör definitivt inte så han är i vägen. Rossi niger vid fotpinnen, Capirex sitter på huk på grid'en, mm ...
Det låter mer som om du har personliga problem med Stoner. :D

Man blir lika förvånad var gång detta händer, du kommer väl ihåg Mozz på Assen.

Jag såg Mamola göra en wheelie och slå över på uppvärmningsvarvet på Assen. Han startade ändå, men det gick inget vidare för honom .. :)
Det var samma race som han klev upp på husvagnstaket och moonade publiken ... :yoparty

Last edited:
Stoner brukar köra sist och rulla fram till grid'en, förmodligen för att tycker att det passar honom. Han kör definitivt inte så han är i vägen. Rossi niger vid fotpinnen, Capirex sitter på huk på grid'en, mm ...
Det låter mer som om du har personliga problem med Stoner. :D

På vilket sätt stör Rossis nigande resten av fältet när de står på startgridden och får kalla däck och varm motor?

Jävla oskick är vad det är. Pff, sopa.

MGP Resultat ..

1. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 46min 47.553 sec
2. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 46min 50.183 sec
3. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team 46min 50.466 sec
4. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 47min 20.068 sec
5. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 47min 22.138 sec
6. Toni Elias SPA San Carlo Honda Gresini 47min 22.441 sec
7. Ben Spies USA Sterilgarda Yamaha Team 47min 25.259 sec
8. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 47min 25.917 sec
9. Mika Kallio FIN Pramac Racing 47min 30.044 sec
10. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini 47min 31.242 sec
11. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP 47min 33.571 sec
12. James Toseland GBR Monster Yamaha Tech 3 47min 37.779 sec
13. Aleix Espargaro SPA Pramac Racing 47min 44.721 sec
14. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP 47min 54.430 sec
15. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP 47min 59.254 sec
16. Gabor Talmacsi HUN Scot Racing Team MotoGP 48min 1.958 sec
17. Marco Melandri ITA Hayate Racing Team 48min 20.978 sec

DNS:
Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team

Hmmm, så Mika hade 10 sek till fjärdeplatsen. 0.3 s / varv ...
Då gjorde han dessutom nån tabbe som vi inte fick se ...

Vad är det för producent de har idag då? Visa racingen istället för paradåkningen i toppen... Så jävla illa.

Marco Melandri tangerade Kawasaki´s mesta inkörda poäng taget på en säsong i MotoGP med 108 poäng. Samma antal som Randy de Puniet tog för Kawasaki 2007. Randy fick en 11:e plats 2007 med dom poängen. Marco fick 10:de platsen i år. Kawasaki´s bästa placering för deras förare i MotoGP?

Valentino Rossi tog sin VM-titel i år med för honnom minst antal segrar på en vinnar-säsong. 6st segrar blev det. Normalt för honnom är minst 9 segrar när han vunnit VM. Han såg dock till att införskaffa över 300 poäng vilket alla vinnarna i MotoGP haft alla år utom ett under MotoGP tiden.

Större risk att elias tar det och bästa oddset sätt till tidigare prestationer:D

Japp.. Lite för långsökt för att gå in men han fick ju ganska låga odds för att vara en wildcardförare..

Jag satte 10 lax på pedrosa som vinnare istället:D

Rossi fick idag en gratis chans att vinna då Stoner lyckades tabba sig, men han kunde inte ta den !

En frisk Stoner 010 så blir det oxå titel till Stoner.

Är det jag som inte hittar som vanligt lr finns inte varvtiderna från racet på mgp´s sida?

Vad är det för producent de har idag då? Visa racingen istället för paradåkningen i toppen... Så jävla illa.

Ja...å så våra trötta jävla kommentatorer. :rolleyes:

När Jorge nästan flyger av hojen och Rossi glider förbi...då sitter dom och tjatar om någons pappa som fyller år. Sen är det reprisen dom lixom kommenterar i förbigående. Även andra omkörningar som dom inte ens kommenterar fast det händer mitt framför näsan på dom

HÄNG MED för fan...på vad som händer på banan. :gnissla

Dom sitter ofta och surrar om nåt jävla gammalt rekord eller annat ovidkommande. Ibland tror man inte ens att dom ser racet.

Hörde för min inre hörsel dom engelska kommentatorerna vid samma incident.
Upphetsad röst som säger
"Ooooh my good....Jorge almost flew of his Yamaha....and Valentino takes the chance and went pass him. "Oh my god....Jorge must have wet his pants" :)

Förövrigt ett ganska så ospännande race. :gäsp

Peddot förtjänade att ta hem segern idag. Och det gick förstås lättare med Stoner ute ur bilden. Blir intressant att se om vi får någon förklaring till vad som egentligen hände.

Rossi rådde inte på Hondan....och Lorenzo kom inte ens farligt nära att slå sin teamkollega.

Och att det är så jävla många sekunder ner till övriga fältet kan man ju fundera på varför. Men jag hoppas att det är utjämnat till nästa år.

Blir spännande dock med många nya ansikten som är hungriga på att fightas.

Kul att Viasat kommer stilla vårat lystmäte över vintern med att fortsätta visa klassiska race, samt repriser på årets. Även om man redan sett dom, blir man ändå lite glad höstmörket.

Rossis omkörning av Lorenzo på Catalunia är en riktigt höjdare, och den kan man se hur många ggr. som helst. Med tillhörande bilder på teamet som sitter framför skärmen och blir helt till sig i trasorna. :brinnerup

//Madelene

PS: Glömde en sak...sjukt snygga lakritsar Stoner ritade på träning. :tummenupp

Last edited:
Ja...å så våra trötta jävla kommentatorer. :rolleyes:

Livestremar alltid racen med engelska kommentatorer och man kan lätt säga att dom e mer på tårna inte en chans att dom missar en sådan händelse, inte idag heller utan det var rop på högre makter från kommentatorerna när Lorenzo fick sitt kast ..

Nyheter
Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här