MotoGP - försäsongstugg!

Jag betalar de riktiga och tycker att det är undermåligt. De lär ju utan tvekan kunna avlöna ett filmteam under tre dagar utan att gå back.
Dessutom är det sjukt störande att få spoilers rakt ansiktet när man går in på MotoGP.com :huvet

Fundera ett tag på hur många kameravinklar du har på varje kurva på race och så lägger du på några till sen ska du ha en skara tekniker, producenter och annat löst folk så har du ditt "filmteam". Sen kan du börja prissätta allt så ser du snart att det inte ekonomiskt genomförbart.
 
Återigen verkar ingen tänka på vad riktig bevakning av ett evenemang kostar...

Det riktiga videopasset är riktigt bra och om man löst ett offseason pass så får man skylla sig själv, för vad tror ni man ska få för 100kr?

Återigen bla bla bla........................messersmith .


Har det "Riktiga passet" för hela 2016 om du hade placerat in mig i snål-offseasonfacket.

Jag skrev bara att det inte gav mycket för ögat att ha tillgången till passet. Förstår bara inte riktigt meningen med att lägga ut sådana ointressanta klipp. Ett gäng banarbetare leder ut en klotad hoj under en minut utan att någon ens kommenterar händelsen.
Förstår att det blir dyrt att bevaka men de har ju ändå marknadsfört att man får tillgång till "testerna" när man köper hela videopasset.
 
Viñales var visst snabbast, hoppas han kan översätta det till race distance med. Inte för att testerna säger så mycket om hur säsongen kommer bli, men det skulle vara extremt skitkul om Suzuki kan sno en pallplats lite då och då, tillsammans med en Ducati. :banana
 
Viñales var visst snabbast, hoppas han kan översätta det till race distance med. Inte för att testerna säger så mycket om hur säsongen kommer bli, men det skulle vara extremt skitkul om Suzuki kan sno en pallplats lite då och då, tillsammans med en Ducati. :banana

Och det utan nya växellådan om jag fattat det rätt. Lorenzo på en tredjeplats med ett passande tidsgap på 0,099 sekunder var tämligen tillfredsställande också, på ett OCD-aktigt sätt.

Sen har de pajat penalty point-systemet totalt:
https://motomatters.com/opinion/2016/03/04/editor_s_opinion_more_knee_jerk_rule_cha.html
 
Och det utan nya växellådan om jag fattat det rätt. Lorenzo på en tredjeplats med ett passande tidsgap på 0,099 sekunder var tämligen tillfredsställande också, på ett OCD-aktigt sätt.

Sen har de pajat penalty point-systemet totalt:
https://motomatters.com/opinion/2016/03/04/editor_s_opinion_more_knee_jerk_rule_cha.html

While team-mate Aleix Espargaro tried Suzuki's new fully seamless gearbox (upshifts and downshifts) on Thursday, and opined that the model still needs some work to be totally effective, Viñales spent the day with factory's first incarnation (upshift only).
Read more at http://www.crash.net/motogp/news/22...ure-of-laterace-pace.html#HV0DOfAjj1MxylzQ.99
 
En annan sjukt grej är att Rossi tog exakt 46 segrar med Yamaha från 2004-2010 sen gick det 46 race utan vinst efter Sepang 2010 tills han vann igen på Assen 2013.
 
Tydligen tänkte Ducati köra privattest på Losail. Med Stoner som förare, men pga en regelmissuppfattning från Ducatis sida får de nu ställa in kalaset!

Screenshot_2016-03-05-09-19-14.jpg

Lite pinsamt av ett multiteam att inte ha den kollen..
 
Last edited:
Är det bara jag som upplever att Tech3-killarna kommer att få det besvärligt att ens komma top tio?
 
Är det bara jag som upplever att Tech3-killarna kommer att få det besvärligt att ens komma top tio?

David Emmet på motomatters spekulerar i att deras problem nu är att få till enhetsmjukvaran då de har begränsat med resurser där. Jag är benägen att hålla med. Det är ju nåt som kan förbättras längre fram.
 
David Emmet på motomatters spekulerar i att deras problem nu är att få till enhetsmjukvaran då de har begränsat med resurser där. Jag är benägen att hålla med. Det är ju nåt som kan förbättras längre fram.

Jag undrar om supportteamen hade möjlighet att köra på låt säga åtminstone en cykel med enhetsmjukvaran redan under 2015?
 
Jag undrar om supportteamen hade möjlighet att köra på låt säga åtminstone en cykel med enhetsmjukvaran redan under 2015?

Den stora skillnaden är att Tech3 har en tekniker till båda förarna medan Movistar Yamaha har två per förare samt alla gubbar i Japan. Ser ju likadant ut för de andra fabriksteamen.
 
Den stora skillnaden är att Tech3 har en tekniker till båda förarna medan Movistar Yamaha har två per förare samt alla gubbar i Japan. Ser ju likadant ut för de andra fabriksteamen.

Man kan ju tycka att fabriksteamen borde dela med sig av sina erfarenheter även till satellitteamen. Borde ligga i Yamahas intresse att alla deras team gör bra ifrån sig, men det är kanske inte så det funkar? Låter annars idiotiskt att Tech3 själv skulle behöva utveckla sin setup, när fabriksteamet troligen har en hyfsad grundsetup redan.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top