MotoGP - försäsongstugg!

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Jag betalar de riktiga och tycker att det är undermåligt. De lär ju utan tvekan kunna avlöna ett filmteam under tre dagar utan att gå back.
Dessutom är det sjukt störande att få spoilers rakt ansiktet när man går in på MotoGP.com :huvet

Fundera ett tag på hur många kameravinklar du har på varje kurva på race och så lägger du på några till sen ska du ha en skara tekniker, producenter och annat löst folk så har du ditt "filmteam". Sen kan du börja prissätta allt så ser du snart att det inte ekonomiskt genomförbart.
 

Slappskinnet

Medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hojlös för tillfället
Återigen verkar ingen tänka på vad riktig bevakning av ett evenemang kostar...

Det riktiga videopasset är riktigt bra och om man löst ett offseason pass så får man skylla sig själv, för vad tror ni man ska få för 100kr?

Återigen bla bla bla........................messersmith .


Har det "Riktiga passet" för hela 2016 om du hade placerat in mig i snål-offseasonfacket.

Jag skrev bara att det inte gav mycket för ögat att ha tillgången till passet. Förstår bara inte riktigt meningen med att lägga ut sådana ointressanta klipp. Ett gäng banarbetare leder ut en klotad hoj under en minut utan att någon ens kommenterar händelsen.
Förstår att det blir dyrt att bevaka men de har ju ändå marknadsfört att man får tillgång till "testerna" när man köper hela videopasset.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Viñales var visst snabbast, hoppas han kan översätta det till race distance med. Inte för att testerna säger så mycket om hur säsongen kommer bli, men det skulle vara extremt skitkul om Suzuki kan sno en pallplats lite då och då, tillsammans med en Ducati. :banana
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Viñales var visst snabbast, hoppas han kan översätta det till race distance med. Inte för att testerna säger så mycket om hur säsongen kommer bli, men det skulle vara extremt skitkul om Suzuki kan sno en pallplats lite då och då, tillsammans med en Ducati. :banana

Och det utan nya växellådan om jag fattat det rätt. Lorenzo på en tredjeplats med ett passande tidsgap på 0,099 sekunder var tämligen tillfredsställande också, på ett OCD-aktigt sätt.

Sen har de pajat penalty point-systemet totalt:
https://motomatters.com/opinion/2016/03/04/editor_s_opinion_more_knee_jerk_rule_cha.html
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Och det utan nya växellådan om jag fattat det rätt. Lorenzo på en tredjeplats med ett passande tidsgap på 0,099 sekunder var tämligen tillfredsställande också, på ett OCD-aktigt sätt.

Sen har de pajat penalty point-systemet totalt:
https://motomatters.com/opinion/2016/03/04/editor_s_opinion_more_knee_jerk_rule_cha.html

While team-mate Aleix Espargaro tried Suzuki's new fully seamless gearbox (upshifts and downshifts) on Thursday, and opined that the model still needs some work to be totally effective, Viñales spent the day with factory's first incarnation (upshift only).
Read more at http://www.crash.net/motogp/news/22...ure-of-laterace-pace.html#HV0DOfAjj1MxylzQ.99
 

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Aprilia rsv
Och det utan nya växellådan om jag fattat det rätt. Lorenzo på en tredjeplats med ett passande tidsgap på 0,099 sekunder var tämligen tillfredsställande också, på ett OCD-aktigt sätt.

OCD-aktigt ? Nu måste jag erkänna att jag inte hänger med :rodnar
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
En annan sjukt grej är att Rossi tog exakt 46 segrar med Yamaha från 2004-2010 sen gick det 46 race utan vinst efter Sepang 2010 tills han vann igen på Assen 2013.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Tydligen tänkte Ducati köra privattest på Losail. Med Stoner som förare, men pga en regelmissuppfattning från Ducatis sida får de nu ställa in kalaset!

Screenshot_2016-03-05-09-19-14.jpg

Lite pinsamt av ett multiteam att inte ha den kollen..
 
Last edited:

RaffeKawa

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Broby
Hoj
Kawasaki A7 -68
Är det bara jag som upplever att Tech3-killarna kommer att få det besvärligt att ens komma top tio?
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Är det bara jag som upplever att Tech3-killarna kommer att få det besvärligt att ens komma top tio?

David Emmet på motomatters spekulerar i att deras problem nu är att få till enhetsmjukvaran då de har begränsat med resurser där. Jag är benägen att hålla med. Det är ju nåt som kan förbättras längre fram.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
David Emmet på motomatters spekulerar i att deras problem nu är att få till enhetsmjukvaran då de har begränsat med resurser där. Jag är benägen att hålla med. Det är ju nåt som kan förbättras längre fram.

Jag undrar om supportteamen hade möjlighet att köra på låt säga åtminstone en cykel med enhetsmjukvaran redan under 2015?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag undrar om supportteamen hade möjlighet att köra på låt säga åtminstone en cykel med enhetsmjukvaran redan under 2015?

Den stora skillnaden är att Tech3 har en tekniker till båda förarna medan Movistar Yamaha har två per förare samt alla gubbar i Japan. Ser ju likadant ut för de andra fabriksteamen.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Den stora skillnaden är att Tech3 har en tekniker till båda förarna medan Movistar Yamaha har två per förare samt alla gubbar i Japan. Ser ju likadant ut för de andra fabriksteamen.

Man kan ju tycka att fabriksteamen borde dela med sig av sina erfarenheter även till satellitteamen. Borde ligga i Yamahas intresse att alla deras team gör bra ifrån sig, men det är kanske inte så det funkar? Låter annars idiotiskt att Tech3 själv skulle behöva utveckla sin setup, när fabriksteamet troligen har en hyfsad grundsetup redan.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top