MotoGP - försäsongstugg!

Motogp.com har highlights men inte hela sessionen eller?
Och en fråga från mig som är ny på plattformen: varför kan jag inte airplaya motogp-highlightsen när det funkar från t.ex youtube på min nyköpta iphone (snik edition, 5S)?

Förra året airplayade jag rejsen via frugans ipad och det funkade bra.
 
De har haft hela sessionerna för Sepang iaf... Sedan är det en hel del studioprat och off season show klipp under tiden med.
 
Tyvärr kan man nog inte utläsa alltför mycket av dagens testtider, eftersom det verkar ha varit synnerligen blandande väderförhållanden, men jag kan ändå inte låta bli att dra på mungiporna när jag återigen ser Petrucci på topp :)
 
Taskigt väder, hoppas på torr bana i morgon. Hitta dock inget om ifall Rossi och Jlo kör 16 cykeln? men det kanske är självklart att de gör haha .. Någon som har koll på om Stoner ska testa nått där nere nu?
 
Taskigt väder, hoppas på torr bana i morgon. Hitta dock inget om ifall Rossi och Jlo kör 16 cykeln? men det kanske är självklart att de gör haha .. Någon som har koll på om Stoner ska testa nått där nere nu?

Om jag läser detta, från den utmärkte Emmett på motomatters, rätt så kör de 2016.
Behöver "bara" välja var tanken skall sitta.
motomatters.com skrev:
Yamaha – choosing a chassis

The Movistar Yamaha team have perhaps the least amount of work ahead of them. Jorge Lorenzo dominated the Sepang test at the start of the month, while his teammate Valentino Rossi comfortably led the rest of the pack. The M1 is as good a bike as it was last year, and Yamaha's engineers have done a solid job getting the common software to work. What remains is for a permanent choice to be made between the two chassis variations, with the tank further to the rear, or under the seat. (In reality, the differences are much smaller than that, but this is how to identify the two types). At Sepang, both Rossi and Lorenzo favored the bike with the underseat tank. As that bike is much closer to the 2015 machine, Yamaha would be happy with that too.

Hela artkeln här.
 
Maverick och Suzuki var ju iofs ruggigt nära toppen på Philip Island även med förra årets material. Han låg ju hack i häl på Pedrosa hela loppet 2015. Dessutom vann han på PI 2014 i Moto2, så det verkar ju onekligen vara en bana som han gillar. Med detta menar jag givetvis inte att hans prestationer här och nu ska förringas, men de speglar kanske inte hans medelnivå över en hel säsong.
 
Vore fantastiskt skoj om Ducati eller Suzuki kunde ta racesegrar. Men realisten inser att det kommer dröja tills KTM ger sig in i leken innan Honda och Yamaha får stryk! :tummenupp
 
Ja dessvärre behöver vi vänta till 2017 :fakta

Meeeeeeeeeeen var är Stoner? Vad har jag missat? Varför kör han inte på sin egna bana för?
I övrigt kul att se att de åker rätt snabbt nu. På fjolårets Free practice 4 så körde Marquez snabbast på 1,29,245 och det är ju där de ligger nu med så mycket nytt material.
 
Ja dessvärre behöver vi vänta till 2017 :fakta

Meeeeeeeeeeen var är Stoner? Vad har jag missat? Varför kör han inte på sin egna bana för?
I övrigt kul att se att de åker rätt snabbt nu. På fjolårets Free practice 4 så körde Marquez snabbast på 1,29,245 och det är ju där de ligger nu med så mycket nytt material.

Han verkar softa runt i depån och snacka med folk. :hihi
 
MM i topp efter PI dag 3.
Yammorna lite bakom dag tre. :va
Vinales med bästa tid totalt. :)


Resultat från alla dagar här:
http://www.motogp.com/en/testResults/MotoGP+Phillip+Island+Test+2016#ssid_3

Vore kul med någon insatt (*host* Alatalo *host*) som kan tala om vad som testats i resp stall.

EDIT: Petrucci har kört ikull och fått en fraktur på höger hand. :(
Inte mindre än 11! förare krashade.
Crash.net skrev:
Eleven riders fell on Friday: Rabat (twice), Miller, Pol Espargaro, Aleix Espargaro (twice), Vinales, Smith, Crutchlow, Petrucci, Eugene Laverty, Jorge Lorenzo and finally test pace setter Marc Marquez for a total of 13 different accidents. Most were at Turn 4, the Honda hairpin.
Read more at http://www.crash.net/motogp/results...gp-test-friday-final.html#tf1J0esx4iFCEWVW.99
 
Last edited:
Kommer Rossi/Lorenzo att ha bättre hojar än Smith/Espargaro?

Det verkar som de kommer köra i stort sett samma material som Tech-3.
Sedan skiljer sig säker en hel del ändå, men i stort.

crash.net skrev:
The Doctor's decision to use the '2015' bike will also be music to the ears of Tech 3 riders Bradley Smith and Pol Espargaro, who are running last year's machines.
Read more at http://www.crash.net/motogp/news/22...ill-race-2015-yamaha.html#yy1Ve7DJfLBadEgR.99
 
Ja dessvärre behöver vi vänta till 2017 :fakta

Meeeeeeeeeeen var är Stoner? Vad har jag missat? Varför kör han inte på sin egna bana för?
I övrigt kul att se att de åker rätt snabbt nu. På fjolårets Free practice 4 så körde Marquez snabbast på 1,29,245 och det är ju där de ligger nu med så mycket nytt material.

Kanske för om han var snabbast på PI (inte helt orealistiskt) så skulle det minska intresset för MotoGP under resten av året om han inte körde ?
 
Kanske för om han var snabbast på PI (inte helt orealistiskt) så skulle det minska intresset för MotoGP under resten av året om han inte körde ?

Tror du? Det hade inte påverkat mitt intresse alls mer än att jag ännu mer vill ha Stoner tillbaka. Men det skulle inte minska. Jag förstår inte riktigt strategin bakom det beslutet att inte låta honom köra, om han nu inte har valt det helt själv men ett jobb är ju ett jobb. Borde de inte vara intresserade att få ut så mycket data som möjligt?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top