MotoGP Försäsongstester, Sepang

Det där är SJUKT likt en bild på Stoner som jag har liggandes någonstans! Det kanske är något med just Duccar? ;)
Det finns massor av bilder från just den kurvan på flera olika förare. Det Rossi gör är inget unikt men det ser onekligen jäkligt ballt ut!

11 Stefan Bradl Honda 2:03.668 2:02.414 -1.254
Är lite imponerad av Bradl. Bara ca 1.4 sekunder efter Stoner är inte kattskit.
 
Är lite imponerad av Bradl. Bara ca 1.4 sekunder efter Stoner är inte kattskit.

Jag hoppas och tror mycket på Bradl, han är för mig den intressantaste föraren i MotoGP i år. De flesta tror mer på Marquez, men jag tror att även Bradl kan utmana de största på sikt.
Heja Bradl!
 
vad jag såg på en us site avbröt nicky med smärtor i axel :(
 
Snabbaste varv och på vilket varv de satte tiden. Lorenzo imponerar.

Stoner - 2:00.895 (19)
Spies - 2:01.052 (14)
Lorenzo - 2:01.068 (34)
Lorenzo - 2:01.083 (33)
Lorenzo - 2:01.144 (03)
Lorenzo - 2:01.191 (31)
Lorenzo - 2:01.214 (05)
Stoner - 2:01.245 (08)
Lorenzo - 2:01.306 (29)
Spies - 2:01.365 (06)
Lorenzo - 2:01.374 (30)
Lorenzo - 2:01.483 (08)
Spies - 2:01.504 (09)
Stoner - 2:01.532 (15)
 
Att döma av tiderna så verkar Lorenzo vilja köra många varv och sätta bombartider utan att hitta inställningar.
Spies och Stoner kör färre varv men snabbare varvtider ju fler varv dom lägger, vilket får mig att tro att dessa lägger mer tid på hojen.

Kanske...
 
Att döma av tiderna så verkar Lorenzo vilja köra många varv och sätta bombartider utan att hitta inställningar.
Spies och Stoner kör färre varv men snabbare varvtider ju fler varv dom lägger, vilket får mig att tro att dessa lägger mer tid på hojen.

Kanske...
Nja, du får noga analysera lite mer och bättre.
 

Bifogat

  • tider.jpg
    tider.jpg
    151.8 KB · Visningar: 165
Det handlar också om glädjen att få köra och vara konsekvent i sin körning.
Bara för att man gör nått tokvarv och lyckas med en tid så vinner man inte VM med det.
Lorran visade förra året att genom att vara stadig i varvtiderna,
samlade han platser och poäng med det.
Det är även ett sätt att nöta ut oppositionen som inte orkar hålla samma medelhastighet som han gör.
Dessutom ska vi komma ihåg att dom sista racen kunde inte Jorge vara med på grund av sitt finger och därför så tror jag han bara vill få många bra varv under bältet som visar att han inte glömt bort att köra hoj medan han var borta! :=)
Även det är ett underlag för statistik och däckutvärdering osv:
:tummenupp
 
...eller/och så har Yamaha fått till det, inte minst med tanke på Crutchlows visade framfötter.
Fast det är tidigt än.

Kul att det är igång iaf! :)
Visst har Yamaha fått till en bra hoj som det verkar men det jag syftade på var Lorenzos egenskap att kunna lägga flera snabba varv inom en väldigt liten marginal, tex. på Misano 2011 som är bland det sjukaste jag sett när det gäller det. Kolla jämnheten i varvtider på det racet, han satte nytt banrekord också.

http://resources.motogp.com/files/results/2011/RSM/MotoGP/RAC/Analysis.pdf?v1_3b19633c
 
Det handlar också om glädjen att få köra och vara konsekvent i sin körning.
Bara för att man gör nått tokvarv och lyckas med en tid så vinner man inte VM med det.
Lorran visade förra året att genom att vara stadig i varvtiderna,
samlade han platser och poäng med det.
Det är även ett sätt att nöta ut oppositionen som inte orkar hålla samma medelhastighet som han gör.
Dessutom ska vi komma ihåg att dom sista racen kunde inte Jorge vara med på grund av sitt finger och därför så tror jag han bara vill få många bra varv under bältet som visar att han inte glömt bort att köra hoj medan han var borta! :=)
Även det är ett underlag för statistik och däckutvärdering osv:
:tummenupp

Men mer förarmisstag från honom avgjorde det hela samt att faktiskt #27 2011 var före även när han var frisk.


Vilken strategi är framgångsrikast vid träning.
-Snabbaste varv närmare gränsen som Stoner.
-Totalt flera snabbare varv men inte lika nära gränsen.

Historiskt har väl tester aldrig kunnat säga om utgången mer än att ligger du för långt efter redan nu så kommer du aldrig ikapp.

Frågan vilka förare som upplever renässans med full 1000 cc, Spies Crutshlow
 
Back
Top