MotoGP Försäsongstester, Sepang

DEEMON

?
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Malaysia/Sepang
Hoj
Flera men bara Hondor
Hmmm trist att CRT hojjarna är så långt efter. Även om det är helt nya bitar så kommer ju även de andra hojjarna att blir snabbare. Som det ser ut just nu lär de ju bli varvade.

Jag hade hoppats att det inte skulle vara så stor skillnad men det kanske var för bra för att vara sant.

Dom till och med lät slöa tyvärr:(
 

DEEMON

?
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Malaysia/Sepang
Hoj
Flera men bara Hondor
1. Vem är killen i x-lite hjälm på Rossis hoj? (Verkar inte vara Hayden då han har nummer på sitt vänstra ben)
2. Tufft att Spies kör med gamla US Airforce märket på hojen. :)

Den här killen var det.
Kolla på bild 2 hur Rossi ser så lycklig ut när han lånar ut hojen ha ha
1.jpg2.jpg
 

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
Hmm... Njaaah... Sopa vette fan... Nånting måste han ju kunna eftersom han blivit anställd som permanent testförare hos Ducati...

Lite onödigt att skriva detta kanske, men "långsam sopa" står under strecket *host*

(avser då alltså ingenting i några inlägg jag skriver, så länge de inte handlar om mig;) )
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Rossi har minskat avståndet till den snabbaste föraren med ca 1 sekund jämfört med testerna på Sepang 2011 och är nu "bara" ca 0.7 sekunder efter.

Ducati är väl utan tvekan den fabrikshoj som ändrats mest sen förra säsongen så jag tycker att det här bådar gott. Hoppas de kan ta in lite till så att vi får lite mer spännande race i år.
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Lite onödigt att skriva detta kanske, men "långsam sopa" står under strecket *host*

(avser då alltså ingenting i några inlägg jag skriver, så länge de inte handlar om mig;) )

Ha ha ha! Webbläsaren i min skittelefon visade inte strecken ovanför signaturerna.... :D
 

crasypete

Pete82
Gick med
14 Jan 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
gpz 900 fighter
7:e plats i så fall. Men nu är han 5:a, en halv sekund efter Spies. Hade varit 6:a om Stoner varit med. Bådar inte gott, speciellt inte när man ser var Hayden är. :-(

Hayden kanske inte riktigt gör sig rättvisa ännu heller så här tidigt efter skada???
lite tidigt att dra några slutsatser.
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Alltså första filmen, h-te vad det drar iväg! Åhh nu blir jag sugen på att köra hoj!!!
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Jag är gammal och ser dåligt, men är det inte stålskivor på BQR hojen?
Jag är också gammal och ser som en kråka men att det är hål i skivorna gör att jag tror att du har rätt. Kolfiberskivorna brukar inte ha några hål.

Hayden kanske inte riktigt gör sig rättvisa ännu heller så här tidigt efter skada???
lite tidigt att dra några slutsatser.
Det är aldrig för tidigt för Radare att berätta för oss andra vad som komma skall.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Stoner sträckte sig när han skulle ta på sig skinnstället och fick problem med sini rygg som han haft problem med tidigare. Ska testa i morgon igen.


Roadracing är en farlig sport!
Jösses...
 

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Jävlar vicket gött ljud!!! -8 ute suck...
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Alltså första filmen, h-te vad det drar iväg! Åhh nu blir jag sugen på att köra hoj!!!

Håller med!! Höjer man ljudet till max börjar det fan kittla lite längs ryggraden också....
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Det verkar som att CRT-cyklarna på Valencia gör framsteg. RdP kör ju nästan lika fort (inom en sekund i alla fall) nu på sin CRT hoj som han gjorde på Duccen där senast. Och då var det bättre förhållanden, och under en racehelg när det låg mycket gummi i backen. Och efter bara 2 dagars "shakedown" ser det ju positivt ut. Kanske kan dom blanda sig i fighterna bland satelitteamen under säsongen ändå.. :tummenupp
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
”I'm happy because first impressions are important, and already in the first few laps, I could tell that I like the bike. Ducati did a good job in a just a short time. The bike is beautiful, but more importantly, it's nice to ride. The riding position has improved a lot, and it's better on braking and corner entry. I can brake like I want to and take the lines that I like, and I feel comfortable in general. I was able to ride well and not make mistakes, and there's a reason for that. It means that the bike can be ridden. It's more agile in change of direction, and it wheelies much less. We're 7 tenths back today, and of course there's still a lot of work to do before we can win. We have to improve in some areas: acceleration, electronics, power delivery and setup. I'd say we'll be able to make a more accurate assessment at the end of the test, because let's remember, the bike is just 40 days old. To leave here a second back from the top would be okay because anyway, we know that there's still much more to be done. But one of the best things from today is that the bike reacts well to changes. That enabled us to drop one or two tenths every outing, which means further progress should be possible.”
http://superbikeplanet.com/newind.htm/

Någon som inte tror att Rossi kommer vinna race för Ducati i år?
 

Bifogat

  • sepang2012rossi.jpg
    sepang2012rossi.jpg
    57.7 KB · Visningar: 64

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
RdP kör ju nästan lika fort (inom en sekund i alla fall) nu på sin CRT hoj

Jag har inte riktigt fattat vad det är för hoj han kör, eller snarare vilket chassi hojen har? Motorn är väl en tunad rsv4 motor. Har Aprilia även byggt ett crt-chassi?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag har inte riktigt fattat vad det är för hoj han kör, eller snarare vilket chassi hojen har? Motorn är väl en tunad rsv4 motor. Har Aprilia även byggt ett crt-chassi?
Den kallas Aprilia ART och är i princip en upphottad RSV. Moddad ram, trimmad motor och kolfiberbromsar. Jävligt grovt men baseras på RSV:n.
 
Nyheter
Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Top