Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vad är det som gör Moto2 till så mycket tightare racing än motogp? Tror ni?
Det finns massor av bilder från just den kurvan på flera olika förare. Det Rossi gör är inget unikt men det ser onekligen jäkligt ballt ut!Det där är SJUKT likt en bild på Stoner som jag har liggandes någonstans! Det kanske är något med just Duccar?![]()
Är lite imponerad av Bradl. Bara ca 1.4 sekunder efter Stoner är inte kattskit.
Skillnaden mellan hojarna är mindre = glappet mellan förarna mindre.Vad är det som gör Moto2 till så mycket tightare racing än motogp? Tror ni?
Nja, du får noga analysera lite mer och bättre.Att döma av tiderna så verkar Lorenzo vilja köra många varv och sätta bombartider utan att hitta inställningar.
Spies och Stoner kör färre varv men snabbare varvtider ju fler varv dom lägger, vilket får mig att tro att dessa lägger mer tid på hojen.
Kanske...
Snabbaste varv och på vilket varv de satte tiden. Lorenzo imponerar.
Visst har Yamaha fått till en bra hoj som det verkar men det jag syftade på var Lorenzos egenskap att kunna lägga flera snabba varv inom en väldigt liten marginal, tex. på Misano 2011 som är bland det sjukaste jag sett när det gäller det. Kolla jämnheten i varvtider på det racet, han satte nytt banrekord också....eller/och så har Yamaha fått till det, inte minst med tanke på Crutchlows visade framfötter.
Fast det är tidigt än.
Kul att det är igång iaf!![]()
Wow. Det var riktigt imponerande.Lorenzo...Misano 2011... Kolla jämnheten i varvtider på det racet...
http://resources.motogp.com/files/results/2011/RSM/MotoGP/RAC/Analysis.pdf?v1_3b19633c
Minst sagt..Wow. Det var riktigt imponerande.
Kolla jämnheten i varvtider på det racet, han satte nytt banrekord också.
http://resources.motogp.com/files/results/2011/RSM/MotoGP/RAC/Analysis.pdf?v1_3b19633c
Det handlar också om glädjen att få köra och vara konsekvent i sin körning.
Bara för att man gör nått tokvarv och lyckas med en tid så vinner man inte VM med det.
Lorran visade förra året att genom att vara stadig i varvtiderna,
samlade han platser och poäng med det.
Det är även ett sätt att nöta ut oppositionen som inte orkar hålla samma medelhastighet som han gör.
Dessutom ska vi komma ihåg att dom sista racen kunde inte Jorge vara med på grund av sitt finger och därför så tror jag han bara vill få många bra varv under bältet som visar att han inte glömt bort att köra hoj medan han var borta! :=)
Även det är ett underlag för statistik och däckutvärdering osv:
![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |